Sammanfattning-Cayann Curve-Ett break i livet
fredag 1 mars 2013 - Phuket, Phuket, Thailand

Ja ni... Nu har det gått 75 dagar sen vi reste till Kamala. Men allt roligt har som bekant ett slut, och nu sitter vi på Phuket airport och väntar på att få gå ombord på planet till Bangkok. Sen blir det cirka 4 timmars väntan och sista shoppingen innan den långa resan hem.. Hur har det

Härliga helg! Cayann Curves vilar..
söndag 17 februari 2013 - Phuket, Phuket, Thailand

Igår tog jag och Felicia moppen till Bangtao och käkade en god frukost precis vid stranden. Sen blev det sol och bad till klockan 4 då vi kände oss nöjda och körde hemåt. Stranden och vattnet i Bangtao är verkligen något extra. Lite färre människor och lite svalare vatten, vilket är

Dagen efter Cayann Curve Collection Fashion show
söndag 10 februari 2013 - Phuket, Phuket, Thailand

Tjoho-vilken show! Allt satt perfekt! Dagen började med att jag, Carola och Molly åkte till frissan för att piffa till oss lite. Carola och jag skulle ha lite håruppsättning och Molly ville ha rosa lugg.. Det slutade med att mitt hår blev superlockigt och inte uppsatt och Carola tog ner

Genrep inför Cayann Curve Collections Fashion show!
fredag 8 februari 2013 - Phuket, Phuket, Thailand

Att ta tjänstledigt och åka till Thailand för att skapa en kollektion av kläder i skön kvalitet, härliga mönster och smickrande passform för kvinnor som inte är så små är en utmaning. Jag kan inte sticka under stol med att det tar på krafterna. Att Carola och jag dessutom fick för

Cayann Curve Collection Fashion Show närmar sig!
söndag 3 februari 2013 - Phuket, Phuket, Thailand

Idag är det söndag. Vi har inbjudan till showen klar, vi har fått våra visitkort, vi har valt musik (som min snälla vän Joanna just nu kämpar med att redigera), sminkösen är bokad... Och ytterligare cirka 37 "att göra" punkter...Ja vi har i stort sett koll. Nu återstår att åka runt på

Fashion show!
onsdag 23 januari 2013 - Phuket, Phuket, Thailand

Nu börjar det hända saker! Carola och jag har 123 likes på Cayann cuve collections Facebooksida efter någon vecka ! Gå gärna in och kika och gilla! Vår idé om att ha en egen butik just nu är lagd på is. Efter vårt senaste möte med Jaeng, Rolf och Agneta som äger butiken, så kom vi

Och dagarna går...
torsdag 17 januari 2013 - Phuket, Phuket, Thailand

Idag är det torsdag den 17 januari och vi har varit här i 35 dagar. Vi har 41 dagar kvar. Just nu pågår Kamalafestivalen här och det är typ ett tivoli, marknad och uppträdande nere vid monumentet i byn. Vi gick en sväng där igår och vilken otrolig matfest! Räkorna är stora som humrar

Tomt
söndag 13 januari 2013 - Phuket, Phuket, Thailand

Känns tomt och konstigt i lägenheten idag.. När Pernilla Oliver och Tobias åkte blev det väldigt tyst. Efter roliga dagar med en massa upplevelser tillsammans känns det tomt. Dessutom åkte Kenneth hem igår. Och Carola, Roger, Molly och Malin är på Coral Island. Det tar ju alltid lite tid

Skolan börjar...
tisdag 8 januari 2013 - Phuket, Phuket, Thailand

Idag började Felicia i skolan här. Det är en liten svensk skola med cirka 25 elever i väldigt varierande ålder. Det är 6 barn som är i Felicias ålder mellan 11-15 år. Första skoldagen hade gått bra och det fungerar precis som i Sverige med normala lektioner. Maten var hon inte riktigt

Och tiden går...
lördag 5 januari 2013 - Phuket, Phuket, Thailand

Dagarna rullar på i ilfart! Pernilla, Oliver och Tobias har nu 4 dagar kvar här innan det är dags för den att åka hem till kylan och rutinerna igen. Vad har vi gjort denna vecka då? Badat och solat förstås, varit på fredagsmarknad två gånger här i Kamala, varit i PaTong två gånger och

Kamala igen, denna gång med Örbyfolk

Kamala igen, denna gång med Örbyfolk

20 december 2017 - 20 december 2017

Min familj åkte med Carolas familj, Lena, Lea och Björn, och Leffe från Örby. Vi åkte hit i omgångar. Vi åkte på söndagen den 17/12 och kom ner sist. Vi köpte biljetterna i augusti och betalade 22 000 med Aeroflot. Var riktigt spännande att se hur det skulle funka efter det dåliga rykte Aeroflot fått dras med i måååånga år. Men förutom 2 timmars försening där vi fick sitta på planet i Moskva utan att få någon förklaring på förståelig engelska så funkade det utan problem. Ingen sprit serverades på planet vilket säkert bidrog till att ryssarna höll sig lugna. Bra service, liten påse med ögonmask, öronproppar, läppcerat och små hopvikbara tofflor delades ut. Och gratis hörlurar. Dessutom fanns det hur många filmer som helst att välja på! Sov gott i 4 timmar och vaknade lagom till frukosten. Sen var vi strax framme. Taxin kom som planerat och efter cirka 1 timme var vi incheckade. Felicia tog naturligtvis det största rummet med sminkbord, egen balkong och egen dusch och toa. Ja ja, vad är väl en bal på slottet... den lilla tid jag tillbringar i sovrummet så kan vi lika gärna sova i det lilla rummet. Måndagen förflöt lugnt och vi hämtade mopparna och sen gick vi ut och käkade hos Tam med hela gänget. Blev en tidig kväll. På tisdagen åkte vi till stranden. Blev några timmar i solen men fanns knappt några solstolar på stranden längre. Vi låg på sanden. Sen gick vi till coconut bar och tog en drink. Träffade Peter Sahlström där. På kvällen åt vi på Ohlala. En typ fondue-mycket god. Aroy mak mak som de säger här.. På hemväg tänkte vi bara ta en sängfösare hos Tam, men då blev det bara Kenneth, Carola och jag. De andra var trötta och gick hem och la sig. Vi fortsatte tillsammans med Tam till hennes syrras bar. Hmmm...ja vad ska man säga.,,det är verkligen synd om tjejerna här. Vilket hårt liv de lever. Vi kom i säng klockan 3, och sov till 9. Slöade och kom inte iväg till stranden förrän vid 12-tiden. Då blev det lunch direkt. Tog några timmar, och sen ville jag ta en massage. När jag la mig på mage så tittade hon på mina hälar...hmmm, skulle jag inte ta en fotscrub också? Jomenvisst.. så 1 timmes massage och 1 timmes fotvård för 170 kr... totalt... inget att klaga på och fötterna är lena och fina som på en bebis! Träffade också Peter Gardart på coconut, kul att se honom igen! Hem och duscha och sen äta middag på Thai Little. Blir en tidig kväll ikväll, typ nu. Klockan är 23.25.. återkommer imorgon.

Kamala Beach-ett break i livet!

Kamala Beach-ett break i livet!

12 december 2012 - 28 februari 2013

På onsdag bär det av! Det är en hel del att fixa innan man åker på en sådan lång resa. Tjänstledigt, Felicia ledig från skolan, anmälan till Svenska skolan i Kamala, visum, extra försäkring, flygbiljetter, ja det är säkert något jag missat. Nu har jag nästan packat klart. Bara solskyddsfaktor, och en BIB kvar att handla. Jobbar in i det sista och avslutar med en förhandling på tisdag eftermiddag. Jag undrar om jag kommer att längta hem? Den snö och kyla som kommer nu kan jag lätt vara utan, men jag kommer med all säkerhet längta efter familj och vänner. Tur att Skype och FaceTime finns! Sen kommer ju Pernilla med Oliver och Tobias och hälsar på på annandagen och stannar i två veckor! Kul! Carola och jag kommer att få en hel del att pyssla med eftersom Cayann curve collection http://cayann.com/ kommer att sjösättas sakta men säkert. Håll tummarna! Nästa gång ni hör av mig blir från ett 30 grader varmt Phuket! Sköt om er! Kram!

Phuket Kamala Beach

Phuket Kamala Beach

17 november 2011 - 29 december 2011

Den 14 December åker vi! Fick tag på 3 flygstolar med Ving t.o.r för 14999 kronor! Kamala Beach Phuket!

Min första långresa - Sri Lanka

Min första långresa - Sri Lanka

17 december 2010 - 6 januari 2011

Packar och planerar...3 veckor så långt hemifrån kräver lite förberedelser..Dessutom ser det ut att bli cirka 25 grader och regn den förste veckan...inget vidare, men kan vara skönt att sitta på balkongen under tak och läsa bra böcker och spela spel. Och jag tar naturligtvis även med mig datorn...Ni kommer att kunna följa vår resa här. 16 timmar tar det för oss att åka dit. Vi åker klockan 16.00 på fredag.Mellanlandar i London och får vänta i 3.5 timmar där. Därefter direkt till Colombo dit vi anländer klockan 13.00 på lördagen. Stödstrumpor är inhandlade, så nu gäller det bara att övertyga Kenneth att han ska använda sina....

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Ann uppdaterar sin resa