Sammanfattning-Cayann Curve-Ett break i livet
fredag 1 mars 2013 - Phuket, Phuket, Thailand

Ja ni... Nu har det gått 75 dagar sen vi reste till Kamala. Men allt roligt har som bekant ett slut, och nu sitter vi på Phuket airport och väntar på att få gå ombord på planet till Bangkok. Sen blir det cirka 4 timmars väntan och sista shoppingen innan den långa resan hem.. Hur har det

Härliga helg! Cayann Curves vilar..
söndag 17 februari 2013 - Phuket, Phuket, Thailand

Igår tog jag och Felicia moppen till Bangtao och käkade en god frukost precis vid stranden. Sen blev det sol och bad till klockan 4 då vi kände oss nöjda och körde hemåt. Stranden och vattnet i Bangtao är verkligen något extra. Lite färre människor och lite svalare vatten, vilket är

Dagen efter Cayann Curve Collection Fashion show
söndag 10 februari 2013 - Phuket, Phuket, Thailand

Tjoho-vilken show! Allt satt perfekt! Dagen började med att jag, Carola och Molly åkte till frissan för att piffa till oss lite. Carola och jag skulle ha lite håruppsättning och Molly ville ha rosa lugg.. Det slutade med att mitt hår blev superlockigt och inte uppsatt och Carola tog ner

Genrep inför Cayann Curve Collections Fashion show!
fredag 8 februari 2013 - Phuket, Phuket, Thailand

Att ta tjänstledigt och åka till Thailand för att skapa en kollektion av kläder i skön kvalitet, härliga mönster och smickrande passform för kvinnor som inte är så små är en utmaning. Jag kan inte sticka under stol med att det tar på krafterna. Att Carola och jag dessutom fick för

Cayann Curve Collection Fashion Show närmar sig!
söndag 3 februari 2013 - Phuket, Phuket, Thailand

Idag är det söndag. Vi har inbjudan till showen klar, vi har fått våra visitkort, vi har valt musik (som min snälla vän Joanna just nu kämpar med att redigera), sminkösen är bokad... Och ytterligare cirka 37 "att göra" punkter...Ja vi har i stort sett koll. Nu återstår att åka runt på

Fashion show!
onsdag 23 januari 2013 - Phuket, Phuket, Thailand

Nu börjar det hända saker! Carola och jag har 123 likes på Cayann cuve collections Facebooksida efter någon vecka ! Gå gärna in och kika och gilla! Vår idé om att ha en egen butik just nu är lagd på is. Efter vårt senaste möte med Jaeng, Rolf och Agneta som äger butiken, så kom vi

Och dagarna går...
torsdag 17 januari 2013 - Phuket, Phuket, Thailand

Idag är det torsdag den 17 januari och vi har varit här i 35 dagar. Vi har 41 dagar kvar. Just nu pågår Kamalafestivalen här och det är typ ett tivoli, marknad och uppträdande nere vid monumentet i byn. Vi gick en sväng där igår och vilken otrolig matfest! Räkorna är stora som humrar

Tomt
söndag 13 januari 2013 - Phuket, Phuket, Thailand

Känns tomt och konstigt i lägenheten idag.. När Pernilla Oliver och Tobias åkte blev det väldigt tyst. Efter roliga dagar med en massa upplevelser tillsammans känns det tomt. Dessutom åkte Kenneth hem igår. Och Carola, Roger, Molly och Malin är på Coral Island. Det tar ju alltid lite tid

Skolan börjar...
tisdag 8 januari 2013 - Phuket, Phuket, Thailand

Idag började Felicia i skolan här. Det är en liten svensk skola med cirka 25 elever i väldigt varierande ålder. Det är 6 barn som är i Felicias ålder mellan 11-15 år. Första skoldagen hade gått bra och det fungerar precis som i Sverige med normala lektioner. Maten var hon inte riktigt

Och tiden går...
lördag 5 januari 2013 - Phuket, Phuket, Thailand

Dagarna rullar på i ilfart! Pernilla, Oliver och Tobias har nu 4 dagar kvar här innan det är dags för den att åka hem till kylan och rutinerna igen. Vad har vi gjort denna vecka då? Badat och solat förstås, varit på fredagsmarknad två gånger här i Kamala, varit i PaTong två gånger och

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Ann uppdaterar sin resa