Juldagsmorgon
tisdag 25 december 2012 - Phuket, Phuket, Thailand

Vi hade en annorlunda men mycket trevlig julafton igår! Carola hade hittat en fin restaurang i Kata, cirka 1 timme med taxi härifrån. Vi var 12 pers i bilen. 6 vuxna, 3 tonåringar och 3 barn. Vi hade julklappar till barnen med oss och dessutom hade restaurangen egna tomtar som sprang runt och

Julafton!
måndag 24 december 2012 - Phuket, Phuket, Thailand

Läser på Facebook om alla rullade köttbullar, griljerade skinkor, klädda granar, mängder av julklappar, uppesittarkväll och en massa annat mys! Här i Kamala syns inte särskilt mycket av julen. Och det är väl därför de som åker hit gör det. För att komma undan alla dessa måsten.

Finns det en mening med allt?
lördag 22 december 2012 - Phuket, Phuket, Thailand

Igår var vi och åt jultallrik på Svenska Bageriet. När vi satt där så fick vi ett mejl ifrån vår thailändska klädkontakt Jaeng. Vi tolkade mejlet som att den butik vi tänkt hyra inte var den bästa och att hon hade ett annat förslag till samarbete. Eftersom vi efter kvällens möte med

Oj oj oj vilken beslutsångest!!!
torsdag 20 december 2012 - Phuket, Phuket, Thailand

Igår gick jag och Carola en morgonpromenad längs med den 6 km långa stranden. Vi stannade till halvvägs och köpte vatten och tog ett dopp. Första badet i havet sen vi kom...och vi har varit här i en vecka nu..men eftersom vi bor så bra med fantastiska pooler så blir det lätt så att vi

Cayann Curve Collection
tisdag 18 december 2012 - Phuket, Phuket, Thailand

Carola och jag begav oss till Surin imorse. Surin är en liten by cirka 10 minuters moppefärd från Kamala. Där träffade vi den thailändska tjejen Jaeng som har en egen fin butik. hon har hjälpt oss med kontakt i Bangkok för att kunna sy upp den tunika som Carola har tagit fram mönster på.

Börjat landa
söndag 16 december 2012 - Phuket, Phuket, Thailand

Hallå därhemma! Fjärde dagen här! Börjar så sakta vänja mig vid att det är snöfritt??. Vi har hyrt två moppar av Carola och Roger för avståndet mellan vårt boende och stranden är cirka 3 km. Men när man kommer till vårt område så inser man att det är värt det. Lägenheten ligger

Hemma från Phuket
fredag 30 december 2011 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Jaha, så var denna resa slut..sista två nätterna skulle vi bo i Phuket Town för att se hur det var där och gå på det stora varuhuset Central Festival. Vi fick bråttom att checka ut, då hon som hade hand om huset plötsligt kom och sa att vi skulle vara ute klockan 10, för de nya

Utcheckning från Kamala 3 :-(
tisdag 27 december 2011 - Phuket, Phuket, Thailand

Igå var en tuff dag. Efter en natt med alltför lite sömn pga stormen, samt en begynnande förkylning, så var det bara att ta det extra lugnt. Jag och Eva gick och shoppade lite, fick tag på en Mullberry väska till syrran, och Eva köpte lite tröjor. Sen gick vi till stranden och fikade. Sen

Storm
söndag 25 december 2011 - Phuket, Phuket, Thailand

Igår hämtade Kenneth och Anders Eva på moppen i PaTong. Det var så kul att träffa henne och få höra om hennes månadslånga resa på öarna i Thailand. Vi gick alla och käkade lunch på Popeye. Även grannarna från Falkenberg hängde med. Och Carola och Roger. Kenneth och Anders hade

God fortsättning!
söndag 25 december 2011 - Phuket, Phuket, Thailand

Jaha, så var julaftonen över för denna gång.. Jag gav mig själv en helkroppsmassage, 2 kostymer och en skjorta-skräddarsytt naturligtvis. De blir klara på 2 dagar! Helt otroligt vad de är duktiga! Felicia hade tillsammans med kompisen Molly varit och köpt fina julklappar till oss! Jag fick

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Ann uppdaterar sin resa