Kamala igen, denna gång med Örbyfolk

Kamala igen, denna gång med Örbyfolk

20 december 2017 - 20 december 2017

Min familj åkte med Carolas familj, Lena, Lea och Björn, och Leffe från Örby. Vi åkte hit i omgångar. Vi åkte på söndagen den 17/12 och kom ner sist. Vi köpte biljetterna i augusti och betalade 22 000 med Aeroflot. Var riktigt spännande att se hur det skulle funka efter det dåliga rykte Aeroflot fått dras med i måååånga år. Men förutom 2 timmars försening där vi fick sitta på planet i Moskva utan att få någon förklaring på förståelig engelska så funkade det utan problem. Ingen sprit serverades på planet vilket säkert bidrog till att ryssarna höll sig lugna. Bra service, liten påse med ögonmask, öronproppar, läppcerat och små hopvikbara tofflor delades ut. Och gratis hörlurar. Dessutom fanns det hur många filmer som helst att välja på! Sov gott i 4 timmar och vaknade lagom till frukosten. Sen var vi strax framme. Taxin kom som planerat och efter cirka 1 timme var vi incheckade. Felicia tog naturligtvis det största rummet med sminkbord, egen balkong och egen dusch och toa. Ja ja, vad är väl en bal på slottet... den lilla tid jag tillbringar i sovrummet så kan vi lika gärna sova i det lilla rummet. Måndagen förflöt lugnt och vi hämtade mopparna och sen gick vi ut och käkade hos Tam med hela gänget. Blev en tidig kväll. På tisdagen åkte vi till stranden. Blev några timmar i solen men fanns knappt några solstolar på stranden längre. Vi låg på sanden. Sen gick vi till coconut bar och tog en drink. Träffade Peter Sahlström där. På kvällen åt vi på Ohlala. En typ fondue-mycket god. Aroy mak mak som de säger här.. På hemväg tänkte vi bara ta en sängfösare hos Tam, men då blev det bara Kenneth, Carola och jag. De andra var trötta och gick hem och la sig. Vi fortsatte tillsammans med Tam till hennes syrras bar. Hmmm...ja vad ska man säga.,,det är verkligen synd om tjejerna här. Vilket hårt liv de lever. Vi kom i säng klockan 3, och sov till 9. Slöade och kom inte iväg till stranden förrän vid 12-tiden. Då blev det lunch direkt. Tog några timmar, och sen ville jag ta en massage. När jag la mig på mage så tittade hon på mina hälar...hmmm, skulle jag inte ta en fotscrub också? Jomenvisst.. så 1 timmes massage och 1 timmes fotvård för 170 kr... totalt... inget att klaga på och fötterna är lena och fina som på en bebis! Träffade också Peter Gardart på coconut, kul att se honom igen! Hem och duscha och sen äta middag på Thai Little. Blir en tidig kväll ikväll, typ nu. Klockan är 23.25.. återkommer imorgon.

Kamala Beach-ett break i livet!

Kamala Beach-ett break i livet!

12 december 2012 - 28 februari 2013

På onsdag bär det av! Det är en hel del att fixa innan man åker på en sådan lång resa. Tjänstledigt, Felicia ledig från skolan, anmälan till Svenska skolan i Kamala, visum, extra försäkring, flygbiljetter, ja det är säkert något jag missat. Nu har jag nästan packat klart. Bara solskyddsfaktor, och en BIB kvar att handla. Jobbar in i det sista och avslutar med en förhandling på tisdag eftermiddag. Jag undrar om jag kommer att längta hem? Den snö och kyla som kommer nu kan jag lätt vara utan, men jag kommer med all säkerhet längta efter familj och vänner. Tur att Skype och FaceTime finns! Sen kommer ju Pernilla med Oliver och Tobias och hälsar på på annandagen och stannar i två veckor! Kul! Carola och jag kommer att få en hel del att pyssla med eftersom Cayann curve collection http://cayann.com/ kommer att sjösättas sakta men säkert. Håll tummarna! Nästa gång ni hör av mig blir från ett 30 grader varmt Phuket! Sköt om er! Kram!

Phuket Kamala Beach

Phuket Kamala Beach

17 november 2011 - 29 december 2011

Den 14 December åker vi! Fick tag på 3 flygstolar med Ving t.o.r för 14999 kronor! Kamala Beach Phuket!

Min första långresa - Sri Lanka

Min första långresa - Sri Lanka

17 december 2010 - 6 januari 2011

Packar och planerar...3 veckor så långt hemifrån kräver lite förberedelser..Dessutom ser det ut att bli cirka 25 grader och regn den förste veckan...inget vidare, men kan vara skönt att sitta på balkongen under tak och läsa bra böcker och spela spel. Och jag tar naturligtvis även med mig datorn...Ni kommer att kunna följa vår resa här. 16 timmar tar det för oss att åka dit. Vi åker klockan 16.00 på fredag.Mellanlandar i London och får vänta i 3.5 timmar där. Därefter direkt till Colombo dit vi anländer klockan 13.00 på lördagen. Stödstrumpor är inhandlade, så nu gäller det bara att övertyga Kenneth att han ska använda sina....

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Ann uppdaterar sin resa