Sista veckan
lördag 9 december 2006 - Koh Chang Tai, Trat, Thailand

Fem dagar till hemfard.... Vi har hittat en riktig paradis o att avsluta resan med. Koh Chang.... On har det mesta av det basta, den ar relativt ny som turist resemal. Vi bor i en jatte mysig bungalow direkt pa stranden. Tittar man ut igenom det ena fonstret sa ser man havet med bakom varande oar

Kultur o aventyr
lördag 2 december 2006 - Chiang Mai, Chiang Mai, Thailand

Hej allihop! Det ar sa roligt att ni skriver till oss. Vi saknar er men inte sverige. Vi ar nu i chang mai. Det ar en stad som ligger i norra thailand. Har finns mangder med tempel o annan kultur. Vi har varit o traffat ur befolkningen i bergen, ridit pa elefanter, akt bambo flotte o vandrat i

Hua Hin
tisdag 28 november 2006 - Hua Hin, Prachuap Khirikhan, Thailand

Hej! Jag vill borja med att skriva : Grattis pappa! Jag onskar dig en jatte bra dag. Manga kramar till dig o alla andra dar hemma. Hua hin. Vi har ju varit o besokt tva huvudstader sa vi tyckte det var dags for lite sol o bad. tyvarr sa ar vattnet har brunt. Det ser ut som en jatte stor

singapore

Singapore. Vi har precis varit i singapore som bade ar ett eget land o stad. Har far man boter for allt tex. kostar det 3500 kr att spotta pa gatan likasa om du glommer att spola pa toaletten o nan polis haffar dig! Tuggummi ar olagligt o parkerar du pa fel stalle kostar det enligt skylt 500 000

Khao lak + singapore

Nu antligen har vi lite tid vid datorn. Vi ar valdigt upptagna ibland. Den senaste veckan har vi farit runt lite extra mycket. Vi har varit utomlands o ar det fortfarande. Men forst lite om khao lak = svenskarnas andra hem. Khao lak drabbades valdigt hart av tsunamin. Det skall tydligen ha sett

National park m.m
tisdag 14 november 2006 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Vi har varit pa djungeltur i riktig regnskog! Har kommer nagra bilder ifran djungeln o var tid i Ao Nang. Staden ar otroligt mysig. En stor FAVORIT for oss.

kayak tur i djungeln
söndag 12 november 2006 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Grattis till alla pappor! Idag har vi varit pa tranings lager. Vi har paddlat kayak. Himmla fint o roligt men ganska jobbigt stundtals da ingen av oss ar valtranade. Vi kunde valja mellan formiddags tur eller eftermiddags tur. Vi hade tur for vi valde formiddags tur.. En pickup kom o hamtade

Koh lanta
torsdag 9 november 2006 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Hejsan! just nu ar vi i ao nang efter att ha tillbringat tre natter pa on koh lanta. koh lanta maste vara svenskarnas andra hem. vart man an gar sa pratas det thai eller svenska. Stranderna ar langa o breda, langs med ligger det bungalow byar o blandat med hotell. Nar vi kom med baten i fran phi

Phi phi
torsdag 2 november 2006 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Hej pa er dar hemma! Patong beach har varit favoriten hittills. Vi spenderade 6 dagar dar da vi bla. Utforskade det vilda nattlivet, akte jetski och tittade pa jatte fina fiskar med vara barnsimglasogon. Vi kande dock att det var dags att bege oss vidare sa vi har nu hamnat pa Phi phi Don Island.

zoo
lördag 28 oktober 2006 - Ko Samui, Surat Thani, Thailand

Vi har varit pa ett mycket se vart mini zoo med akvarium , tigrar o faglar mm. Se bilder. Anni fick delta i en fagel show.

thailand

thailand

4 oktober 2006 - 14 december 2006

backpacking

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Fredrik uppdaterar sin resa