Marita och Staffan är ganska vana resenärer som formligen älskar sol och bad. Efter en uppenbarelse som Marita fick på Jylland förra året så bytte vi bort vår kära husvagn mot husbil. En vinterresa till solen det blir för att klara resten av den hemska, kalla och slaskiga säsongen hemma i Sverige.
hemstad Halmstad, Hallands län, Sverige
Senast aktiv - från Hyltebruk, Hallands län, Sverige
Uppdatering
söndag 2 augusti 2015 - Hyltebruk, Hallands län, Sverige

Hela resdagboken i en smäll, de ni!!

Den sista färden(denna sommarsemester)
söndag 26 juli 2015 - Hyltebruk, Hallands län, Sverige

Sista dagen! Blåst utav bara h-vete hela natten och regnat med för den delen, oroats om Öresundsbron är öppen tro? När vi vaknade så hade det mojnat något litet så förhoppningarna var goda, och visst var den öppen. Marita har rattat hela vägen hem från Store Bält idag och som hon har

Mycket köer i DK
lördag 25 juli 2015 - Korsør, Region Själland, Danmark

Ett enormt åskväder parkerade över oss inatt och det har regnat hela natten. På morgonen så lättade det och vi tog oss de 5 kilometrarna till Citti Park för shopping av diverse dryckjom. Det är helt klart rätt taktik att åka hit tidigt om man skall hitta passande parkeringsplats,

Åska
fredag 24 juli 2015 - Flensburg, Schleswig-Holstein, Tyskland

Morgonpromenad in till Altstadt Hameln och inköp av frukost- och fikabröd. Mot Flensburg och på mindre vägar runt Hannover, Bremen m.m. och detta lyckades alldeles utmärkt! Inte ett enda stau som stoppade upp oss. Vist tar det lite tid att köra dessa vägar, men det är synnerligen hopplöst

Kris! ingen is!
torsdag 23 juli 2015 - Hameln, Niedersachsen, Tyskland

Vi har sovit till pråmarnas mullrande motorer hela natten och morgonen är lite grå o kall. Jag tar ner cykeln och trampar iväg till Unkel för att leta rött på ett Bäckerei och Marita tar en tur med Eddie. En camping som egentligen bara har en sak, och det är läget. Allt annat som

Inget Bern-Kastel Kues
onsdag 22 juli 2015 - Unkel, Rheinland-Pfalz, Tyskland

Idag skulle vi inte köra långt…..bara till Bernkastel-Kues men det var fullt på alla ställplaster och på en del fick man bara stå 6 timmar? Såg en hel del platser på vägen vid sidan av Mosel men nu hade vi bestämt oss för Cochem och …….samma sak här!!  Jaja, vi åker ända

Positiv Gubbe
tisdag 21 juli 2015 - Trier, Rheinland-Pfalz, Tyskland

Morgonen bjuder på sol och vi har våra rutiner nu så vi är klara för avfärd runt halv tio. Idag har vi inte tänkt oss så långt utan första målet är Trier som ligger precis innanför Tyska gränsen. Vi kör tydligen mitt på gränsen för vi är tillbaka i Luxembourg ett litet tag innan

Luxemburgish
måndag 20 juli 2015 - Diekirch, Wiltz, Luxemburg

Så går vi in på sista semesterveckan (snyft), och idag så har vi ca: 20 mil att köra i ett delvis ganska tråkigt landskap i Frankrike, men nu har vi kört en del i detta land så kanske är vi övermätta? Vi passerar in över gränsen till Belgien?? Vi blev något överaskade över detta,

Mr Staffan

Natten var lite orolig, blixtrade rejält och mullrade en del men knappt något regn, men blåst…jädrar vad det blåste! Vi fick en hel del grannar till slut på en väldigt central och bra ställplats och det var en mysig liten stad. Alla byar/små städer har ett Boulangerie (bagerie) och

Kliande insektsbett
lördag 18 juli 2015 - Lapalisse, Auvergne-Rhône-Alpes, Frankrike

Toalettstolar utan sitsar! Detta måste vara ett påfund bara i Frankrike? Aldrig varit med om detta tidigare samt ståskit- toaletter! Nä fy, dags att dom blir lite mer civiliserade i alla fall! Vi åker iväg vidare lite nordost men satsar inte på så lång tur, inte mer än 20 mil i alla fall

Gibraltar 2015

Gibraltar 2015

26 juni 2015 - 26 juli 2015

Årets resa med husbilen går till Gibraltar och vi skall vara ute i fyra hela veckor. Länderna redovisas löpande.

Norges västkust med husbil

Norges västkust med husbil

27 juni 2014 - 27 juli 2014

Nu är det dags för årets semester, och denna gång tänker vi oss till Norge (igen). Första etappmålet är Trondheim där vi skall delta i en hundutställning och förhoppningsvis har Stig o Kerstin strålat samman med oss till dess. Vi fortsätter ut till Ålesund och sedan Atlantvägen och västkusten ner, hur långt ner är inte bestämt men nog ska vi vika av någonstans och ta oss upp till Hardangervidda.

Thailand, Khao Lak

Thailand, Khao Lak

17 januari 2014 - 1 februari 2014

Äntligen byter ni resmål tycker säkert många? Ja, vi tycker att det är dags efter så många ggr på Karon o Phuket och denna gång tar vi oss till Khao Lak som drabbades så enormt hårt av Tsunamin annandag jul 2004. Vi kommer som ni ser i datumen att vara borta i två veckor och bara slappa och ta det lugnt, men...vi har ju kommit in lite i träningssvängen så helt försoffade kommer vi inte att bli. Ska bli kul att prova ett nytt ställe och denna gång ett Blue Couples Hotell där vi slipper alla ungdjä....charmerande barn.

Semester 2013-Danmark

Semester 2013-Danmark

29 juni 2013 - 29 juli 2013

Så var det dags igen för årets semester, denna gång bär det iväg till vårt rödvita grannland Danmark. Planen är att vara borta i utlandet i fyra veckor (beroende på vädret) och köra Jyllands östkust upp till Skagen för att sedan följa västkusten så sakteliga ner till Tysklands gräns. En snabb visit in i Germanska riket för lite uppiggande shopping innan hemfärd över öarna och kanske? en sammanstrålning med hemvändande Kroatien-resenärer på en dansk ö? Vi tar även med oss våra husdjur, Eddie samt Stig o Kerstin.

Marita's 50-års present

Marita's 50-års present

25 april 2013 - 28 april 2013

I morgon så bär det iväg på en Weekendresa för att fira Hustruns kommande ingång i vuxenvärlden. Vi skall vara iväg över veckändan och vi åker till Paris....Rom eller var det Lissabon, Madrid eller vart sjutton skulle vi nu?? Wien kanske? eller varför inte Aten? Tja, resan kommer att behålla sin hemlighetsstatus tills vi når tv-skärmarna för incheckningen på Kastrup. Planen är att vi bara skall vara! ingenting bokat utan vi bara kommer att glassa runt och kika på omgivningarna, slinka in på en uteservering, ta ett glas vin, espresso eller vad det nu kan bli?

Solresa vintern 2013, Thailand

Solresa vintern 2013, Thailand

17 januari 2013 - 1 februari 2013

Jaha go' vänner, nu är det dags igen! till vadå undrar ni? Karon i Thailand för en gångs skull säger jag. Tillbaka till vårt älskade Thailand efter en svikarresa till Dominikanska republiken förra året. Följ gärna våra öden och äventyr och kommentera gärna, det är lika kul för oss att läsa kommentarer som för er att läsa om vad vi har för oss(förhoppningsvis).

Sommarsemester 2012, Lofoten

Sommarsemester 2012, Lofoten

29 juni 2012 - 25 juli 2012

I år så håller vi oss till Norden. Vi kommer att åka med husvagn uppåt i Sverige och säkerligen in i Norge. Den stora skillnaden i år är vår nya reskamrat Eddie Airedale samt dom äldre reskamraterna Stig och Kerstin som följer med i sin husbil. Vi ser fram emot en trevlig och trivsam 4:a veckors semester.

Dominikanska Republiken

Dominikanska Republiken

12 januari 2012 - 27 januari 2012

Jaha, nu byter vi resmål och flyger västerut den här gången till Dominikanska Republiken. Vi skall bo på en plats som heter Punta Cana och det är ett boende med all inclusive. Det skall bli spännande att testa på västindien efter nio resor till Thailand.

Marita och Linnea på Gran Canaria

Marita och Linnea på Gran Canaria

8 december 2011 - 15 december 2011

En veckas semester för mig och Linnea. Planerar sol vila läsning och lite spel och dobbel ;) Marita

Semester 2011, Kroatien

Semester 2011, Kroatien

3 juli 2011 - 31 augusti 2011

Jaha go' vänner, visserligen har vi inte åkt ut i världen än, men vi vill inte undanhålla er startsekvensen i alla fall. Årets sommarbegivelse är att dra husvagn till Kroatien och Baska på ön Krk, men först skall midsommar firas på Hagön i Halmstad

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Staffan O Marita uppdaterar sin resa