Tillbaka ...
tisdag 6 mars 2007 - Lamu, Lamu, Kenya

Jambo igen! Tillbaka I Nairobi. Och har ar det varmt som fan. Akte fran Capetown till Jo’burg dar vi skulle ta flyget till Nairobi nagra dagar senare. Resan gick faktist ganska bra men inte 100% som vanligt. Vi akte med en likadan buss som tidigare med dessa dunderskona sovstolar. Inga fel pa

Tillbaka ...
tisdag 6 mars 2007 - Lamu, Lamu, Kenya

Berget ar bestiget!
måndag 5 februari 2007 - Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Bestamde oss for att bestiga sydafrikas stolthet, Table Mountain. Planen var att gora det pa eftermiddagen for att kunna se ut over de vackra vyerna under solnedgangen. farden startade klockan 17:00 lokal tid, och toppen naddes klockan 18:23 (lokal tid(samma dag!)). Farden var beraknad (enligt

Antligen framme i capetown!
fredag 2 februari 2007 - Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Framme i Sydafrika! Tog en buss fran Swakopmund till Windhoek och darifran en buss till Capetown. Det var en riiiktigt fin buss som kallas Sleepliner. Det finns fotstod och man kan falla bak stolarna 150grader! Toppen! Vi har ju akt buss genom halva afrika nu och alltid ar det nagonting som ar

Och sa gick det jatte utfor...
måndag 29 januari 2007 - Swakopmund, Erongo Region, Namibia

Igar efter internetcafet skulle jag ga och ta ut pengar. Gick forst till en bank men den funkade inte riktigt ... vart natt lurt, kortet kom ut men den stod fortfarande och "matade ut pengar" men det kom inget, sa bella stod kvar medans jag gick till nasta bank som lag bredvid. Nar inte den heller

Zanzibar
lördag 13 januari 2007 - Zanzibar Town, Sansibar, Västra Zanzibar, Tanzania

Kom till tanzania i mandags. Stannade ett par dagar i dar es salaam och bestamde oss i onsdags att aka till zanzibar en dag tidigare an planerat. Tog en farja over till zanzibar. Skulle ta 2.5 timmar men tog som vanligt det dubbla.nar vi gick pa baten blev vi invisade i VIP tummet med AC och tv.

Nya bilder!
onsdag 27 december 2006 - Mombasa, Mombasa County, Kenya

Nya bilder fran lamu och mombasa ar upplagda! Aker tillbaka till mombasa pa fredag och fortsatter sen med tag ner mot SA! Ha det!

Muzungus, What are you going!?
onsdag 20 december 2006 -

Tillbaka i Lavington och lyxen i Nairobi! Har vart en underbar tid i mombasa men itne riktigt lika lyxigt som i nairobi. Det borjade itne sa jatte bra eftersom taget hade fastnat ahlvvags fran mombasa sa vi fick vanta 4 timmar pa att taget skulle ga fran nairobi. Kom fram till mombasa klockan 1

Mombasa
fredag 24 november 2006 - Nairobi, Kenya

Ikvall bar det ner till mombasa! Antligen! Dar ska det tydligen oxa vara oversvamning men det ar det nastan har oxa sa det gor inget! Dar ar det iallafall minst 30+ varesig det regnar eller ej! Yeees! Fick lonen idag oxa! valdigt lyckligt da det var dubbelt sa mycket som jag tankt mig! :D Tack

Nairobi calling!
måndag 20 november 2006 - Nairobi, Kenya

Jahapp … nastan en manad I Kenya da, och fortfarande inte svart! Tur … Vi har planerat en resa nu! Nairobi – SA, med tag! Tar over en vecka utan stopp! Tack och lov ska vi stanna lite har och var o kolla runt lite! Det blir iallafall denna lilla route; Mombasa – Zanzibar(!) – Tanzania

Amerika

Amerika

19 november 2008 - 31 december 2009

Sydamerika, Centralamerika +karibien 208/2009!

26 april 2007 - 31 oktober 2008

Afrika

Afrika

26 oktober 2006 - 9 mars 2007

Reser till Afrika och startar i Kenya! Får se hur långt pengarna räcker! :)

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Freddie uppdaterar sin resa