Steget från observatör till utövare är taget. Äntligen.
hemstad Karlskoga, Örebro län, Sverige
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Weraba!
onsdag 22 december 2010 - Kampala, Central Region, Jamhuri ya Uganda

Idag är det alltså dags. Hemfärd. Förhoppningsvis utan alltför mycket krångel. Om några timmar lämnar vi Nana hostel och Kampala och det känns faktiskt bra. Efter den sista praktikveckan har jag haft några lugna semesterdagar nu på slutet. Gått på spa, hänget vid pool, sett bio, ätit

Bra och Anus
söndag 12 december 2010 - Kampala, Central Region, Jamhuri ya Uganda

Ja, här verkar det aldrig bara kunna vara bra, det måste alltid till mer eller mindre anus också. Min cynism/realism växer sig större. Det är väl med lite god vilja nyttigt. Veckan har varit mycket. Mycket bra, mycket anus, mycket av allt. Bra: I onsdags var vi på UYDEL i Bwaise för att

Ser slutet
lördag 4 december 2010 - Kampala, Central Region, Jamhuri ya Uganda

Med endast två (!) praktikveckor kvar börjar tankar kring hemkomsten att snurra. Vilket väl egentligen inte är så produktivt eftersom det säkerligen inte kommer bli och kännas så som vi tror att det kommer att göra ändå. Mycket kännas dubbelt just nu. Å ena sidan kan jag inte bärga

Älskade silverback, vad gör du nu?
onsdag 24 november 2010 - Kampala, Central Region, Jamhuri ya Uganda

Vi har varit ute och farit igen. Den här gången var det en efterlängtad tripp. Bergsgorillor och safari. Och det kunde inte ha blivit bättre, fantastiskt lyckat och vi är sjukt nöjda. Och så hade vi ju tur med vädret. Väldig tur. Regnperioden hägrar fortfarande och regnperiod i djungeln

Lord is calling you
torsdag 18 november 2010 - Kampala, Central Region, Jamhuri ya Uganda

Idag var det enligt resdagboken 100 dagar sedan jag lämnade svenska mark. Om 34 dagar är jag där igen. Oj, vad konstigt. Igår startade början på slutet. Vi hade hejdåparty på skolan eftersom det var vår sista dag där idag. Eller ja, eftersom vi ska iväg över helgen, missar

På vift
måndag 1 november 2010 - Kampala, Central Region, Jamhuri ya Uganda

Förra veckan var bra och dålig, stressig och seg, tröttsam och uppiggande. Orkar inte skriva om praktiken, det rullar på. Däremot har vi varit ute och farit en del, mycket roligare att berätta om. Förra måndagen var det skolutflykt till Entebbe. Vid åttatiden traskade vi in på

Tålamod är en afrikans bästa vän
lördag 23 oktober 2010 - Kampala, Central Region, Jamhuri ya Uganda

I söndags passerade jag halvtid. Samma dag tog min dagbok slut. Nästa vecka är det dags för mitterminssamtal med handledarna så det kanske passar sig med en liten utvärdering här också. Oj, vad jobbigt det kändes plötsligt. Jag skiter i det. Istället tänker jag ge ett exempel på hur

Dä finns fölk te allt
torsdag 14 oktober 2010 - Kampala, Central Region, Jamhuri ya Uganda

Tredje gången gillt. Har försökt med detta i två dagar nu, men strömavbrotten som har börjat infinna sig i princip dagligen gör det svårt (och frustrerande). Jag har fått en hel del förfrågningar om folk. Dvs vilka jag umgås med, vilka jag jobbar med och hur folk är i allmänhet. Så

Mr Money
måndag 4 oktober 2010 - Kampala, Central Region, Jamhuri ya Uganda

Veckorna rullar på allt fortare och det verkar finnas mindre tid till det här med att skriva dagbok (den är visserligen snart utskriven) och internetande. Kanske är det motivationen och behovet som inte är lika starka längre. Det tar jag som ett gott tecken. Sen sist har det så klart hänt

Misär
lördag 25 september 2010 - Kampala, Central Region, Jamhuri ya Uganda

Jag förundras över människors överlevnadsförmåga här. Folk befinner sig i så omänskliga situationer så det tycks mig att de inte skulle klara sig en vecka. Men det gör de, hela liv klarar de sig, orkar att fortsätta. Har haft en del samtal med barn på skolan den här veckan och jag

Uganda - praktik

Uganda - praktik

11 augusti 2010 - 22 december 2010

Bolivia!

Bolivia!

31 januari 2008 - 20 mars 2008

Spanskstudier i Sucre, praktik i el Alto och semester någon annanstans. Allt i sann folkhögskoleanda. Learning by doing.

Inga foton

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Francisca uppdaterar sin resa