Här har jag samlat ihop de flesta av mina resor, förutom typ 15000 turer till Norge... Dessvärre så finns nästan alla mina bilder på diafilm och dagböckerna på papper, men lite digitalt finns det här ändå. På passbilden ser det ut som om jag kan segla, men det kan jag inte. ;-)
hemstad Mora, Dalarnas län, Sverige
Senast aktiv - från Mora, Dalarnas län, Sverige
Ett halvår senare
fredag 30 mars 2012 - Ko Lanta Noi, Krabi, Thailand

"...Det tog mig exakt fyra månader att gå break-even på arrendet. 20 oktober öppnade vi hotellet och den 20:e februari hade jag hyrt ut rum för samma summa. Det kändes som en stor revansch på alla skeptiker, både thai och svennar som skrattat åt mig innan säsongen drog igång. "Du får

Thaim out i sju månader i Siams land.
fredag 23 september 2011 - Mora, Dalarnas län, Sverige

...det borde väl räcka för att slippa frostnätterna i Sveas land. Jag kommer som vanligt bara att skriva på bloggen: http://tastelikechicken.blogg.se/

En vända till...
måndag 7 mars 2011 - Mora, Dalarnas län, Sverige

En morgon för några dagar sedan så gick djungeltelegrafen att de hårda snutarna från fastlandet var på väg till Lanta för att göra en strandrazzia.... Resten läser ni på bloggen... http://tastelikechicken.blogg.se/

Livet på Lanta
torsdag 30 december 2010 - Ko Lanta Noi, Krabi, Thailand

En hel del text på bloggen nu. http://tastelikechicken.blogg.se/

Airport Rhapsody
fredag 10 december 2010 - Hongkong, Hongkong

Jag kunde inte hålla emot. Kräkreflexen kom omedelbart och sekunden senare kom den nyss intagna måltiden upp igen. Kallsvettig stirrade jag ner i handfatet och studerade det sista av moral och samvete som lämnade mig. Jag visste då att jag hade bestämt mig. Jag tänkte inte lämna in

Upplysningens tid
söndag 24 oktober 2010 - Mora, Dalarnas län, Sverige

Tänkte bara nämna att om någon mot förmodan skulle vara det minsta brydd i kommande resa, samt lite gammal skåpmat så finns informationen på http://tastelikechicken.blogg.se/ Lite nya inlägg med texter, bilder och underhållande filmklipp!

Flashpackern' ska ut igen...
fredag 27 augusti 2010 - Mora, Dalarnas län, Sverige

Då var vinterns resa bokad och betalt. Avresa 8:e december till Hongkong, sedan vidare... Hem igen den 19:e januari. Om jag skriver dagbok så gör jag det på bloggen, och då följer man den här länken... http://tastelikechicken.blogg.se/index.html Hm, verkar inte som länken fungerar,

onsdag 6 januari 2010 - Ko Lanta Noi, Krabi, Thailand

05.30. Denna julaftonsmorgon slog masen upp ögonen okristligt tidigt. Om man nu kan tala om okristligt denna dag som ska föreställa den mest kristna av alla våra högtider. Om nu någon kan erinra sig detta faktum. Knappt jag själv. Att det skulle ta exakt 24 timmar innan jag åter fick nudda

Room 302
torsdag 17 december 2009 - Vientiane, Vientiane Prefecture, Laos

Någon gång efter midnatt. Iförd endast kalsonger står jag i det skumma ljuset i hotellkorridoren utanför rum 302 och tittar rakt fram. Jag höjer handen för att knacka på. Tvekar och ångrar mig precis innan knogarna når fram till den mörka teakdörren... http://tastelikechicken.blogg.se/

Sodom och Gomorra
torsdag 17 december 2009 - Vientiane, Vientiane Prefecture, Laos

Om Luang Prabang var ett mentalt altare och en lisa för själen så är Vieng Vang dess raka motsats, en dekadensens högborg, ett Sodom och Gomorra. Ett ställe dit turisterna kommer och super skallen i småbitar och fullständigt struntar i lokalbefolkningens seder och bruk genom att gå omkring

Hotelldirektören på Lanta

Hotelldirektören på Lanta

3 oktober 2011 - 3 maj 2012

Ett sätt att slippa kalla fötter kommande vinter.

Ko Lanta Rerun

Ko Lanta Rerun

23 februari 2011 - 10 mars 2011

Asia Mega City Deluxe Tour 2010/2011

Asia Mega City Deluxe Tour 2010/2011

8 december 2010 - 19 januari 2011

Flashpacking tour till Hong Kong 14 år senare, samt 10:e gången till Thailand. En kortis till Tokyo är också inbokad! Bytte namn på resan efter att Tokyo blev bokat i efterhand. Fyra riktigt stora städer står alltså på schemat. Hong kong, Kuala Lumpur, Tokyo och Bangkok! Ja förutom lilla Ko Lanta då förstås!

Koh Lanta - Off Season 2010

Koh Lanta - Off Season 2010

31 maj 2010 - 9 juni 2010

Same same but different 2009/2010

Same same but different 2009/2010

17 november 2009 - 16 januari 2010

Ett par månader i Thailand med eventuella avstickare till Laos/Kambodja.

Power of New York City 2009

Power of New York City 2009

11 maj 2009 - 15 maj 2009

Fick lust att dra till det stora äpplet en sväng!

Koh Lanta 2008

9E & 9F från Strandens Skola åker till Bryssel och Luxemburg på påsklovet -88

Den sista färden - Till Balubien 2007-2008

Den sista färden - Till Balubien 2007-2008

15 september 2007 - 20 mars 2008

En resa med båt och tåg till fjärran, vi får se vilka länder som tillkommer efter de förutbestämda, hemresa ej fastställt... [b]Ka-ching hittills![/b] Transporter och övernattningar fram till Tokyo: [b]34000:-[/b] Visum Ryssland, Mongoliet, Kina: [b]1900:-[/b] Vaccinationer, Japansk E, malaria mm: [b]1700:-[/b] Ny kamera med tillbehör: [b]4500:-[/b] Reseförsäkring 6 mån: [b]1500:-[/b] Japan railpass [b]1800:-[/b] osv... Totalt gick hela resan på 125 000:-

Rhodos med pappa 1986

Rhodos med pappa 1986

1 juli 1986 - 8 juli 1986

Med pappa till Rhodos

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Frank uppdaterar sin resa