Hej Vi är en familj på 5 personer som skall bo och arbeta i Pakistan i 1 år Vi som gör denna resa är Mamma Anna som skall vara hemma fru. Pappa Svenne som arbetar som FN-observatör och barnen Linnèa och Astrid som går i skola och lilla Greta som är hemma med mamma
hemstad Östersund, Jämtlands län, Sverige
Senast aktiv - från Slavonski Brod, Brod-Posavinas län, Kroatien
idag lamnar vi Zagreb
måndag 28 juli 2008 - Gromin Dolac, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Hej Nu har vi varit nere på Hvar och haft en helt underbar vecka på alla sätt. Svenne och Linnea har hunnit med att både dyka ock paddlat. Jag och småtjejerna var med våra kompisar och myste hos dom. Idag styr vi kosan mot Wien för att jag Anna är så nyfiken på den staden också. Må

Nere hos Ričko

Hej Alla Nu ar vi framme hos Familjen Ričko nere pa Hvar Har ar allt bara bra aven opm det kunde fa vara lite varmare. Vi bor bra pa en fin kamping med allt vad man behover, Imorgon ska Svenne och Linnea ut pa riverrafting pe en flod pa fastlandet sa jag och de sma aker over till vara

framme
torsdag 17 juli 2008 - Zagreb, Kroatien

Hej Alla Nu är vi på gång igen! Denna resan är en biltur med barnen ner till kroatien Vi är nu framme i Zagreb och kommer så småning om att resa ner längs kusten. Igår installerade vi oss hos våra kompisar och idag så är vi hemma här runt detta kvarter. Barnen är just nu ute och

rapport

Hejsan Svejsan Tänk att när man inte vill då rusar tiden iväg. Så är det denna gången också! vi har det så bra att man nästan skäms. Idag gick vi till stranden och låg i ett skönt vatten hela dagen innan vi gick tillbaka och spelade minigolf. Nu efter middagen så har Astrid

delfiner

Hej Idag har vi tagit en båt tur till en annan jättefin ö med bra badstrand. Vi har nog legat i vattnet hela dagen tror jag. På vägen hem så hade vi tur att få se delfiner från båten. Det var jättehäftigt. I morgon ska vi åka till staden Hvar och kolla in den plus alla lyxjakter som

framme i Vis
söndag 22 juli 2007 - Split, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Hej Ja nu har vi varit på Vis en liten ö i två dagar. Här har vi badat och solat och bara myst. Det är väldigt fint på denna ö men vi tror att vi ska åka över till någon av de andra innan vi åker hem. Det blir antingen i morgon eller på tisdag som vi lämnar här för att få se lite

Nu har vi landat
fredag 20 juli 2007 - Split, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Hej Alla Nu är jag och Astrid ute på en egen resa och vi har precis anlänt till Split här väntar vi på att få åka med båten ut till den ö vi ska besöka. Vi skulle ju hälsa på en Kroat men så är inte läjust nu då sjuka mammor och annat hindrar deras resa ner till kusten. Vi har

Nu har vi landat
fredag 20 juli 2007 - Split, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Sista timmarna i Pakistan
torsdag 7 juni 2007 - Rawalpindi, Punjab, Pakistan

Hej alla Nu är det sista kvällen i Islamabad. Imorgon kväll landar vi in på Frösön om allt går som det ska. Här är allt bara bra vi är packade och barnen har precis lagt sig för att sova några timmar innan vi ska upp igen. Den här sista veckan har vi bott med vår extramormor Helena

Sista timmen i Kina
måndag 21 maj 2007 - Peking, Kina

Hej Nu är vi packade och väntar bara på att taxin ska komma. Det har som sagt varit tio fantastiska dagar här i Peking. Alla borde få besöka detta land. Här är det billigt och trevligt vi har klippt oss hela familjen och för det betalade vi 100 svenska kronor. Sen har vi självklart

bil genom europa

bil genom europa

17 juli 2008 - 30 juli 2008

hej nu är vi på gång igen nu reser vi med barnen genom europa

Anna och Astrid i Kroatien

Anna och Astrid i Kroatien

20 juli 2007 - 30 juli 2007

Mamma och Astrid på egan äventyr 10 dagar i Kroatien

vårt livs äventyr

vårt livs äventyr

28 juli 2006 - 4 juni 2007

Detta hoppas vi blir ett år fyllt av nya upplevelser.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Anna uppdaterar sin resa