Vi är 4 +55 som gillar att resa. Vi som reser är Roger, Gunilla, Birgitta och Dennis.
hemstad Varberg, Hallands län, Sverige
Mot San Francisco
torsdag 30 oktober 2014 - San Francisco, Kalifornien, USA

Resan mot "Frisco" trodde vi var ren transportsträcka men även den blev en upplevelse då landskapet förändrades från berg och öken till jordbrukslandskap och vinodlingar. Ett stopp på några timmar i ett Shoppingmal i Turlock och damerna var helt tillfredsställda. Nu ska vi gå ner till

Dagen för hemresa
tisdag 7 oktober 2014 - Los Angeles, Kalifornien, USA

Nu är frukosten avklarad på Hotel Super 8 och vi sitter i solen vid poolen och väntar på att Daniela ska komma. Hon har fixat biljetter åt oss till Sony Studios. Ska bli mycket intressant. Efter lite strul i trafiken kom Daniela med biljetterna. Den guidade turen i Sonys studios var mycket

Tillbaka mot LA
måndag 6 oktober 2014 - Los Angeles, Kalifornien, USA

Oceano var som Appelviken x 5. Sträckan till LA var lika intressant som hela denna resan. Vi bestämde oss för att köra budgetvarianten på lunch. Köpte färdiga smörgåsar o satte oss på en strand straxt söder om Ventura. Där går det vågor som vi inte har sett någon annan stans och

A1 genom Big Sur mot Oceano
söndag 5 oktober 2014 -

En tidig frukost på hotellet i Carmel samt inköp av en fantastisk hemgjord macka i butiken sen var vi "on the road again". Nu var det etappen till Oceano runt 28 mil bort som var på programmet. Big Sur hade vi hört mycket om och var förväntansfulla. Att passera Big Sur ( ca: 10 mil) tog oss 6

17 Mile Drive
lördag 4 oktober 2014 - Carmel-by-the-Sea, Kalifornien, USA

Pebble Beach Golf Course, Cypress Point Golf Course, Spy Glass Golf Course och ytterligare 5 banor som kanske inte är lika kända ligger utmed denna 17 mile långa runda runt i Monterey. Kul att ha varit på Pebble Beach. Vi var mycket positivt överraskade över det otroligt vänliga och

Carmel
fredag 3 oktober 2014 - Carmel-by-the-Sea, Kalifornien, USA

Nu har vi åkt Highway A1från San Francisco till Carmel. Vägen går mestadels precis utmed Stilla havet men med en höjdskillnad på runt 50 meter, mellan A1och havet. Att bada är i stort sett uteslutet trots en lufttemperatur på 27-28 C, det är väldigt höga vågor och svinkallt i vattnet.

Två hela dagar i San Francisco
torsdag 2 oktober 2014 - San Francisco, Kalifornien, USA

Buena Vista Motor Hotel, perfekt läge på Lombard street. Där stannar Hop on Hop of -bussen som vi har utnyttjat väldigt väl när det gäller åkandet. I går åkte vi hela rundan inkl, " natt turen" som startar halv 7. Man kan inte föreställa sig hur branta backar som det är i denna

En dag i Yosemite
måndag 29 september 2014 - Oakhurst, Kalifornien, USA

Vi äter en tidig frukost på hotellet innan vi beger oss mot nationalparken Yosemite. Morgonen är lite kylig men kortbyxorna får vara på. Vi förstod inte vilken stigning och förändring det skulle bli. Vi stiger som mest upp till nästan 10 000 fot (3 000 m) och 29 F (-3 C) med snö på

Från Death Valley till Bishop
söndag 28 september 2014 - Bishop, Kalifornien, USA

En perfekt frukost på Wranglers, den lägst restaurangen i USA. En snabb koll på museet som visade gruvdriften av Borax. Därefter ett besök på en gammal gruva av Borax. En extra tripp till en "spökstad" på ca: 10 mil blev en riktig besvikelse. Resten av vägen var en helt otrolig

Death Valley
lördag 27 september 2014 - Furnace Creek, Kalifornien, USA

Straxt utanför Las Vegas hittade vi ett litet frukosthak där vi intog en riktig amerikansk frukost med sirap till pannkakorna. Efter runt två timmars bilresa var vi framme i Furnace Creek där vi skulle bo. En gammal arbetsrange som är ombyggd till hotell i riktig gammal västernstil. Här

Bila i Kalifornien

Bila i Kalifornien

20 september 2014 - 8 oktober 2014

Under 17 dagar kommer vi ( Roger, Gunilla, Birgitta och Dennis) att besöka Los Angeles, Grand Canyon, Las Vegas, Death Valley, Yosemite, San Fransisco, Carmel och A1 tillbaka till LA. 10 övernattningsställen och runt 300 mil kommer det att bli.

Ecuador, Anderna, Amazonas

Ecuador, Anderna, Amazonas

19 januari 2010 - 4 februari 2010

Gunilla och Roger köpte denna resan till Ecuador och Venezuela i mars 2009 nu i januari 2010 har vi (Birgitta och Dennis ev. börjat fatta vad vi har gett oss in på. Det ska i alla fall bli otrorlig spännande att få uppleva en, för oss, ny världsdel.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Dennis uppdaterar sin resa