Dag 32: Nusa Penida
fredag 15 mars 2019 - Lembongan, Indonesien

Igår, torsdag, började dagen vid 06:00 då jag skulle möta upp samma personer som var med på förra rundturen, inklusive ägaren av det hostellet som förra gånger var guide nu var han med som ”turist”. Världens roligaste person! Iallafall vår destination var Nusa Penida, en mindre

Dag 29: Runt Bali
tisdag 12 mars 2019 - Bali, Indonesien

Gårdagen började kl 09 med att vi (4 av vi som bor på samma ställe) åkte iväg med guide på en tur runt ön som skulle ta till kl 17. Första stoppet blev ett tempel man hade byggt ute i vattnet. Oklart varför men det var fint, dock inte mitt favoritstopp under dagen. Nästa stopp var en

Dag 27: Ubud, Bali
söndag 10 mars 2019 - Ubud, Bali, Indonesien

Bor för tillfället i Ubud här på Bali. Tänkte i huvudsak berätta om igår, lördag, för det finns otroligt mycket att berätta om den dagen. I förrgår kväll bestämde vi (som bor i samma rum på vårt hostel) oss för att vara med på en tour som innebar att vi var tvungna att gå upp

Dag 23: Bali
onsdag 6 mars 2019 - Bali, Indonesien

Äntligen på Bali! En resa utspridd på 48 timmar är över. Men ska försöka börja där den första Bali-dagen börjar. Klockan 03:30 var jag nere i lobbyn på hotellet i Bangkok för att köras till flygplatsen. 06:00 lyfte flyget och var framme 4,5 timmar senare (+1 h tidzon). På plats tog

Dag 19: Snorkling i Ko Tao
lördag 2 mars 2019 - Ko Tao, Surat Thani, Thailand

Det var länge sedan klockan var ställd på så tidigt som idag. 07:30! Jag åt frukosten som ingick och blev tillslut upphämtad 09:30 tillsammans med två andra från samma hostel. Vi blev skjutsade till båten där vi slutligen blev en grupp på 30-40 pers. För er som undrar var det en

Dag 16-17: Ko Tao
torsdag 28 februari 2019 - Ko Tao, Surat Thani, Thailand

Skriver för tillfället från Ko Tao, en liten ö berömd för sin dykning som ska vara bland de bästa i världen. Men om vi ska backa bandet lite så spenderades faktiskt gårdagen på Koh Phan-ngan. Spenderade till viss del dagen med en kille från Italien jag delade rum med. På kvällen tog

Dag 10-14: Ko Pha-ngan
tisdag 26 februari 2019 - Ko Pha-ngan, Surat Thani, Thailand

Just nu befinner jag mig på Koh Phan-Nang, ön i mitten av de tre kända Koh Samui, Ko Pha-ngan och Koh Tao. För bara ett par dagar sen befann jag mig på Koh Samui, vilket var rätt tråkigt om jag ska vara ärlig. Det hände inte så mycket och var lite Rysslands Mallorca, alla jag pratat med

Dag 6-10: Koh Lanta
torsdag 21 februari 2019 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Min feber har förhindrat mig från att uppdatera här, ledsen för det. Inte förrän nu är jag på fötter ordentligt igen och har inte kunnat göra så mycket alls. Det är jättetråkigt men sånt som händer, får vara glad att det ”bara” är feber och inget annat. Jag har iallafall

Dag 5: Ao Nang/ Dragon Crest
söndag 17 februari 2019 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Igår, lördag, var jag uppe redan innan kl 07. Planen var att ära frukost innan det var dags att hitta en förare som kunde köra oss till vandringsleden. Jag tror klockan var mellan 9-10 när vi var framme och kunde påbörja vandringen som skulle ta 2 timmar och gå genom djungeln. Vi såg

Dag 4: Ao Nang
fredag 15 februari 2019 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Dagen började runt samma tid som igår, vid 11. Åt frukost på ett närliggande café, blev pannkakor med sirap, banan och kokos.     Resten av eftermiddagen gick ut på att ligga vid stranden, men efter ett tag fick jag ge mig det var helt enkelt för varmt. Istället gick jag längs

Sydostasien 2019

Sydostasien 2019

11 februari 2019 - 9 april 2019

Var med och följ min resa till Sydostasien, med start i Thailand!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Felix uppdaterar sin resa