Dag 57: Singapore
lördag 6 april 2019 - Singapore

Sitter just nu på flygplatsen i Bangkok och inväntar flyget hem till Sverige. Innan jag sammanfattar resan tänkte jag skriva lite om mina sista 3 dagar i Singapore. Singapore är en fantastisk stad. Hade höga förväntningar och blev inte besviken alls. Jag blev mest imponerad av strukturen.

Dag 54: Langkawi
onsdag 3 april 2019 - Langkawi, Kedah, Malaysia

Idag bär resan av mot den sista destinationen på hela resan: Singapore. Vi lämnar 4 spännande dagar i Langkawi, Malaysia, bakom oss. Har hunnit med att besöka Sky bridge, 3D museum, Underwater world och en krokodilfarm m.m. Sista dagen var tänkt att spenderas på stranden men under

Dag 45: Koh Lipe
torsdag 28 mars 2019 - Thailand

Länge sedan jag skrev något här. Ska försöka sammanfatta lite drygt en vecka: Lämnade Bali tidigt på morgonen (01:30!) den 20 mars. Flög tillbaka till Thailand via Bangkok och flög till Krabi senare den dagen. Passade på att köpa ett par nya skor och lite kläder väl i Bangkok.

Dag 32: Nusa Penida
fredag 15 mars 2019 - Lembongan, Indonesien

Igår, torsdag, började dagen vid 06:00 då jag skulle möta upp samma personer som var med på förra rundturen, inklusive ägaren av det hostellet som förra gånger var guide nu var han med som ”turist”. Världens roligaste person! Iallafall vår destination var Nusa Penida, en mindre

Dag 29: Runt Bali
tisdag 12 mars 2019 - Bali, Indonesien

Gårdagen började kl 09 med att vi (4 av vi som bor på samma ställe) åkte iväg med guide på en tur runt ön som skulle ta till kl 17. Första stoppet blev ett tempel man hade byggt ute i vattnet. Oklart varför men det var fint, dock inte mitt favoritstopp under dagen. Nästa stopp var en

Dag 27: Ubud, Bali
söndag 10 mars 2019 - Ubud, Bali, Indonesien

Bor för tillfället i Ubud här på Bali. Tänkte i huvudsak berätta om igår, lördag, för det finns otroligt mycket att berätta om den dagen. I förrgår kväll bestämde vi (som bor i samma rum på vårt hostel) oss för att vara med på en tour som innebar att vi var tvungna att gå upp

Dag 23: Bali
onsdag 6 mars 2019 - Bali, Indonesien

Äntligen på Bali! En resa utspridd på 48 timmar är över. Men ska försöka börja där den första Bali-dagen börjar. Klockan 03:30 var jag nere i lobbyn på hotellet i Bangkok för att köras till flygplatsen. 06:00 lyfte flyget och var framme 4,5 timmar senare (+1 h tidzon). På plats tog

Dag 19: Snorkling i Ko Tao
lördag 2 mars 2019 - Ko Tao, Surat Thani, Thailand

Det var länge sedan klockan var ställd på så tidigt som idag. 07:30! Jag åt frukosten som ingick och blev tillslut upphämtad 09:30 tillsammans med två andra från samma hostel. Vi blev skjutsade till båten där vi slutligen blev en grupp på 30-40 pers. För er som undrar var det en

Dag 16-17: Ko Tao
torsdag 28 februari 2019 - Ko Tao, Surat Thani, Thailand

Skriver för tillfället från Ko Tao, en liten ö berömd för sin dykning som ska vara bland de bästa i världen. Men om vi ska backa bandet lite så spenderades faktiskt gårdagen på Koh Phan-ngan. Spenderade till viss del dagen med en kille från Italien jag delade rum med. På kvällen tog

Dag 10-14: Ko Pha-ngan
tisdag 26 februari 2019 - Ko Pha-ngan, Surat Thani, Thailand

Just nu befinner jag mig på Koh Phan-Nang, ön i mitten av de tre kända Koh Samui, Ko Pha-ngan och Koh Tao. För bara ett par dagar sen befann jag mig på Koh Samui, vilket var rätt tråkigt om jag ska vara ärlig. Det hände inte så mycket och var lite Rysslands Mallorca, alla jag pratat med

Sydostasien 2019

Sydostasien 2019

11 februari 2019 - 9 april 2019

Var med och följ min resa till Sydostasien, med start i Thailand!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Felix uppdaterar sin resa