Langkawi
lördag 8 december 2012 - Kuah, Langkawi, Kedah, Malaysia

Då va man här, langkawi den skattefria zonen. Vi har en scooter för vi tänkte vi skulle utforska ön lite mer. Insåg igår under första scooterturen att det tog 30 minuter att åka från söder till norr, ha ha så idag blir det öst till väst. Några sista baddagar ska man ju hinna innan

Kuala Lumpur

Då har man landat i malaysia, fina malaysia. Monsun-malaysia(O: 10 dagar kvar på äventyret, de dagarna ska spenderas norr ut och kanske lite söder. Nu när jag väl är här känner jag att minst en månad hade varit lagom att spendera här. Borneo är ju ännu ett oupptäckt resmål.

Tillbaka på bali
lördag 24 november 2012 - Lovina Beach, Buleleng, Bali, Indonesien

Då va det moppetur runt bali, vi har averkat en lodrät väg upp till norra kusten. På vägen har vi bland annat stannat i Ubud som måste vara kulturens mekka. Konst, hantverk, hippies, arkitektur... Allt finns där och inte nog med det så äger varenda en som bor ett eget tempel. Nu har vi

Mount rinjani
söndag 18 november 2012 - Senggigi, Nusa Tenggara Barat, Indonesien

Då har man bestigit sitt första berg, 3800 meter. Trött-Check Träningsvärk-Check Blåsor på fötterna-Check Ja, jag vet inte vad jag ska säga om bergsbestigningen men det va fan inte värt de. Det va vissligen sjukt häftigt och vackert. Men att tillbringa 2 iskalla nätter på toppen av

Sista dagen på gili.
måndag 12 november 2012 - Gili Air, Nusa Tenggara Barat, Indonesien

Fantastiska Gili, har aldrig sett ett paradis som detta. Allt är vackert här. Paradis, paradis, paradis... Och så trött man blir på att det inte händer något(O: Vi har bara njutit, dykt, snorklat, badat, ätit, vandrat. Imorgon blir det dax att dra, vi ska börja vår vandring upp på

Gili
fredag 9 november 2012 - Gili Air, Nusa Tenggara Barat, Indonesien

Vi befinner oss på Gili air, en ö som är 2 kilometer lång och 2 kilometer bred. Det är som att komma tillbaka 100 år i tiden. Det finns inga maskiner eller fodon på ön mer än cykel och häst. Allt byggs och görs för hand. Stränderna är såna där paradisstränder man bara trodde fanns

söndag 4 november 2012 - Denpasar, Bali, Indonesien

Fantastiska dagar. Idag har vi åkt moped till ett aptempel och badat på en helt vansinnigt häftig strand(O:

söndag 4 november 2012 - Denpasar, Bali, Indonesien

Bali, villken jävla partyö(O: Erik ligger och sover och jag som är ganska återhållsam med ölen är vaken och pigg. Vi anlände till bali med en sydkorean Kim som vi mötte på vårat förra hostel. Han är ett riktigt partydjur, svårt att få tråkigt när han är med(O: De har väldigt låg

Älska Singapore!
fredag 2 november 2012 - Singapore, Singapore

Singapore måste vara världens bästa storstad. Här finns allt. Det är väldigt säkert här och människorna är trevliga, öppna och talar alla Engelska. Det är rent och fint, massor med aktiviteter, fina stränder, shopping och sevärdigheter. Enda nackdelen är att det är dyrt(O: Igår

Sista dagen i Sanya.
fredag 26 oktober 2012 - Danzhou, Hainan, Kina

Idag är det sista dagen i solparadiset, imorgon drar vi till Haikou några dagar innan vi flyger till Singapore. Det ska regna nu nästan en vecka, konstigt nog känns det ganska skönt. Man är ju ganska ovan vid värmen som blek-vit Svensk. Jag längtar efter att komma till Singapore, man

Malysia

3 november 2012 - 5 november 2012

Singapore

Singapore

31 oktober 2012 - 3 november 2012

Några dyra dagar i världens basta STORSTAD!

Paris

Sanya

Sanya

13 oktober 2012 - 27 oktober 2012

Kinas hawaii(O:

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Frida uppdaterar sin resa