Jag bor i Pacifico, Madrid och pluggar spanska och spansk kultur pa Universidad Complutense de Madrid. Har trivs jag bra, men far ibland hemlangtan, sa skriv meddelanden till mig!
hemstad Stockholm, Stockholms län, Sverige
Madrid 120405
tisdag 12 april 2005 - Madrid, Spanien

Nu ar har var pa riktigt! Har precis varit ute och gatt en promenad, och det ar sa skont i luften! Var i retiro-parken och det ar helt fullt med blommor! forra veckan gick jag barbent, sen i helgen var det lite kallare, men nu ar det skont igen. I helgen gjorde jag inte mycket, mer an pa sondan.

Madrid 040405
måndag 4 april 2005 - Madrid, Spanien

Ok, jag far val forsoka ta tag i det har skrivandet lite battre. Det ar svart bara, det kanns som om jag berattar samma saker om och om igen. Vad har hant sen sist? Jag har slutat sprakkursen, tentorna gick bra och sen hade jag pasklov. Da tog jag det riktigt lugnt, stannade hemma och gjorde

Madrid 14 feb 2005
måndag 14 februari 2005 - Madrid, Spanien

Ahh, jag hade precis skrivit ett langt inlagg nar datorn hangde sig och allt forsvann! Jobbigt! Vad har hant pa sistonne? Jag har lart mig att ata med pinnar. Vi var ute med en kompis som fyllde ar, och at pa asiatisk restaurant. Vi var ca 30 pers som delade pa tva gigantiska grytor dar man fick

Madrid 30 jan 2005
söndag 30 januari 2005 - Madrid, Spanien

I fredags var vi alltsa i salamanca, en fin stad. Vi akte tidigt pa morgonen for att fa sa mycket tid dar som mojligt. Bussen tog tre timmar, och dom tillbringade jag med att se "in america" dubbad till spanska. aven om det var storande att den var dubbad sa forstod jag atminstonne allt dom sa. Nar

Tjaa
onsdag 26 januari 2005 - Madrid, Spanien

Jaa, det finns nog inte sa mycket att skriva just nu. Har ar det mest som vanligt. Vi har fatt en till boende i lagenheten, Maria. Det funkar valdigt bra. Och sa har Frida bestamt sig for att flytta till San Sebastian nar den har terminen slutar, sa da far vi leta ratt pa en ny lagenhetskompis. I

forsta dan i skolan efter jul
onsdag 12 januari 2005 -

Da har vi borjat pa riktigt igen. jag gar fortfarande inte i samma klass som frida eller helena, men daremot med alla som fortsatt fran min gamla. superior A har jag hamnat i, det kanns lite markligt. men det verkar anda vara en bra niva, en del av sakerna vi ska ga igenom har vi redan gjort, andra

Konsert och hardrocksdisco!
lördag 8 januari 2005 - Madrid, Spanien

Hehehe...jag har varit pa hardrocksdisco! Kvallen borjade med att jag, frida, helena och hector at hemma hos oss. helena och jag hade tankt laga mat till frida som hade varit i toledo under dan, och eftersom hector kom till madrid sapass tidigt var han med ocksa. Vegbiffar, timbaler av ris,

Tillbaka i Madrid
torsdag 6 januari 2005 - Madrid, Spanien

Nu har jag kommit tillbaka efter julfirandet i spanien. allt kanns naturligtvis bade bra och daligt. Jag har liksom fatt tva hem, sa det kanns alltid lite trakig att aka ifran nat av dem. Helena och jag flog igar fran kopenhamn, efter over tre timmars tagresa. Varma och klibbiga var vi framme i

Antligen har julen borjat!
tisdag 30 november 2004 - Madrid, Spanien

Nu har vi fatt fram adventsstjarnorna och ljusen,sa nu vet man att det ar jul! I sondags hade vi adventsfika hemma hos oss, med en del andra nordbor fran vara klasser, framforallt tyskar. Dessutom fick vi besok av ett spanskt band pa tre personer, som spelade lite jazz och blues for oss. Och sa

stromavbrott, luftror
söndag 21 november 2004 - Madrid, Spanien

Jag har atit luftror! Helt sjukt! Vi var pa en restaurant for att ata tapas, tillsammans med nagra som frida och helena brukar spela fotboll med. Bland dem var en spanjor, som rekommenderade en ratt som var mycket typisk for madrid, sa den bestallde vi. In kommer nat som ser ut som tomda, friterade

Madridresa

Madridresa

21 september 2004 - 21 juli 2005

Jag åker till Madrid för att plugga spanska, och spansk kultur.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Frida uppdaterar sin resa