Bil
onsdag 3 mars 2010 - Ballarat, Victoria, Australien

Hej! Nu har det hänt grejer här nere down under minsann. Förra veckan på tisdagen åkte vi med buss och tåg tillbaka ner till Melbourne. Projekt köpa bil tog sin början. Vi bodde på ett gammaldags hosel i South Yarra en bit utanför stan. I området låg massa parker och på vår

AC/DC rockade
onsdag 17 februari 2010 - Ballarat, Victoria, Australien

Hej hej hallå dagboken! Tro det eller ej men vi är fortfarande kvar i Bealiba. Känns som hemma nu. Hittar i de flesta skåpen och har börjat lära oss omgivningarna runtomkring. Inte minst pga av de dagliga promenaderna för Fridas del och Niklas bilkörande för hans del. Han har nämligen

Tillbaka i Bealiba
tisdag 9 februari 2010 - Ballarat, Victoria, Australien

Nu är semestern slut och allvaret börjar igen, Eller ja vi har ju fortfarande vanlig semester :) Vi är tillbaka i Bealiba efter visiten ner vid kusten. Är verkligen stor skillnad på temperaturen nere vid kusten och här i inlandet. Väldigt mycket varmare här inne. En mer tryckande värme

Semester på semestern
fredag 5 februari 2010 - Port Fairy, Victoria, Australien

Japp ni läste rätt. Vi är på semester på semestern. Nere vid kusten i Port Fairy med Lisa Luke och hans bror Dans familj. Vi hyr två små hus alldelles bredvid floden så utsikten är inte att klaga på. Och vi gör välö mest det man gör på semester. Äter och dricker gott, badar, spelar

Kandisar i Aftonbladet
lördag 23 januari 2010 - Melbourne, Victoria, Australien

Ha ha ha vet ni vad? Vi har vart med i aftonbladet. Pa sportsidorna pa en bild dar Sofia Arvidsson spelar tennis. Da ser man oss i publiken. Idag ska vi pa tennisen igen. Ar flera svenskar som ska spela. Man blir sa dar harligt nationalistisk nar man ar utomlands. Annars sa fordriver vi tiden

Antligen framme!
torsdag 21 januari 2010 - Melbourne, Victoria, Australien

Efter manga spanda dagar hemma med stadning och farval, och efter en riktigt jobbig och laaaaang flygresa ar vi antligen framme i Melbourne. Tempersaturen ar riktigt behaglig. Ca 28 grader. Trodde det skulle vara uppat 4ograder som forra evckan men nu har det svakat av sig lite... i Alla fall

Resfeber
söndag 3 januari 2010 - Varberg, Hallands län, Sverige

Nu är det bara två veckor kvar tills vi åker och resfebern har börjat visa sig. Pirr i magen... Helt plötsligt är det inte så långt kvar och det är bara 4 (Niklas) 6 (Frida) arbetsdagar kvar att jobba. Nu ska plötsligt saker och ting börja planeras och det är snart dags att städa och

Äntligen hemma igen
torsdag 23 april 2009 - Varberg, Hallands län, Sverige

NU alla som har varit nyfikna och undrat. Nu är vi hemma :) Broder Andreas och Linda kom och hämtade oss på flygplatsen och sedan åkte vi runt och överraskade våra chockade familjer. Trevligt värre och många goa kramar och glädjeskrik. Och man får väl säga att vi valt rätt dag att

Strandliv
torsdag 16 april 2009 - Phuket, Phuket, Thailand

Oj vad langesedan vi skjrev! Men det ar nog bara for att vi det for gött helt enkelt. Har hunnit avverka Ko Samui, Ko Lanta och Phi Phioarna de senaste veckorna. Mycket sand, salt och svett kan man saga. Och sen har vi ju forstass traffat grabbarna grus (Bulsa, Sebbe och Anders). Riktigt

Thailand!
fredag 27 mars 2009 - Ko Tao, Surat Thani, Thailand

Antligen har vi kommit till Thailand! Kanns hur bra som helst. Har ar rent, (sanning med modifikation) nastan inga forsaljare och tiggare och vi kan ga tio meter utan att bli erbjudna en tuktuk eller motorbike. Kanns som vi ar i himlen. Nar vi anlant med flyget till Bangkok tog vi en lokalbuss

Australien igen!

Australien igen!

18 januari 2010 - 27 maj 2010

Nu har vi varit hemma i ca ett halvår efter våran förra resa. Men det börjar faktiskt dra lite i benen igen. Därför ska vi i år ogen fly vintern och drar oss tillbaka till kängurnas heliga land Australien. Vi blev väldigt fästa vid den goa laidbackkulturen men framförallt är det ju så stort! Vi har så mycket kvar att se. Denna gången blir det dock inte lika mycket lata dagar som förra gången utan denna resan sak vi faktiskt arbeta oss fram. Jobb har vi inte hittat än. Läser det på plats tänkte vi... Riktigt skönt ska det bli i alla fall.

Vår livs resa

Vår livs resa

7 oktober 2008 - 23 april 2009

[b]Äntligen![/b] I över ett år har vi planerat och längtat efter denna resan! Att bara få komma bort, se världen, träffa folk och ha det gött. Både Frida och Niklas är ju så kallade livsnjutare (speciellt NIklas) :) och det ska vi verkligen dra nytta av under våran resa. Vi kommer att flyga från Köpenhamns flygplats på tisdag kväll den 7 oktober. Därifrån flyger vi via London och Hong Kong till nordöstra Australien, till den lilla staden Cairns. Denna stad ligger alldelles bredvid det stora barriärrevet. Självklart måste vi utforska detta och därför ska Frida ta dykarcertifikat och NIklas ska utöka sitt. Därefter tar vi oss nedför Australien söstra kust. Vi hoppas på många vackra öar, hissnande äventyr och glada, goa människor. Efter en vild nyårsfest hos Luke nere i Ballarat, södra Australien tar vi oss till det vackra nya Zeeland. Det är vad alla säger i alla fall. Här har vi tänkt roa oss med delfiner, vulkaner och vem vet. Bungy jump kanske Hur många tror att vi vågar??? Vi ska även hälsa på LOtta som jobbar som au pair i Aukland. Niklas bror Andreas säger att bästa stället han varit på är Fiji. Därför har vi höga förväntningar på detta ställe. Paradisöar där ingen tid finns. De ringer i en klocka när det är mat. Däremellan kan man bara vara. Snorkla lite, bada lite och bara njuta... Härligt! Vi avrundar vårt livs resa med en tur upp till Asien också. Vi landar i Saigon,Vietnam och tar oss därifrån landvägen genom Kambodja bort till Thailand. Gott att ta dessa länderna på slutet i fall finanserna börjar gå dåligt... Hemresedatum är inte riktigt bestämt. Det märker ni helt enkelt. Det vi hoppas på är i alla fall att detta blir vårt livs resa.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Frida Och Niklas uppdaterar sin resa