Tempel och frisorer
tisdag 24 mars 2009 - Phnom Penh, Phnom Penh, Kambodja

Nu har vi vart i Kambodja i tva och en hgalv vecka och det ska bli ganska skont att komma vidare till Thailand. Om ungefar fyra timmat tar vi flyget over till Bangkok och sen ser vi vart det bar av. I Sihanoukville trottnade vi valdigt snart pa alla forslajare pa stranden och flyttade till en

Solstolar och forsaljare
onsdag 11 mars 2009 - Krong Preah Sihanouk, Kambodja

Lite uppdateringar seh senast. Vi lever och har halsan. Aven om magen protesterar da och da. Efter badorten Nha trang tog vi nattbussen upp till Hoi an. Vietnams skraddarparadis. Och det var det verkligen. Och vlken mysig stad sen. Sma gator och massa restauranger utmed an. Vi at billig mat och

Sotsur sas och motorcyklar
lördag 28 februari 2009 - Nha Trang, Khanh Hoa, Vietnam

Motorcyklar motorcyklar och ater igen motrocyklar. Det var vårat första intryck av Vietnam. I huvudstaden Saigon bor det ca 11miljoner människor och det finns ungefär 4 miljoner motorcyklar och mopeder. 3.5 personer dör varje dag i trafiken. I taxibilen (som vi prutat ner från 20dollar till

Bula Sydney
söndag 22 februari 2009 - Sydney, New South Wales, Australien

Hört att det snöar hemma. Härligt för er där hemma att äntligen få en vit, och bi\tande kall vinter. Vi är då tillbaka i Australien igen. Med 30graders värme. Känns nästan som hemma faktiskt. Man kan souvenirerna, Auborginkonst, flippflopps, koalor, prylar med vägmärkrn och

Hangmattor och snorkling
fredag 20 februari 2009 - Nadi, Västra divisionen, Fiji

Ah, nu har vi haft några riktigt lata och goa dagar. Här på Fiji råder nämligen Fijitime. Så i princip finns det ingen tid. Det mest användbara ordet pådetta örike är BULA. Betyder hej, skål och och använd flitigt av alla och envar. Det vi har tränat mest på är att ligga i de

Fiji
onsdag 11 februari 2009 - Nadi, Västra divisionen, Fiji

Nu har vi påbörjat nästa kapitel i vår resa. Inget mer bilkörande och ingen mer matlagning på ca 2.5 månad. Känns ganska bra! :) När vi landade idag på Fiji så regnade det. Lite besvikna pådet men det sägs att det ska bli fint väder i morgon igen. Bior på ett ställe som ligger

Svetten rinner
lördag 7 februari 2009 - Auckland, Nya Zeeland

Harligt att höra att du tar hand om våra blommor Jocke. Eller är det månne faster Maggan som kommer och vattnar en gång i veckan...:) Visst e den vacker orkiden. Brukar blomma en till två gånger per år ungefär och då blommor den länge. Idag har vi lämnat tillbaks våran reskamrat

Mössa om natten
torsdag 29 januari 2009 - Taupo, Waikato, Nya Zeeland

Fortfarande lite tagna av fallskärmshoppningen igår. Det var helt otroligt! Att slänga sig ut från ett flygplan på 5000 m höjd kan kännas idiotiskt men ack så härligt. Idag skiner den stora lampan på oss precis som den gjort den senaste veckan. Men det finns en baksida med det hela. I

Nu e det gjort...
torsdag 29 januari 2009 - Taupo, Waikato, Nya Zeeland

Idag har vi hunnit med foljande. *akt ett litet flygplan fullt med folk till 15000ft hojd. *hoppat ut ur planet pa 15000ft *frittfall i ca 1 minut i over 200km i timmen. *Njutit av den otroliga utsikten *och sist men inte minst landat i en sandlada Vi har med andra ord gjort ett skidive

Flodbad
fredag 23 januari 2009 - Abel Tasman National Park, Tasman, Nya Zeeland

Idag lyser den stora gula lampan pa oss. Kanns som en evighetsen vi sag den riktigt. Denna dagen borjade med guldvaskning. Hittade LITE men det var battre an inget.Efter det sa har vi akt bil och badat i en ganska sa strom och grund flod. Det var rikgit varmt och gott. Det var bara att lagga sig

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Frida Och Niklas uppdaterar sin resa