Australien igen!

Australien igen!

18 januari 2010 - 27 maj 2010

Nu har vi varit hemma i ca ett halvår efter våran förra resa. Men det börjar faktiskt dra lite i benen igen. Därför ska vi i år ogen fly vintern och drar oss tillbaka till kängurnas heliga land Australien. Vi blev väldigt fästa vid den goa laidbackkulturen men framförallt är det ju så stort! Vi har så mycket kvar att se. Denna gången blir det dock inte lika mycket lata dagar som förra gången utan denna resan sak vi faktiskt arbeta oss fram. Jobb har vi inte hittat än. Läser det på plats tänkte vi... Riktigt skönt ska det bli i alla fall.

Vår livs resa

Vår livs resa

7 oktober 2008 - 23 april 2009

[b]Äntligen![/b] I över ett år har vi planerat och längtat efter denna resan! Att bara få komma bort, se världen, träffa folk och ha det gött. Både Frida och Niklas är ju så kallade livsnjutare (speciellt NIklas) :) och det ska vi verkligen dra nytta av under våran resa. Vi kommer att flyga från Köpenhamns flygplats på tisdag kväll den 7 oktober. Därifrån flyger vi via London och Hong Kong till nordöstra Australien, till den lilla staden Cairns. Denna stad ligger alldelles bredvid det stora barriärrevet. Självklart måste vi utforska detta och därför ska Frida ta dykarcertifikat och NIklas ska utöka sitt. Därefter tar vi oss nedför Australien söstra kust. Vi hoppas på många vackra öar, hissnande äventyr och glada, goa människor. Efter en vild nyårsfest hos Luke nere i Ballarat, södra Australien tar vi oss till det vackra nya Zeeland. Det är vad alla säger i alla fall. Här har vi tänkt roa oss med delfiner, vulkaner och vem vet. Bungy jump kanske Hur många tror att vi vågar??? Vi ska även hälsa på LOtta som jobbar som au pair i Aukland. Niklas bror Andreas säger att bästa stället han varit på är Fiji. Därför har vi höga förväntningar på detta ställe. Paradisöar där ingen tid finns. De ringer i en klocka när det är mat. Däremellan kan man bara vara. Snorkla lite, bada lite och bara njuta... Härligt! Vi avrundar vårt livs resa med en tur upp till Asien också. Vi landar i Saigon,Vietnam och tar oss därifrån landvägen genom Kambodja bort till Thailand. Gott att ta dessa länderna på slutet i fall finanserna börjar gå dåligt... Hemresedatum är inte riktigt bestämt. Det märker ni helt enkelt. Det vi hoppas på är i alla fall att detta blir vårt livs resa.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Frida Och Niklas uppdaterar sin resa