Uppleva världens olika kulturer, folk, natur, leverne ...
Senast aktiv - från Mölnlycke, Västra Götalands län, Sverige
Inte aktuellt
fredag 29 september 2017 - Mölnlycke, Västra Götalands län, Sverige

Hej!Om ni råkat få ett mail om Madagaskarresa 2012, så var det inte tänkt det skulle skickas.Resan är gjord, jo då men det var ett antal år sedan.Jag tänker inte fortsätta här utan det blir som senaste åren i TravelArk.SorryMaggy

Madagaskar
tisdag 24 juli 2012 - Antananarivo, Antsirabe, Madagaskar

Kan ni tänka er det finns någon/ra som tagit över denna sait och tänker fortsätta driva den.Då tänkte jag skicka ut den text jag skrev under senaste resan. Ja det är visserligen snart 1 månad sedan vi kom tillbaka men vill ni läsa så...MADAGASKAR April 2012Från Landvetter lyfte jag och

Nordkalotten + NY Mejladress!
lördag 30 april 2016 - Mölnlycke, Västra Götalands län, Sverige

Dags för ny resa denna gång norrut! I morgon, tisdag, bär det av. Vill ni följa resan så får ni läsa den på Travelpod. Är din mejadress inlagd där kommer mejl när det finns något skrivet. En länk dit annars är: http://www.travelpod.com/dashboard och vi är även där ´fritzarna´.

Sista brevet härifrån
tisdag 19 april 2016 - Mölnlycke, Västra Götalands län, Sverige

Hej Alla! Då resdagboken varit helt nere en längre period tänker jag inte skriva mer här. Jag kommer att använda mig av Travelpod i stället. Ni som vill fortsätta att få resebrev kan lägga in er mailadress under fritzarna eller maila mig så lägger jag in den adress ni vill använda. Jag

Albanien till Turkiet 4
söndag 10 april 2016 - Thessaloníki, Makedonia Thraki, Grekland

Hej! Vi lämnade den fina staden Ohrid, Att 90% av befolkningen där lever av turism märks. Staden är väldigt fint iordninggjord och turistvänlig, även om det just nu inte var så mycket turister. Husen här är större, mer rejäla och annorlunda i jämförelse med Albanien. Annars är det

Albanien till Turkiet 3
fredag 8 april 2016 - Ohrid, Makedonien (FYROM)

Hej! I går lämnade vi Tirana. En stad som stadigt förändras till det bättre. Vissa av de grå husen har man målat. Flera nya byggnader finns men det finns fortfarande en del slitna hus de inte hunnit att riva. En betydligt finare stad än vi förväntat oss. Bilparken är som i Sverige,

Albanien till Turkiet 2
onsdag 6 april 2016 - Tirana, Tirana County, Albanien

Hej! Resan började på Landvetters flygplats. Där checkar vi in, men får reda på att endast handbagage ingår i de aktuella flygbiljetterna. Bara att gå till SAS informationen och betala 560.- för två väskor. Inte ok, Albatros hur boka ni??? Lämnar Landvetter 7.10 först till Frankfurt,

Albanien till Turkiet 1
måndag 4 april 2016 - Mölnlycke, Västra Götalands län, Sverige

Hej alla! Så var det dags att packa igen. I morgonbitti flyger vi till Tirana i Albanien. Vi skall resa i 10 dagar genom Albanien, Makedonien, Grekland och sist till Turkiet. Vi skall besöka platser som Alexander den store har lämnat avtryck i. Hoppas nu vi får lite varmare så inte

Marocko 5
måndag 4 januari 2016 - Marrakech, Marrakech-Tensift-Al Haouz, Marocko

Hej! Essaouira var en trevlig liten stad. Det var en hel del turister där, försäljarna var i det stora hela ok, inget jagande och gapande om att köpa. Innerstaden, Medinan, var inte så stor så man gick vilse. En underbart lång och fin strand. En dag tog vi en promenad fram och tillbaka, på

Marocko 4
torsdag 31 december 2015 - Essaouira, Marrakech-Tensift-Al Haouz, Marocko

Hej! Hoppas er jul varit fin. Vi har nu åter wifi efter några dagar helt utan. Från Azrou åkte vi till Mellanatlas bergen, väldigt fint. Vi fick åka egen minibuss då den lokala bussens chaufför sålt två av våra förbokade platser och bussen nu var full. Vi stannade till i Ifran en stad

Angående ...

Med Pelle Mohlins Travel

Albanien, Makedonien via Grekland till Turkiet

Albanien, Makedonien via Grekland till Turkiet

5 april 2016 - 14 april 2016

En resa med Albatros till Albanien, Makedonien via Grekland till Turkiet.

Marocko dec15-jan16

Marocko dec15-jan16

17 december 2015 - 4 januari 2016

En rundresa i Marocko med Läs&Res.

Borneo, Brunei och Filippinerna november 2015

Borneo, Brunei och Filippinerna november 2015

1 november 2015 - 25 november 2015

Flyger till Kuala Lampor på Malaysiska fastlandet och flyger till Malaysiska Borneo och via Brunei vidare till Filippinerna. Detta med Rosa Bussarna.

Elba

Elba

3 oktober 2015 - 11 oktober 2015

Resa med Leidex till Elba. Buss ner lö/sö. Vandring 5 dagar sedan buss hem lö/sö-

Moldavien, Transnistrien och Transsylvanien, september 2015

Moldavien, Transnistrien och Transsylvanien, september 2015

12 september 2015 - 23 september 2015

Med Iventus

Kirgizistan och Kazakstan - maj 2015

Kirgizistan och Kazakstan - maj 2015

10 maj 2015 - 19 maj 2015

Med Iventus till dessa två länder

Lykien, Turkiet - april 2015

Lykien, Turkiet - april 2015

4 april 2015 - 11 april 2015

Rundtur i "Alexander den stores fotspår" kallas turen med TSS.

En promenad i Spanien, 2014

En promenad i Spanien, 2014

25 augusti 2014 - 1 oktober 2014

En vandring från St Jean Pied de Port i Frankrike upp på Pyrinéerna mot Santiago de Compostela. Hur långt vi kommer står skrivet någonstans ...

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Maggy uppdaterar sin resa