Karaoke och purikura
söndag 8 april 2012 - Tokyo, Hachioji, Japan

Det har varit fyra välfyllda dagar än så länge. Jag har knappt haft tid att kolla mail eller lägga upp bilder. Idag har vi varit runt om i stan och i lite parker. En hel del foton på körsbärsblommor har också tagits. På kvällen gick vi runt en dryg timme i Asakusa och letade efter en

Hanami
fredag 6 april 2012 - Tokyo, Hachioji, Japan

En liten kort uppdatering innan vi åker in mot stan. Nu på morgonen har jag varit i Ueno och tittat på körsbärsblomningen. Det var otroligt mycket folk redan nu så jag kan tänka mig att det blir snabbt fullt i parken till helgen.

Efter en lång tid av nedräkning av dagar...
måndag 2 april 2012 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

... så är det knappt två kvar! Jag har fullt upp med att städa ur lägenheten och packa. Det är väldigt svårt att bestämma vad man kan behöva under fyra månader, som också ska få plats i en endaste liten väska. Snart kommer Anni hit också. Hon stannar här tills vi åker eftersom

Wien
onsdag 16 juli 2008 - Wien, Österrike

När vi gick av nattåget i Wien vid 8-tiden på morgonen var vi båda väldigt stela och ingen av oss hade fått speciellt mycket sömn. Vi skaffade ett par kartor och letade upp närmaste park för att äta lite och vila. Vi hade tur och råkade välja den lilla parken precis brevid Schloss

Tillbaka i Madrid
måndag 7 juli 2008 - Madrid, Spanien

Vi har precis ätit frukost här på vandrarhemmet i Madrid. Vi hade egentligen inte planerat att komma tillbaka hit utan ville egentligen åka till Alecante eller Valencia men när vi kom till tågstationen i Sevilla så var allt fullbokat. Så vi tänkte att vi kunde chansa och se om vi kunde

Barcelona
måndag 7 juli 2008 - Barcelona, Katalonien, Spanien

Efter att ha hoppat på ett snabbtåg från Madrid strax efter kl 17 kom vi fram till Barcelona vid 8-tiden och visste inte vart vi skulle bo. En stunds velande senare hittade vi ett internetcafé för att leta närliggande vandrarhem. När vi hade lokaliserat dem bestämde vi oss för att gå

Lissabon
onsdag 2 juli 2008 - Lissabon, Sintra, Portugal

Försökte skriva ett inlägg tidigare idag men det verkar inte som att det skickades iväg så jag får försöka skriva om det nu. Igår kl 20.00 kom vi fram till Lissabon efter en hel del vel och väldigt mycket tur. Vi fick nämnligen för oss att kl 16.00 sätta oss vid ett cafe eftersom vi

På väg mot Lissabon
tisdag 1 juli 2008 - Porto, Porto, Portugal

Nu har vi suttit sjukt länge vid ett internetcafe och letat vandrarhem och tågbiljetter. Vi har blivit lite bortskämda med 4stjärniga hotell men ikväll blir det vandrarhem och lite backpackerliv trots allt. Vi ska träffa mamma och pappa när vi kommer fram till Lissabon och äta middag. En

Zürich 2

Hälsar på Anton

Sommar i Tyskland

Sommar i Tyskland

3 juni 2017 - 13 juni 2017

Bilar genom Danmark ner till Bremen, Berlin, Schwerin, Wismar...

Jul i Oslo

Nytta och nöje Rostock

The GazettE

The GazettE

3 juni 2016 - 7 juni 2016

Dags för konsert med Susanna och Sofia! Den här gången blir det i Tyskland!

Nordkurs

Nordkurs

10 juni 2016 - 2 juli 2016

Sommarkurs och konsert!

JLPT Weekend in Copenhagen

JLPT Weekend in Copenhagen

5 december 2015 - 7 december 2015

Time to take the JLPT test!

Köpenhamn

Köpenhamn

21 juni 2015 - 22 juni 2015

Tog tåget till Köpenhamn med mamma och Betty Marie. Tog en båttur, gick på Ströget och åt gott.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Sara uppdaterar sin resa