Ung arg man som planerar att se allt innan han trillar av pinn.
hemstad Stockholm, Stockholms län, Sverige
Senast aktiv - från Wanaka, Otago, Nya Zeeland
Dag 9
onsdag 3 augusti 2011 - Fairlie, Canterbury, Nya Zeeland

Efter Mt Olympus åkte vi tillbaka till jorden kallaste motell i Floken Hill och sov, råkade visst få med oss två gafflar, två knivar, två skedar och två handukar...konstigt... När vi checkade ut träffade vi Ryan från Chill, han sålde oss vira liftkort, och han skulle också upp till

Dag 7
måndag 1 augusti 2011 - Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland

Dag 1: Flyga flygplan, byta flyga några gånger. Dag 2: Plyga flygplan, byta flyg några gånger och skaffa hotellrum. Dag 5:Vakna inte när Matt försöka komma in i rummet, Matt sover på sjukhus. Dag 4: Köpa bil, skaffa mat, bensin och skidor till Matt. Köra ut till bergen, skaffa boende i

Bye Bye Svedala!
tisdag 26 juli 2011 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Packad och klar blev jag igår, packat och klart blev det idag. Åker iväg till Arlanda om två timmar, flyget lyfter tio över sju. Trettiotre timmar senare ska jag om allt går väl stappla ut i Christchurch, svårt jetlaggad och taggad. Matty Deepthroat kommer över från Australien sex

Dagar kommer och går och livet består
torsdag 9 december 2010 - Bagnes, Valais, Schweiz

Slår dank och väntar på att börja jobba, blivit många stora middagar och minst lika många utekvällar. Vaknade för några dagar sedan med ruggigt ont i axeln, får se om den är hel till imorgon då vi börjar städa köket. Mer än så vet jag inte... puss kram sej

The Last Supper, askmoln och en grisfest
onsdag 21 april 2010 - Bagnes, Valais, Schweiz

Biljetten hem är bokad, dock missade jag att boka till en väska så det blir nog knas vid inchecken imorgon, men jag åker med min "plastmamma" Celinne som snackar franska flyttande så det blir nog inga problem. Igår var det avslutningsfest för Kingspersonalen där också Nevai ingår så

Att ställa diskaren i kallis
torsdag 4 mars 2010 - Bagnes, Valais, Schweiz

Jag är anställd som diskare men står numer mest i kallis och dammar förrätter, desserter och sallader eftersom jag faktist har jobbat med det i fyra-fem år och är rätt bra på det. Har också blivit cateringkock för Nevai. Hade en buffe på coco club förra veckan. Stod och brännde

Att kocka på svenska
torsdag 28 januari 2010 - Bagnes, Valais, Schweiz

Jon, frukostkocken/diskaren, dvärgen, har trillat på huvudet och klämt en kota och är ur spel för resten av säsongen. Detta passar mig bra för jag har tagit över hans heltidstjänst på Nevai. Så nu börjar jag jobba kl. 7 och pocherar ägg åt bakfulla engelsmän varannan vecka samt

Att kocka på engelska
torsdag 21 januari 2010 - Bagnes, Valais, Schweiz

Har lyckats få ett extra jobb på kings cafe varannan helg. Där jag bakar kakor, monterar mackor, kokar soppa och ser snygg ut. Har troligtvis fått en till vecka på chalet d'raphael i slutet på februari. Det ser dyster ut för mitt deltagande i vasaloppet då jag knappt lyckas med hyran varje

Jul, Nyår, dödshostan och besök
fredag 8 januari 2010 - Bagnes, Valais, Schweiz

Den 23 december blev det "scandy x-mas" på wonderbar vilket resulterade i dödshostan från helvetet som såg till att jag var sängliggande hela julen lyssnades på mina fransmän som såg till att jag inte fick en blund i ögonen genom ett teknodunk som måste kommit från samma hemska plats som

Att kocka på hebreiska
söndag 20 december 2009 - Bagnes, Valais, Schweiz

Har skaffat mig lite extrajobb i chalerna, denna vecka är det chalet raphael där jag är köksnegern. Chalet Raphael...denna vecka kostar 150 000 euro för hela chalet, all inklusive. Köksmästaren är född i england men bor i Israel, detta påpekar han två gånger i timmen. Han har rökt

Puderjakt i Nya Zeeland

Puderjakt i Nya Zeeland

26 juli 2011 - 12 augusti 2011

Åker till södra halvklotet med mina skidor och en diskare från Frankrike för att jaga pudersnö.

Andra vändan i Verpan

Andra vändan i Verpan

25 november 2010 - 25 april 2011

Andra säsongen i Verbier, kock på Kings denna gång.

Säsong i Verbier

Säsong i Verbier

15 november 2009 - 22 april 2010

Åker till en by i Schweiz för att jobba på franska, åka skidor på längden och tvären samt hitta meningen med livet.

Två månader av tåg i Europa

Två månader av tåg i Europa

27 juni 2009 - 27 augusti 2009

Två månaders tågluff i europa. Åker huvudsakligen själv men kommer möta min bor i Frankrike och några kompisar i polen.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Henric uppdaterar sin resa