the Fyrk - Larsson family, 2 adults and 2 kids 3 and 5. We are travelling New Zealand and Cook Island dec - march 2006.
Senast aktiv - från Kota Kinabalu, Sabah, Malaysia
Paradisö!
lördag 20 april 2019 -

Nu har vi lämnat Kota Kinabalu bakom oss och tagit bussen norrut till Kota Belud och vidare med båt ut till Mantanani Island. Vilken paradisö! Kritvita stränder och tomt på folk, åtminstone där vi var.   Vi bor i hyddor, tyvärr utan AC, elen sätts på kl 7 på kvällen och då går

Äntligen på Borneo!
söndag 14 april 2019 - Kota Kinabalu, Sabah, Malaysia

Nu har vi landat i Kota Kinabalu, Sabahs huvudstad på den norra delen av Borneo. Eftersom vi landade sent så blev det inte mer än ett dopp i takpoolen och kvällsmat på nattmarknaden. Otroligt mycket intryck på ett och samma ställe! Lite för mycket doftintryck för Tuva dock....luktade på

Då var vi äntligen påväg!
lördag 13 april 2019 - Singapore, Singapore

Då är vi nu äntligen påväg! Efter närmare ett års planerande, är vi nu iväg på vår Borneoresa. Just nu ett kort pitstop i Singapore, innan vi drar vidare mot Kota Kinabalu och Borneo. Otroligt varmt och fuktigt, inte undra på att det är så fantastisk grönt och lummigt här.

Hemma hos Anna Karin, Alice och Jacob
tisdag 7 mars 2006 - Hongkong, Hongkong

Cho san! Nu har vi kommit fram till Hong KOng. AK och Jacob bor i en mycket fin lagenhet hogt upp med utsikt over staden. Vi raknar med att hinna med lite shopping, djurparker och ovrig sightseeing. Lite nya bilder fran Rarotonga och Bay of Islands finns i fotoalbumet. Ha det, Tomas

Slutet narnar sig
fredag 3 mars 2006 - Paihia, Northland, Nya Zeeland

Hej alla! Vi har nu varit ute i over 2 manader och vi borjar se slutet pa resan. De sista tva veckorna i Nya Zealand har varit harliga. Igar kvall kom vi tillbaka fran en tre dagars segel tur i Bay of Islands. Vi fick se delfiner, fangade massor av fisk (Tuva vann med 10 st!), snorklade i glasklart

Bay of Islands
måndag 20 februari 2006 - Paihia, Northland, Nya Zeeland

Hejsan! Efter nagra harliga veckor Pa Cook Islands ar vi nu tillbaka pa Nya Zealand. Vi har tagit oss med buss norrut fran Auckland till Paihia i Bay of Island. Vi har hyrt ett litet hus med harlig utsikt over byn. Vi hoppas kunna stanna har 10-14 dagar och hoppas aven kunna hyra en liten segelbat

Regn i paradiset
fredag 10 februari 2006 - Avarua, Cooköarna

Kia Orana! Nu har vi anlant till Rarotonga i oriket Cook Islands. On ar ca 30 km i omkrets med hoga berg i mitten och endast en vag som gar runt hela on. Vi bor i eget hus ca 53 m fran strandenJ(jag har stegat,vilket var den storsta anstrangningen jag gjorde den dagen). Tyvarr ar det regnperiod

Sista dagarna i Nya Zealand
torsdag 2 februari 2006 - Tauranga, Bay of Plenty, Nya Zeeland

Hejsan alla, Just nu sitter jag hos Dave och Rosmarys mycket fina hus i Tauronga i Bay of Plenty pa nordon. De ar gamla vanner till Johanna. Har blir vi val omhandertagna och tar det lugnt i deras helt enorma tradgard som Kirsheneggernegger skulle starkna om han fick se. Palmer, orkideer, dammar

Action paradise!
tisdag 24 januari 2006 - Queenstown, Otago, Nya Zeeland

Kia ora vanner! Den senaste veckan har vi tagit oss fran norra delen av sydon, via vastkusten ner till Queenstown. The West coast kallas aven for "the wetcoast" vilket vi har fatt erfara till och fran. Det regnar i snitt 7000 mm per ar och vi verkar ha haft "nojet" att fa ta del av en betydande

solsveda!
måndag 16 januari 2006 - Nelson, Nya Zeeland

sondagen den 15:e var det nya aventyr pa gang, snabb batfard fran Marahau (Abel Tasman national park sydon) ut till Anchorage bay. Tjejerna tog baten medans Tomas joggade vandringsleden genom tat "djungel". Efter 3.5 timmar pa en gnistrande vit strand med klart turkost vatten och stralande sol, tog

Borneo 2019

Borneo 2019

11 april 2019 - 11 maj 2019

Familjen Fyrk-Larsson, bestående av två tonårsdöttrar och oss två nyblivna 50-åringar förstås! Kanske sista gången vi reser så här tillsammans, vem vet?

Fyrklarsson family southpacific tour -05

Fyrklarsson family southpacific tour -05

30 december 2005 - 10 mars 2006

Familjen Fyrk - Larsson reser fem veckor i NZ med husbil och fyra veckor i hyrt hus på Cook Islands (Rarotonga)

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Tomas uppdaterar sin resa