the Fyrk - Larsson family, 2 adults and 2 kids 3 and 5. We are travelling New Zealand and Cook Island dec - march 2006.
Senast aktiv - från Singapore
Tillbaka till Singapore!
fredag 3 maj 2019 - Singapore

Vi hade ju lovat tjejerna shopping också....så nu var det dags!Vi landade vid 4-tiden på eftermiddagen, så efter att ha tagit en ”grab” (Asiens motsvarighet till Uber) och checkat in i samma lägenhet som sist, så var det raka spåret mot Sommerset för att bli av med lite pengar....Nästa

Flyg tillbaka till KK
tisdag 30 april 2019 - Kota Kinabalu, Sabah, Malaysia

Nu har vi flugit från Tawau till Kota Kinabalu. Fantastiskt skönt att slippa sitta i en trång bil i 10 timmar och skumpa fram från Semporna tillbaka till Kota Kinabalu! Dagen började bra med en dryg timme på stranden, båt in till Semporna, lunch på vår favoritrestaurang där Alva stackarn,

Dykning i Semporna archipelago
lördag 27 april 2019 -

Efter en helt ok 5 timmar lång bilresa söderut, så hamnade vi i Semporna, utgångspunkten för alla dykbåtar ut mot öarna. Som det sägs; ett av världens bästa dykområden, mest känt förstås: Sipadan! Vi bor på ön Mabul i en varsin liten ”hydda”. Första dagarna blev det mestadels

Alvas födelsedag!
tisdag 23 april 2019 -

Födelsedagsfrukost på Four Points hotel, en timmes båttur till Pulau Selingan, checka in på hostelet som drivs vid sidan av ett turtle conservation programme. Vi tillbringade några varma timmar på stranden innan det var dags att få lite info om hur man försökte bevara sköldpaddor från

Fler äventyr!
måndag 22 april 2019 - Sandakan, Sabah, Malaysia

Från Poring körde vår chaufför oss vidare till Sandakan, där vi tog in på resans lyxigaste boende. Trodde vi skulle kunna överraska kidsen, men icke! Trots magiska rum på 26:e våningen med utsikt över havet, ett fantastiskt poolområde på 13:e våningen och en frukostbuffé som inte gick

Istället för bergsbestigning!
lördag 20 april 2019 -

Nu har vi då lämnat paradiset Mantani. Vi anlitade en kille som körde oss från Kota Belud till Poring, en trip som vi trodde skulle ta ca 1,5 timme men som tog nästan det dubbla!Krokigt och guppigt och en väldig massa höjdmeter. Väl framme i Poring checkade vi in på vårt backpackerställe

Paradisö!
lördag 20 april 2019 -

Nu har vi lämnat Kota Kinabalu bakom oss och tagit bussen norrut till Kota Belud och vidare med båt ut till Mantanani Island. Vilken paradisö! Kritvita stränder och tomt på folk, åtminstone där vi var.   Vi bor i hyddor, tyvärr utan AC, elen sätts på kl 7 på kvällen och då går

Äntligen på Borneo!
söndag 14 april 2019 - Kota Kinabalu, Sabah, Malaysia

Nu har vi landat i Kota Kinabalu, Sabahs huvudstad på den norra delen av Borneo. Eftersom vi landade sent så blev det inte mer än ett dopp i takpoolen och kvällsmat på nattmarknaden. Otroligt mycket intryck på ett och samma ställe! Lite för mycket doftintryck för Tuva dock....luktade på

Då var vi äntligen påväg!
lördag 13 april 2019 - Singapore, Singapore

Då är vi nu äntligen påväg! Efter närmare ett års planerande, är vi nu iväg på vår Borneoresa. Just nu ett kort pitstop i Singapore, innan vi drar vidare mot Kota Kinabalu och Borneo. Otroligt varmt och fuktigt, inte undra på att det är så fantastisk grönt och lummigt här.

Hemma hos Anna Karin, Alice och Jacob
tisdag 7 mars 2006 - Hongkong, Hongkong

Cho san! Nu har vi kommit fram till Hong KOng. AK och Jacob bor i en mycket fin lagenhet hogt upp med utsikt over staden. Vi raknar med att hinna med lite shopping, djurparker och ovrig sightseeing. Lite nya bilder fran Rarotonga och Bay of Islands finns i fotoalbumet. Ha det, Tomas

Borneo 2019

Borneo 2019

11 april 2019 - 11 maj 2019

Familjen Fyrk-Larsson, bestående av två tonårsdöttrar och oss två nyblivna 50-åringar förstås! Kanske sista gången vi reser så här tillsammans, vem vet?

Fyrklarsson family southpacific tour -05

Fyrklarsson family southpacific tour -05

30 december 2005 - 10 mars 2006

Familjen Fyrk - Larsson reser fem veckor i NZ med husbil och fyra veckor i hyrt hus på Cook Islands (Rarotonga)

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Tomas uppdaterar sin resa