Fredag den 30 december
fredag 30 december 2016 - Frankfurt am Main, Hessen, Tyskland

Då var det dags. Väskan var packad och mamma körde mej till Ljungby där bussen skulle köra inom vid 12.30. Vidare till Helsingborg där två bussar möttes upp och lite ommöblering bland resenärerna skedde beroende på vart i Frankrike man skulle. Här sammanstrålade jag med mina fyra

Måndag den 14 och tisdag den 15 november.
tisdag 15 november 2016 - Älmhult, Kronobergs län, Sverige

Blev orolig sömn inatt och låg och lyssnade på grannens snarkningar och ett barns hostningar. Klockan 10.20 kom taxin som skulle ta oss till flygplatsen och det var med sorgset sinne jag lämnade denna fantastiska plats. Känner mej långt ifrån klar. Hej då Mexico, Playa del Carmen, The reef

Fredag 11 november
fredag 11 november 2016 - Playa del Carmen, Quintana Roo, Mexiko

Första natten som jag tror att jag sovit hela och ungefär mina 8 timmar. Fått in en rutin nu.  Äta frukost kl 8, många gånger börjar det röra på sej i rummen bredvid och utanför strax efter 7 så man vaknar av det eftersom det är väldigt lyhört. Antingen är det dyk på förmiddagen

Lördag den 5 november 2016

Ett ord sammanfattar mycket av denna dagen; WOW!! Vilket hotell!! Vilken utsikt! Vilket väder! Vilken mat! Vilket hav! Vilken sand! Jag har en jacuzzi på min balkong!! Så underbart härligt!! Att resa med all inklusive är något jag aldrig gjort och det känns nästan som om man kör springnota

Söndag 13 november
söndag 13 november 2016 - Playa del Carmen, Quintana Roo, Mexiko

Idag var det utflyktsdag till Hubiku och Chichén Itzá med buss. Trots att vi fortfarande var i Mexico så var det en tidsskillnad på 1 timme framåt.Reseguiden berätta om Mayakulturen på bussen dit. Mayfolket var väldigt tidiga med Mayakalendern, astrologi och nummer. Det finns en Solkalender

Lördag 12 november
lördag 12 november 2016 - Playa del Carmen, Quintana Roo, Mexiko

Sista bad och soldagen.Sista dykdagen.Dyk på eftermiddagen idag så njöt verkligen av solen och stranden på förmiddagen.I början var det lite nervöst att ta sej i vattnet från båten men nu har man fått in en rutin på allt. Att få med sej alla saker till båten, bakåtrullningen ner i

Torsdag 10 november
torsdag 10 november 2016 - Playa del Carmen, Quintana Roo, Mexiko

Vaknade tung i huvudet idag. Blev lite många Cosmopolitan igår. Tur att vi inte skulle dyka förrens på eftermiddagen så det blev bara sol å stranden efter frukost så det hann rätta till sej innan det var dags.Idag var det dags för vrak dyket, som hette Mama Viña, som inte blev av förra

Onsdag 9 november
onsdag 9 november 2016 - Playa del Carmen, Quintana Roo, Mexiko

Idag åkte vi bil in till staden Tulum och dök i en grotta, Cenote som betyder under mark. Vår dykguide gav oss en massa information om grottan och om jag fattade det rätt så var det en kalkstensgrotta. Det fanns pelare i grottorna och han berättade allt om hur dessa pelare skapas. I dessa

Tisdag den 8 november
tisdag 8 november 2016 - Playa del Carmen, Quintana Roo, Mexiko

Vädret här är helt perfekt. På stranden är det ungefär 31 grader i skuggan och lagom med vind så att det inte blir för varmt och moln som drar snabbt förbi. På nätterna är det inte för varmt så slipper ha den högljudda ACn igång. Blir mörkt väldigt snabbt runt 18 ungefär.

Måndag den 7 november.
måndag 7 november 2016 - Playa del Carmen, Quintana Roo, Mexiko

Lite segt var det allt att komma igång idag men tillslut så.Idag var det en heldag med dyk. Efter frukosten tog vi färjan, som gungade ganska bra, till Cozumel Island där vi dök i naturreservatet. Dyken blir bara bättre och bättre och ännu en gång finns det inte tillräckligt med ord för

Skidresa i Val Thorens, Frankrike

4 november 2016 - 15 november 2016

Volontär i Indien

Volontär i Indien

9 januari 2012 - 5 mars 2012

Mitt äventyr kommer att börja de första fyra veckorna i delstaten Rajasthan i nordvästra Indien och sedan fyra veckor i Goa. Som volontär kommer jag på förmiddagarna få möjlighet att hjälpa till på förskolor med att ta hand om barn i åldern 2 - 4 år eller att delta i årskurs 1 - 5 undervisning i engelska och matematik. På eftermiddagarna kommer jag kunna hjälpa unga kvinnor och vuxna att lära sig engelska och datakunskap, hjälpa barn som behöver extra läxläsning, göra hembesök och hjälpa till att måla och renovera klassrum.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Camilla uppdaterar sin resa