Söndag den 28 maj.
söndag 28 maj 2017 - London, England, Storbritannien

Egen frukost idag också men vi hade lyxat till det lite med apelsinjuice, äpplen och bananer som vi inhandlade i en mataffär igår.  När vi åker med buss och tunnelbana inne i London så åker vi med Visitor Oyster card. Väldigt smidigt. Ett kort man fyller på med pengar och när man går

Lördag den 27 maj.
lördag 27 maj 2017 - London, England, Storbritannien

Efter en natt med inte så många timmars sömn gick vi upp och åt frukost. Bröd och mjukost på tub som vi tagit med hemifrån om det inte gick att få frukost på hotellet och det var tyvärr bara möjligt på sommaren. Redo för nya äventyr tog vi bussen till Victoria station där vi skulle

Måndag den 29 maj.
måndag 29 maj 2017 - Älmhult, Kronobergs län, Sverige

En av många saker som är så rysligt bra i London är att soptunnorna är indelade i olika fack så man kan källsorterar. Så himlans bra! Det borde alla länder ha. Idag lyxade vi till det ordentligt och åt frukost på Drury, en restaurang som låg i närheten av hotellet. Bröd, äggröra,

Fredag den 26 maj.
fredag 26 maj 2017 - London, England, Storbritannien

Klockan 7.47 mötte jag upp ena systra min på tågstationen och det bar av med tåg mot Kastrup. Efter en väldigt god Portobello hamburgare på flygplatsen landade vi i ett soligt London utan några incidenter. Från att vara van vid det lugna å stilla livet i en småby så var det en stor

Fredag den 30 december
fredag 30 december 2016 - Frankfurt am Main, Hessen, Tyskland

Då var det dags. Väskan var packad och mamma körde mej till Ljungby där bussen skulle köra inom vid 12.30. Vidare till Helsingborg där två bussar möttes upp och lite ommöblering bland resenärerna skedde beroende på vart i Frankrike man skulle. Här sammanstrålade jag med mina fyra

Måndag den 14 och tisdag den 15 november.
tisdag 15 november 2016 - Älmhult, Kronobergs län, Sverige

Blev orolig sömn inatt och låg och lyssnade på grannens snarkningar och ett barns hostningar. Klockan 10.20 kom taxin som skulle ta oss till flygplatsen och det var med sorgset sinne jag lämnade denna fantastiska plats. Känner mej långt ifrån klar. Hej då Mexico, Playa del Carmen, The reef

Fredag 11 november
fredag 11 november 2016 - Playa del Carmen, Quintana Roo, Mexiko

Första natten som jag tror att jag sovit hela och ungefär mina 8 timmar. Fått in en rutin nu.  Äta frukost kl 8, många gånger börjar det röra på sej i rummen bredvid och utanför strax efter 7 så man vaknar av det eftersom det är väldigt lyhört. Antingen är det dyk på förmiddagen

Lördag den 5 november 2016

Ett ord sammanfattar mycket av denna dagen; WOW!! Vilket hotell!! Vilken utsikt! Vilket väder! Vilken mat! Vilket hav! Vilken sand! Jag har en jacuzzi på min balkong!! Så underbart härligt!! Att resa med all inklusive är något jag aldrig gjort och det känns nästan som om man kör springnota

Söndag 13 november
söndag 13 november 2016 - Playa del Carmen, Quintana Roo, Mexiko

Idag var det utflyktsdag till Hubiku och Chichén Itzá med buss. Trots att vi fortfarande var i Mexico så var det en tidsskillnad på 1 timme framåt.Reseguiden berätta om Mayakulturen på bussen dit. Mayfolket var väldigt tidiga med Mayakalendern, astrologi och nummer. Det finns en Solkalender

Lördag 12 november
lördag 12 november 2016 - Playa del Carmen, Quintana Roo, Mexiko

Sista bad och soldagen.Sista dykdagen.Dyk på eftermiddagen idag så njöt verkligen av solen och stranden på förmiddagen.I början var det lite nervöst att ta sej i vattnet från båten men nu har man fått in en rutin på allt. Att få med sej alla saker till båten, bakåtrullningen ner i

London med ena systra min

London med ena systra min

26 maj 2017 - 29 maj 2017

Jag och min ena syster åkte till London på långweekend.

Skidresa i Val Thorens, Frankrike

4 november 2016 - 15 november 2016

Volontär i Indien

Volontär i Indien

9 januari 2012 - 5 mars 2012

Mitt äventyr kommer att börja de första fyra veckorna i delstaten Rajasthan i nordvästra Indien och sedan fyra veckor i Goa. Som volontär kommer jag på förmiddagarna få möjlighet att hjälpa till på förskolor med att ta hand om barn i åldern 2 - 4 år eller att delta i årskurs 1 - 5 undervisning i engelska och matematik. På eftermiddagarna kommer jag kunna hjälpa unga kvinnor och vuxna att lära sig engelska och datakunskap, hjälpa barn som behöver extra läxläsning, göra hembesök och hjälpa till att måla och renovera klassrum.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Camilla uppdaterar sin resa