"...and now the end is near..."
torsdag 20 februari 2014 - Maldiverna

Ja då har vår resa närmat sig sitt slut. Vi har haft några fantastiska dagar här på Maldivernas paradisöar. Vi har solat, badat, snorklat, dykt, besökt en resort, besökt en obebodd ö och sett en hel del delfiner, rockor, hajar, moräner och vackra fiskar. Det som har varit lite tråkigt

Från en mardrömsresan till ett paradis
måndag 17 februari 2014 - Maldiverna

Hej alla! Vi lämnade Galle för två dagar sen och tog tåget till Colombo. Oj oj oj säger jag bara. Det var något av det värsta som vi någonsin gjort!! Vi fick stå upp i en överfull vagn med människor och varje gång tåget stannade tryckte sig fler människor in i vagnen. Vi stod vid

Galle Asiens Dubrovnik
torsdag 13 februari 2014 - Galle, Sydprovinsen, Sri Lanka

Nu har vi spenderat två mycket trevliga dagar i Galle. Galle är en gammal stad som byggdes av holländare/engelsmän och hela staden har en tjock mur runt om och på andra sidan muren bereder det turkosfärgade havet ut sig. Staden är full av vackra gamla hus som är kärleksfullt renoverade. De

"Oooh heaven is a place on earth"
tisdag 11 februari 2014 - Mirissa, Sydprovinsen, Sri Lanka

Nu har vi spenderat några helt fantastiska dagar på stranden. Mycket sol, varmt vatten, vacker utsikt, goda drinkar och supergod mat. Detta är livet på en pinne!, ;) Vi har också varit ute med en liten båt på den stora början blå ( tack gode Gud för att de delade ut sjösjuketabletter)

En tidig morgon i Yala National park
fredag 7 februari 2014 - Tissamaharama, Sydprovinsen, Sri Lanka

Klockan ringde igen innan soluppgång (4.30). På med safari kläderna och ut till den väntande jeepen. Vi körde genom mörk regnskog och den tidiga morgonvinden var ganska sval. Framme vid ingången flockades jeeparna och alla chafförer rusade in för att köpa biljetter. Efterhand som de fick

Vi har problem med att lägga upp bilder
onsdag 5 februari 2014 - Haputale, Uvaprovinsen, Sri Lanka

Hej igen Vi vill bara meddela att vi väldigt gärna vill lägga upp bilder men det fungerar dåligt pga dålig uppkoppling.

Två trötta resenärer i bergsbyn Haputale
onsdag 5 februari 2014 - Haputale, Uvaprovinsen, Sri Lanka

Tisdagen den 2feb klockan ringde 2.00 ( efter ca 3h sömn, då de spelar olika sånger och böner i megafonfoner till sent på natten). Vi hörde att det regnade ute och blev tveksamma till att ut o gå men vi hade ingen tid att vänta in vädret så det var bara att stiga upp och dra på oss våra

Vid foten av Adams peak

Nu har vi precis kommit fram till Dalhousie. Härifrån ska vi 2.30 inatt börja bestiga Adams peak för att vara uppe i tid till soluppgången. Jag känner på mig att detta kommer att bli en prövning för min otränade kropp. Nu ska vi bara vila oss och gå och handla lite dricka o frukt inför

Mitt i den kulturella triangeln
lördag 1 februari 2014 - Dambulla, Centralprovinsen, Sri Lanka

Ja nu äntligen har vi kommit iväg på vår efterlängtade resa! Resan startade med lite drama. Vi hade precis sagt hej då till mina päron och börjat gå mot terminal 3 när Pego frågar mig om jag har tagit mobilen. Jag tvärstannar och känner på fickor och letar i handbagaget -INGEN MOBIL!

Hogt uppe bland bergen...
fredag 29 juli 2011 - Cameron Highlands, Pahang, Malaysia

Ja då har vi lämnat vackra Borneo. kl 8.00 lokal tid lyfte vi från Kota Kinabalu och landade 2,5h senare på Kuala Lumpors internationella flygplats. Den är ganska stor... vi irrade runt i 1h och letade efter biluthyrningsfirmorna.De hade gömt sig längst ner i ett av garagen!! Det tog oss 3h

Sri Lanka & Maldiverna

Sri Lanka & Maldiverna

31 januari 2014 - 22 februari 2014

Vi börjar vår resa i Kandy, därefter åker vi norrut till Minneriya National Park. Vi fortsätter vår resa mot de vackra stränderna söderut med ett stopp vid Adams Peak och Yala Nationalpark.

Brollopsresan

Brollopsresan

11 juli 2011 - 3 augusti 2011

Vår bröllopsresa till Malaysia-Borneo.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Maria O Pego uppdaterar sin resa