Watch out for the sharks mate!
söndag 11 oktober 2009 - Coral Bay, Western Australia, Australien

Haj och hå! Fyra timmar har jag flygit nu i detta enorma land och hamnade i Perth för en vecka sen. Därifrån tog jag en buss i ett dygn uppåt längs västkusten för att möta upp min kompis Lisa. Hon var där med några andra svenskar som surfar och kitesurfar. Lisa tog dykcert den veckan jag

Tre veckors Melbourneliv
söndag 27 september 2009 - Melbourne, Victoria, Australien

I början av förra veckan åkte jag och Filip till en skidort som heter Mount Hotham. Den ligger ca fyra timmar iväg från Melbourne och Filip jobbade på ett hotell där under skidsäsongen (svenska sommarhalvåret). Vi liftade dit och var med på säsongens avslutningsfest. Första gubben som

In eller ut
lördag 12 september 2009 - Melbourne, Victoria, Australien

Halla allihopa Det kanns som det gatt evigheter sen jag lamnade Sverige men det har bara gatt ett fatal dagar. Flygresan var lang och jag somnade till mellan varven av matservering, filmtittande, mellanlandningar och luftgropar. Jag couch surfar hos en som heter Anthony, en kompis till Filip

Avrundning, smält snö och ihoppackning
torsdag 16 april 2009 - Geilo, Buskerud fylke, Norge

Glad påsk i efterskott allesammans! Senaste månaden har varit händelserik och påsken bjöd på ovanligt mycket jobb, betydligt mycket mer än ägg- och godisätande. Vi hade blivit förvarnade om att påsken är årets värsta tid här. "Folk parkerar längs vägarna och det är så fullt på

Du måste ange en rubrik.
tisdag 10 mars 2009 - Geilo, Buskerud fylke, Norge

Det har varit mycket jobb senaste veckorna p.g.a. sportlov men nu är lågsäsongen här igen så jag passar på att uppdatera er och meddela att jag är frisk och välbehållen. Jobbet går bra, dock rätt tröttsamt med samma sysslor om och om igen. Ta betalt för mat, fika, grädda våfflor,

Sportlov
torsdag 12 februari 2009 - Geilo, Buskerud fylke, Norge

Alright. Hur många gånger säger man inte att tiden går så snabbt? Den gör det här i de norska fjällen med. Tre veckor och jag har kommit in i livet här som går ut på jobb, skidåkning, filmtittande och party. Att hålla koll på dagarna har ingen betydelse eftersom en lördag och

Fullträffen
onsdag 28 januari 2009 - Geilo, Buskerud fylke, Norge

Åhåjaja! Nu står mitt resestatus på resdagboken på "reser" istället för "hemma" igen. Det känns alltid lika bra att sticka iväg till nya ställen, inte veta vilka man kommer träffa, vad man kommer göra eller tycka. Just nu, efter några dagar, känns denna Norgeresa som inget annat än

Byyyye Sweedes!
söndag 30 november 2008 - Redcliffe, Bristol, England, Storbritannien

Precis hemkommen från andra besöket i Cardiff, Wales. Jag och Therese couchsurfade där för snart två månader sen hos Amy som pluggar där. Sedan dess har Amy hälsat på i Bristol och nu sågs vi i Cardiff igen då vi var bjudna på hennes 21årsfest. Det var superkul att träffa henne och

Far och fläng
torsdag 20 november 2008 - Redcliffe, Bristol, England, Storbritannien

Det tråkigaste som hänt sedan sist är att min favoritflatmate Masashi har lämnat oss för Bournemouth. Vi hade avskedsfest för honom förrförra helgen då hans japanska kompis också var här och hälsade på. Nu var vi bara fem kvar i huset och tiden drar ihop sig även för mig. Nu räknar

Skottlandet
måndag 3 november 2008 - Redcliffe, Bristol, England, Storbritannien

Yes, var var vi? Förra helgen spenderades i Skottland. En minst sagt händelserik tripp från ett regnigt land till ett annat... Jag och Sofia från skolan flög till Glasgow på torsdagen och spenderade en natt där. Vi couchsurfade hos en supertrevlig tjej som tog med oss på bio med sina

Så långt som möjligt

Så långt som möjligt

9 september 2009 - 15 november 2009

En liten upptäcksfärd

Att hamna i Norge

Att hamna i Norge

24 januari 2009 - 30 april 2009

Norsk sysselsättning, norska pengar och norsk snö.

Some good fun

Some good fun

14 september 2008 - 19 december 2008

Jag tänkte leva ett helt vanligt men ändå annorlunda liv. Nästa steg i att se mig om!

Un petit voyage français

Un petit voyage français

28 maj 2008 - 4 juni 2008

Millan 20 år firas i Paris

Chicas på vift

Chicas på vift

2 oktober 2007 - 3 maj 2008

Livin la vida loca

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Emelie uppdaterar sin resa