Sista dagen på resan

Då var det dags att åka hem, och dagen börjar med meddelandet att planet hem är försenat ca. 3.5 tim😡 det blir att sitta på flygplats och vänta, för bussen och incheckning ska göras.... Nåväl veckan har annars varit bra, inte så mycket fotat, vi har mer bara varit.. Ha det bra alla

Dag 5
söndag 10 juni 2018 - San Agustín, Maspalomas, Kanarieöarna, Spanien

Nu har jag en omslagsbild,, det är hotellet där vi bor, ha en fortsatt bra vecka. Kommer mer bilder senare

Resan slut!
fredag 24 juni 2016 - Mora, Dalarnas län, Sverige

Nu har vi varit hemma någon dag, och midsommarafton är här, solen skiner! Glad Midsommar från oss

Sista helgen på denna resa
fredag 17 juni 2016 - Muskegon, Michigan, USA

Hej hopp nu fungerar publicering av resedagboken igen! Fredag och nu är det sista helgen på denna resa, vi har nu varit i Muskegon, Michigan några dagar det ligger i nedre delen av Lake Michigan, och vi har ca. 20-25 mil kvar till Chicago, och vi planerar åka ca. 20 av dessa i morgon lördag,

Mora USA
tisdag 14 juni 2016 - Traverse City, Michigan, USA

Nytt försök, gårdagens inlägg fungerade inte. Nu har vi varit och besökt Mora, där fick vi en privat guide genom Amanda som vi träffade, vilken flax vi pratade lite och när hon fick höra att vi var från Mora Sweden... så var det vi som blev prio 1! Här firar dom midsommar med

Iowa och Minnesota
onsdag 8 juni 2016 - Minneapolis, Minnesota, USA

En vecka till och lite mer vykort kommer. Resan fortsätter söderut längs Road 66 till St.Louis, här flyter Missouri river ihop med Mississippi river och en berömd Arch finns i staden. Vi bilar vidare till Des Moines (centralt Iowa) här blev det 3 nätter med utflykt till Winterset, John

Chicago mm.
torsdag 2 juni 2016 - Springfield, Illinois, USA

Nu börjar vykorten komma, resan har pågått några dagar och inledande dagar i Chicago, blev mycket bra. Chicago kan jag mycket rekommendera, väldigt trevlig stad. Sen har vi hämtat bilen och bilat en bit söderut till Springfield, och här har vi nu varit i två nätter. Platsen där Abraham

Nu har resan börjat
lördag 28 maj 2016 - Sigtuna N, Stockholms län, Sverige

Nu är det snart dags att stiga ombord, SJ ??, incheck ??, en bira och lite i magen! Next Chicago!

Veckan i Gumbet Bodrum

Några vykort från veckan i Gumbet Bodrum, en vecka för att göra inget, inte heller några större utflykter utan bara vara! Ewa har lite problem med en hälsena så inga långa promenader, hon fick ta taxi till ett köpcentrum en dag och jag knatade på runt kullarna kring Gumbet.

Sitges/Barcelona
torsdag 11 september 2014 - Sitges, Katalonien, Spanien

Hej alla vänner! En vecka i SOLIGA Spanien, ett nytt resmål för oss, spännande! Några rader från denna soliga vistelsen här i Sitges med ca: 180 Oriflammor inklusive respektive, alla från Skandinavien! Veckan har varit delvis på egen hand, men även en del gemensamma aktiviteter och varje

Första pensionärsresan

Första pensionärsresan

6 juni 2018 - 13 juni 2018

Nu drar vi på vår första resa som pensionärer, och resan går till Kanarieöarna nytt resmål för oss.

Chicago med omnejd

Chicago med omnejd

28 maj 2016 - 21 juni 2016

Nu bär det åter av västerut, denna gång kommer resan börja och sluta i Chicago. Det blir en bil som vanligt, en bild på den när vi hämtat den. Först blir det några dagar i Chicago.

Återbesök Bodrum

Återbesök Bodrum

23 maj 2015 - 30 maj 2015

En vecka ledigt då blev det återbesök till Bodrum Turkiet. Platsen Gumbet en vik från Bodrum en kulle däremellan, är en lugn plats tycker vi, badviken, restaurangerna, lite basarer längs gatan med det som hör till.......

Oriflame, Sitges/Barcelona

Oriflame, Sitges/Barcelona

6 september 2014 - 12 september 2014

Med Ewa´s Oriflame till Sitges/Barcelona. En grupp med Oriflamor som kvalificeratd till denna resa med och utan respektive totalt ca. 150 personer.

Sydöstra USA

Sydöstra USA

13 april 2014 - 2 maj 2014

Denna gång börjar och slutar vi i Charlotte North Carolina, vi börjar med att fira Ford Mustangs 50 års dag i Charlotte!

Biltur Europa

Biltur Europa

9 juli 2013 - 19 juli 2013

Karpathos, Grekland

Karpathos, Grekland

16 maj 2013 - 23 maj 2013

För en veckas avkoppling, blev i år valet Grekland och lilla ön Karpathos mellan Kreta och Rodos.

Thailand, Phuket 2012

Thailand, Phuket 2012

5 oktober 2012 - 13 oktober 2012

Resa med Oriflame 2012

Turkiet, Bodrum

Turkiet, Bodrum

31 maj 2012 - 8 juni 2012

Hej alla vänner! När jag skriver detta har halva resan redan pågått! Vi fick för en stund sedan reda på att Resedagboken kommer leva vidare, och att det nu åter går att lägga upp nya resor, så nu kan jag berätta att vi åkt till Turkiet på en vecka semester. Vi blev naturligtvis glada för detta, då jag tycker detta är ett bra sätt att förmedla till er vad vi är ute på.

Florida aug- 2011

Florida aug- 2011

21 augusti 2011 - 3 september 2011

Hej! Nu har vi planerat starten för resan till USA, Florida. Vi flyger till Orlando den 21 augusti, och har bokat en bil och boende för två nätter. Planen är sedan att åka till västra sidan av Florida, och söka upp några fina badstränder. Vi hörs vidare Ewa o Kjell

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Ewa O Kjell uppdaterar sin resa