Flygresan
onsdag 20 december 2017 - Maui County, Hawaii, USA

Hela familjen möttes upp på Arlanda efter att på olika sätt transporterat sig dit i ottan.​​​​Flyget från Arlanda styrde nosen mot Los Angeles. Det blev genast en liten "tävling" om hur många filmer som skulle hinna ses. De flesta hann se 3. Förutom mamms som påbörjade

SWEEEEET AS BRO!
fredag 19 mars 2010 - Queenstown, Otago, Nya Zeeland

Why live on the edge when you can jump off?! ;)

Campervan-aventyr i OUTBACKEN!
måndag 18 januari 2010 - Darwin, Northern Territory, Australien

Efter att ha mött upp Johan i Darwin började planeringen inför att inta outbacken. Vi bestämde oss för att hyra en wicked camper, dock fanns det bara en bil ledig. En ford 87:a utan AC, som hittat! ;) Började bra, bilen vägrade starta. Fick ringa experthjälp hemifrån Sverige, tur att man

Dyk dyk dyk
tisdag 5 januari 2010 - Cairns, Queensland, Australien

Innan vi lämnade Cairns ville vi uppleva stora barriärrevet en sista gång. Vi bokade en dagstripp ut till revet, där vi snorklade och även dök för första gången!!! Vilken upplevelse! :) Vi har dock inga bilder på det eftersom vi självklart använde udervattenskamera!!! ;) Nu kan vi

Brist pa fantasi da vi redan anvant all idag!
söndag 20 december 2009 - Townsville, Queensland, Australien

Efter en vecka i Bundaberg, där vi en dag fick chansen att prova på att slita på plantagen, åkte vi vidare mot Townsville och Magnetic Island. Bussresan tog längre tid än väntat då en olycka hade inträffat och vi blev stående efter vägen 4 timmar på natten. Idag har vi åkt över med

Sand, dingos och lite mer sand!
måndag 7 december 2009 - Fraser Island, Queensland, Australien

Samling 6.30 för genomgång av bil och annat inför selfdrive på fraser island. Packa allt på taket, fylla på vatten och packa in oss i bilen för att sedan åka iväg. Vi hann bara komma över med färjan till ön när det började läcka goon (bag in box vin), det visade sig sen att en 4L

3 dagar och 2 natter pa segelbaten Matador
tisdag 1 december 2009 - Airlie Beach, Queensland, Australien

Efter fem dagars väntande i Airlie Beach var det äntligen dags att kliva på segelbåten som skulle ta oss runt stora barriärrevet. Så fort vi klev på båten fick vi genst hjälpa till att hissa seglen och sedan bara sätta oss vid relingen och njuta. Efter en stund lade vi till mellan två

Australia zoo----> Steve Irwin
tisdag 24 november 2009 - Noosa Heads, Queensland, Australien

När vi var i Noosa var det en självklarhet att vi skulle besöka Australia Zoo vars grundare är Steve Irwin. Vi passade på att se en krokodilshow, mata kängrur, klappa koala och allt annat som gick att klappa på. Parken var större än vad vi trodde och utflykten tog hela dagen vilket

Surf camp och Byron bay
fredag 13 november 2009 - Byron Bay, New South Wales, Australien

Fortsättning från surf camp... Efter 8 hårda surpass då vi lärt oss grunderna fortsatte vår resa till Byron för att surfa på egen hand utan våra skrikandes instruktörer. I Byron är vågorna betydligt högre och solen starkare så vi bestämde oss kort och gott för att sola istället!

Bedbugs och ett sunk hostel
söndag 8 november 2009 - Sydney, New South Wales, Australien

Tjing tjong....ja, vi är fortfarande kvar i chinatown! Asiater var man än kollar....mela liiiiiis! Eftersom vi missat att fixa hostel så spenderades natten skavfötters i sovsäck högst upp i en våningssäng....med våra fräcka leopardmönstrade sovmasker och batik-öronproppar, flashigt

Nygård goes Hawaiian

Nygård goes Hawaiian

20 december 2017 - 7 januari 2018

Go with the flow

Go with the flow

2 november 2009 - 30 april 2010

Elin och Linda, partners in crime, ger sig ut på äventyr Down Under! [b]Go with the flow [/b]är det självklara temat för resan, det enda som är helt säkert är att 4 månader spenderas i Aussie, 1 månad i Nya Zeeland och 1 månad i Thailand ...resten visar sig! :) [i]Cheers mate![/i]

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Elin uppdaterar sin resa