Långfredag 19/4 sista heldagen i Benalmádena
fredag 19 april 2019 - Benalmádena, Andalusien, Spanien

Långfredag 19 april, sista hela dagen här.Idag har det minsann varit soligare hemmavid än här. Det var högst 19 på eftermiddagen och mer molnigt än soligt, men lite poolhäng blev det och även en stund på stranden. Favorit i repris alltså.Ikväll äter vi i lägenheten men imorgon blir

torsdag - regn, vågor och poolbad
torsdag 18 april 2019 - Benalmádena, Andalusien, Spanien

Skärtorsdag 18 aprilVid åtta i morse var det regntunga skyar och blött ute. Snart började molnen skingras lite. Det var 17 grader. Vi gick ner till frukostsalen, där det var tämligen tomt och allt man önskade äta fanns. Somliga älskar vitt bröd utan kanter med nutella på. Resten av oss

Onsdag, dag 3
torsdag 18 april 2019 - Benalmádena, Andalusien, Spanien

Benalmadena, onsdag 17/4Mulen dag. Bad och gympa ändå för Agnes och grabbar ( sim och plask, hämta bollen först...) i den mer uppvärmda poolen. Här uppe kollade vi efter andra attraktioner på Tripadvisor, men varken tivoli, akvarier, djurparker eller linbana upp till ett närliggande berg

Tisdag, dag 2
tisdag 16 april 2019 - Benalmádena, Andalusien, Spanien

Benalmadena 16 aprilIdag åt vi frukost på rummet, baguetter med lite smått o gott, stekt ägg och olika drycker. Efter morgonrutiner med inhalation blev det poolsim som gympa, men också som attraktiv punkt på dagordningen. En av de tre poolerna är lite extra varm (24 grader kanske) , och där

Resan hit och första dagen
måndag 15 april 2019 - Benalmádena, Andalusien, Spanien

Benalmadena 15 april 2019Klockan fyra på morgonen igår kom Lasse och jag till Vallastaden och hämtade upp Agnes och grabbarna för nu var det dags att bege sig till flygplatsen i Linköping. Grabbarna var så små första gången de flög utomlands, så de minns inte det och var därför lite

Onsdag - fredag. Sista dagarna och hemfärdstrassel
lördag 1 december 2018 - Alicante, Valencia, Spanien

Fredag morgon, på Alicante flygplatsIgår, torsdag, skulle vi åka från Spanien klockan 17.00, men det blev inte av eftersom det eventuellt läckte hydraulolja någonstans från flygplanet. Det skulle undersökas, så först blev det försenat, men efter nästan tre timmar bestämdes att det

Tisdag, dag 5
tisdag 27 november 2018 - Alicante, Valencia, Spanien

Igår var vi inte så väldigt på hugget. Det blåste rejält, så det kändes kallt också i solen. Vi var i alla fall i saluhallen igen och fyllde på förrådet av bröd, ost, korv, oliver och vin som vi brukar ta lite på balkongen på kvällen, rejält påpälsade (för att vara

Söndag, tredje dagen
söndag 25 november 2018 - Alicante, Valencia, Spanien

En tjusig soluppgång som förvandlade havsvattnet till ett guldskimrande glitter startade dagen. Sedan var himlen mestadels blå och temperaturen höll sig runt 18 grader.På dagens program stod promenad. Vi gick bland många söndagsflanörer på strandpromenaden med den speciella

Lördag , andra heldagen
lördag 24 november 2018 - Alicante, Valencia, Spanien

Lördag, andra heldagen. (24 nov)Idag var det lite mer sol här, så på morgonkvisten var det skönt att sitta lite på balkongen, där det ju är morgonsol. En stund efter frukost gick vi ut och upptäckte att det var en del uppståndelse utanför hotellet. 770-årsjubileet av erövringen av

Första dagen
fredag 23 november 2018 -

I morse väckte Lasse vid tjugo i åtta, strax före en grann soluppgång som man såg från vår lilla hotellbalkong. Under natten har vi också haft balkongdörren på glänt så lite vågskvalp hördes. Strandpromenade ligger alldeles nedanför hotellet.Vid halv tio gick vi ner till

Några dagar med Agnes och grabbar i Spanien

Några dagar med Agnes och grabbar i Spanien

14 april 2019 - 20 april 2019

Simon och Viktor har inte varit utanför Norden som de minns, något som de och Agnes ville ändra på. Därför fick de i julklapp att åka en sväng utomlands och mormor och morfar följer gärna med. Vi kommer att bo i lägenhetshotell i Benalmadena, rätt nära Malaga vid solskenskusten. Det ska bli roligt!

En vecka i Alicante

En vecka i Alicante

22 november 2018 - 29 november 2018

En utflykt till lite ljusare trakter med förhoppningsvis lite sol.

Down under

Down under

1 oktober 2017 - 1 november 2017

Den här gången tar vi i ordentligt och gör den längsta resa vi någonsin gjort, till andra sidan jordklotet. Det ska bli spännande. Vi kommer att besöka lite olika platser, kända och mindre kända, ett riktigt äventyr!

Till New York med Agnes

Till New York med Agnes

3 mars 2017 - 8 mars 2017

Agnes fyller snart år och det firar vi med en förlängd weekend-resa till New York. Det blir roligt för oss att återuppleva denna brokiga stad och det blir Agnes första visit på andra sidan Atlanten. Kul hoppas vi!

Costa Rica; djungel, vulkan och Stillahavsbad.

Costa Rica; djungel, vulkan och Stillahavsbad.

22 november 2016 - 7 december 2016

"Flottarliv" och bäversafari på Klarälven

"Flottarliv" och bäversafari på Klarälven

10 juli 2016 - 13 juli 2016

Förra året blev vi pensionärer och som present fick vi av våra barn ett ovanligt paket. Det var att bygga egen flotte ankomstdagen, åka en mil på den dagen därpå, egen kanotpaddling nästa förmiddag och som avslutning bäversafari på kvällen. I år kunde vi ta oss an detta spännande äventyr, en verklig höjdare

Sydafrika

Sydafrika

27 oktober 2015 - 9 november 2015

Så här långt söderut har vi aldrig varit förut. Där väntar ljusare tider, deras vår och försommar, istället för vår mörka november:) Vi ska till Kapstaden i sydväst och Durban i sydost. Ett besök på Godahoppsudden, pingviner, vindistrikt, Taffelberget och ett dopp i varma Indiska oceanen i öster, är några saker vi hoppas på. Krugerparken ska vi däremot inte till, eftersom den svårligen kan slå våra upplevelser i Masai Mara, Kenya. Det finns gott om nationalparker i Sydafrika, så natur och djur ska vi nog hitta på närmare håll. Många trevliga sydafrikaner ska vi förhoppningsvis få tillfälle att prata med också. Det blir en spännande resa!

Sardinien med barndomskamrat

Sardinien med barndomskamrat

12 oktober 2015 - 15 oktober 2015

Till slut blev det av - Gugge (Gunilla) och jag skulle åka på samma resa! Vi var bästisar på mellanstadiet och har faktiskt gått i samma klass i nio år, hela grundskolan. Kontakten har aldrig brutits oss emellan. Nu hade Gugge återigen fått ett erbjudande om att göra en resa med någon vän. Tidigare har det av olika anledningar ej passat, men den här gången gick det att genomföra även för mig. Det skulle bli 3 nätter och 2,5 intensiva dagar. Sardinien väntade!

Tromsö

Tromsö

5 juni 2015 - 12 juni 2015

En rymdkonferens ska äga rum i Tromsö 8 – 12 juni. Hm, vi har 40-årig bröllopsdag 7 juni och på vår bröllopsresa åkte vi med en kryssningsbåt längs Norges kust, samma väg som Hurtigrutten. Då kom vi också till Tromsö, så vad kunde passa bättre än att jag följde med Lasse till konferensen, så vi kunde fira lite på lediga stunder. Jag deltar ju inte i något konferensaktigt och vi betalar min del av resa och hotell själva. En trevlig och ovanlig upplevelse den här gången blir att vi åker nattåg till Narvik, sover sedan över där för att dagen därpå färdas med buss fyra timmar till Tromsö. Det blir spännande!

Mor och dotter till Paris

Mor och dotter till Paris

11 maj 2015 - 15 maj 2015

Att resa iväg med syster Linnea på en kortresa hade varit med i tankegångarna en tid för tvåbarnsmamman Agnes, men det blev skjutet på framtiden för snart får hennes söner en kusin. Istället blev mamma ressällskap och det var ingen dum idé.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Ita uppdaterar sin resa