Vatakanal
onsdag 3 februari 2016 - Kodaikanal, Tamil Nadu, Indien

Vara planer forandrades lite sen sist jag skrev. Istallet for att ta oss ner till Kerala sa akte vi inat landet till bergsbyn Vatakanal, strax utanfor staden Kodaikanal. Vi bor nu pa 2500 meters hojd med varldens utsikt fran stallet vi bor pa. Vi har varit har ett par dagar nu och har varit runt

Pa vag mot Kerala
fredag 29 januari 2016 - Mangalore, Karnataka, Indien

Hej! Nu ar vi pa vag soderut igen. Vi fastnade en dryg vecka i Gokarna i delstaten Karnataka dar vi njot av sol och bad och fantastiska strander. En del magsjuka hanns ocksa med men nu ar vi pa benen allihop igen. Befinner oss nu i staden Mangaluru som ligger langst ner i soder i Karnataka

Goa
tisdag 12 januari 2016 - Mandrem, Goa, Indien

Nu är vi i Goa. Har precis lagt upp resan i resdagboken och ska försöka skriva lite emellanåt. Just nu hinner jag inte skriva något men laddar upp lite bilder. Håll tillgodo!

Kreta - sol & bad och bergsvandringar
söndag 22 maj 2011 - Heraklion, Kreta, Grekland

Vi åkte nattfärjan från Pireus till Chania på Kreta vilket tog ungefär 11 timmar. Vi bredde ut vår luftmadrass och vårat liggunderlag och lyckades faktiskt få ett par timmars sömn! Väl framme fick vi ta en buss från hamnen till Chania där vi gick och tog en kaffe på det enda öppna

Montpellier, Monaco & Rom
onsdag 4 maj 2011 - Rom, Lazio, Italien

Hej hej! Nu har det gått ett par veckor sen vi skrev och som vanligt har det hänt en hel del. Vi anlände efter förra inlägget till ett regnigt Montpellier. Vi lyckades ta oss ut till vårat hotell som låg en bit utanför staden i Saint Jean de Vedas. Det var inte världens charmigaste

Mot Montpellier!

Hej hej! Nu har vi lämnat Les Aleis som varit vårat hem i 2,5 vecka nu. Det kändes väldigt sorgligt att lämna Lucy och hennes familj men samtidigt ser vi fram emot nya äventyr! Vi sitter nu på tåget på väg till Montpellier där vi ska tillbringa två nätter har vi tänkt. Vi hade från

Woofing!

Hej hej hallå resedageboken! Nu var det ett tag sen vi skrev men vi har inte tillgång till internet på samma sätt nu som vi haft tidigare. Vi är nu långt ute på landsbygden i Södra Frankrike, ca 1,5 timmes körning norrut från Toulouse. Vi bor på en gård i Les Aleis, 8 km från

Bordeaux & Angoulême

Hej hej! Nu befinner vi oss i Angoulême, ca 10 mil norr om Bordeaux. Vi anlände hit igår med tåg från Bordeaux och vi bor jättebra hemma hos vår vän Ninons mamma och hennes man samt Ninons bror. Ninon känner vi genom att hon är volontär på fritidsgården i Färjestaden och hon jobbar

San Sebastian
torsdag 24 mars 2011 - San Sebastián, Baskien, Spanien

Hej hej! Nu har vi varit i San Sebastian i tva dagar och har ar fantastiskt vackert! Vi gillar Baskien bada tva, god mat och fantastisk natur med mycket berg och mycket gronska (till skillnad fran resten av spanien vi akt igenom dar det mest varit torrt och kargt landskap). Eftersom har ar sa

Valencia, Santa Pola & Madrid
söndag 20 mars 2011 - Madrid, Spanien

hej o hå! Nu har vi hunnit med en hel del sen vi skrev här sist. Ska försöka beta av allt i rätt ordning. Andra dagen i Valencia var vi ute vid "Ciutat de les Arts i les Ciències" (vetenskapsstaden), ett nybyggt område med spektakulär arkitektur (ritat av samma arkitekt som gjort Turning

Indien 2016

Indien 2016

1 januari 2016 - 24 februari 2016

Eurotrip

Eurotrip

27 februari 2011 - 25 juni 2011

Vi ger oss ut på äventyr i Europa utan några som helst ambitioner. Den här resan kan arta sig precis hur som helst, vi är öppna för allt!

Thailand och Laos

Thailand och Laos

1 januari 2009 - 21 februari 2009

Anna och Johan tar en tur till svenskarnas favoritresemål och tar en bra titt på Laos också! backpacking, bungalows och djungelstrapatser väntar.

Dublin Nyår

Dublin Nyår

30 december 2006 - 6 januari 2007

Dublin Nyår alltså.. ska bli kul. har aldrig varit där. Nån som har nåt tips om nåt att se?

Ungern

Ungern

26 mars 2005 - 2 april 2005

En vecka i Ungern med familjen.

Thailand 2004

Thailand 2004

10 november 2004 - 7 februari 2005

Tre manader i Thailand 2004! Jag, Adam, Camilla, Ida, Lina och Karin!

Thailand

Thailand

15 november 2004 - 15 februari 2005

slutet narmar sig sa varfor inte agna de sista dagarna pa ko phan ngan Med resenarer: jag(ida) Lina Karin (hemma i sverige igen) adam(till sverige den 7e) camilla(till sverige den 7e) Johan(till sverige den 7e) Japp nu e det bara lina och jag kvar!Kanns tomt men man far inte klaga! Skriv gjarna ofta och mycket karlek

Friluftsliv

Friluftsliv

15 november 2004 - 15 februari 2005

forst bangkok och sen resten av thailand (mest soder och en aning norr), lite laos. jag (lina), ida, karin (hemma nu men anda delaktig), camilla, johan och adam. tre manader allt som allt, tre veckor kvar for mig och ida, tva for de andra.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Johan uppdaterar sin resa