Vilken dag!
söndag 11 augusti 2019 - Saint Ives, England, Storbritannien

Sitter nu i St Ives och tittar ut över hamnen. Kan väl säga att jag inte är den enda personen  som är här och gör samma sak. Det finns sälar i hela hamnen  som håller sig i närheten av personerna som hoppar och dyker från piren.Idag har jag njutit av varje steg( nåja!). Det började

Rosa dockrum!
lördag 10 augusti 2019 -

I morse fick jag kravla mig upp på stolen och andas! När jag åt frukost, såg jag en man, som hade fina strumpor med caminologgan på. Naturligtvis frågade jag honom  när han gick. Då säger han" Jag har inte gått den, tyckte bara de var snygga, fast du är inte den första som frågar mig"

Höger och vänster?
fredag 9 augusti 2019 -

Det blev bussen idag. Här kan man tala om smala möten på vägen. Speciellt i byarna. Bilarna fick ibland dra in sina ytterspeglar, så bussen kunde komma fram. Vid en del hållplatser, fick bussen backa in på en  annan gata, vända och köra tillbaka.Den kom heller inte runt i vissa rondeller

Orosmoln
torsdag 8 augusti 2019 -

Newquay som jag startade ifrån idag är center för Englands största och längsta windsurfingbeach. Det myllrade av killar med långt hår uppsatt i svans, som kom bärande på sina surfbrädor i en mjuk väska på ryggen.Första delen av leden gick på denna strand, så det var bara att kryssa

Påsförslutare
onsdag 7 augusti 2019 - Newquay, England, Storbritannien

Idag gick vandringen mycket lättare. Visserligen lite svårare underlag men markeringarna var bättre och jag har lärt mig, hur man menar med de gula pilarna. I min värld om en pil  visar snett vänster och det finns även en väg rakt fram. Ja, då tar jag vägen till vänster. Nu har jag

GPS är bra att ha
tisdag 6 augusti 2019 -

Ja, då var första dagen avklarad. Det var skönt att lämna Padstow. Enormt mycket folk. Barnfamiljer och hundägare. Det myllrade av hundar överallt. Hundar får följa med in på restauranger, pubar och cafeer och det vetkade som alla ägde en hund! Dagen började med regn och slutade med sol

Padstow
måndag 5 augusti 2019 -

Ja, då är jag framme vid starten på min vandring. Resan hit var ju inte någon räkmacka precis. Tåg, tåg,buss, taxi, flyg, tåg, tåg och buss. Allt har fungerat bra. Mest imponerad är jag av Gatwick. Jag hade ca 1 timme att hinna till tåget. Det tog 20 minuter från det att jag gick av

Äventyret över
lördag 14 juli 2018 - Fisterra, Galicien, Spanien

Ja, så var det sista dagen. Det blev perfekt. Jag startade tidigt för att kunna få ut så mycket som möjligt. Det blev en avslutning i caminoanda. När jag så till slut stod vid stenen, som det stod 0 000 km på, blev det mycket känslomässigt. Jag gick först inte ända fram, för där stod

Tillbakablickar
fredag 13 juli 2018 - Cee, Galicien, Spanien

Idag har jag gått på ledens mest isolerade stigar enligt guidboken. För att inte tänka för mycket på morgondagen  tänkte jag på vad som mer hänt tidigare. Här kommer lite smått och gott;* Jag konstaterar, att jag inte är någon bergsget. Elefanter är ju också fina djur.* Jag har

Uppe med tuppen
torsdag 12 juli 2018 - Olveira, Galicien, Spanien

Uppe med tuppen, nja, det skrället, höll igång hela natten, så jag kände mig lite dov i morse. Idag var en lång dag på väg. Jag var ute 10 timmar totalt. Det blev till slut 38 km, mycket asfalt och låååånga backar. Jag träffade inte så många under dagen. Det som hände började de

Cornwall

Cornwall

4 augusti 2019 - 13 augusti 2019

I år bär det iväg till Cornwall. "Poldarkland" ( för er som följer den serien i ettan!) Den här vandringen blir inte så lång, bara nio dagar med resdagarna. Stefan på Vandra.se, har talat om för mig, att det är näst intill omöjligt, att gå vilse. Vi får se, om han har rätt. För säkerhets skull, har jag lagt in rutten på en gps också!

El Caminon del 2

El Caminon del 2

27 juni 2018 - 16 juli 2018

Ja, då har jag börjat min etapp två på Caminon. Resan ner gick bra, tills jag kom till Madrids flygplats. Där skulle hotellbussen komma och hämta mig. Vilket kaos. Det finns många hotell i Madrid! Efter en timme gav jag upp och gick mot taxibilarna istället. Där var det en kö på 150 meter! Avståndet stod på pelare var 50 m . Den kön var emellertid organiserad så efter ca 15 min satt jag i taxin. Jag rekommenderar inte Plaza Crown hotell Först STRUL med bussen Sedan i morse blev jag visade till fel terminalbuss och till slut krävde de betalt för min frukost( som jag tidigare betalt) Nåväl på Kastrup träffade jag tre tjejer som skulle gå Caminon de sista 10 milen. Det är sträckan för att få diplom. Jag har väl lite synpunkter men å andra sidan så är det ju upp till var och en. På bussen till Leon pratade jag med en tjej som kom från Italien. Förra sommaren träffade jag i början också en tjej från Italien. Det tog jag som ett gott tecken. Gick förbi ett skyltfönster och såg en fantastisk pilgrimsmussla på en skyltdocka. Jag fick inte köpa den, men damen och hennes son i affären ordnade så jag fick en adress, där jag kunde köpa en. Till slut hittade jag adressen. Hamnade på ett kontor 5 trappor upp! Två äldre herrar kom och mötte mig. ( Damen hade ringt dem) Jag fick välja en mussla och när jag skulle betala säger de Nej, inga pengar. Det är en gåva! Idag har jag kollat vägen ut ur Leon. Det skall bli skönt att komma ifrån storstäderna och få börja traska på landet.

El Caminon

El Caminon

12 juni 2017 - 5 juli 2017

Inga foton

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Gugge uppdaterar sin resa