Nu har det hänt
lördag 24 juni 2017 - Burgos, Kastilien och León, Spanien

Sträckan till Burgos gick bra, tills jag skulle ta mig igenom  staden  samt hitta mitt hotell. Det stod ingenstans att pilarna var utsatta som en  ketchupeffekt. Naturligtvis irrade jag bort mig. Till slut frågade jag en man som kom med sin lilla dotter i handen. Han tog mig i andra handen och

Glad midsommar
fredag 23 juni 2017 - Atapuerca, Kastilien och León, Spanien

Glad midsommar! Njut av tillvaron. Det gör jag. Tala om kontraster. I går vid sidan om en stökig väg. Idag var det vandring bland pinjeträd, ekar och stora ormbunkar. Det gick att höra tystnaden. Ja, tills det kom några fransmän/italienare/spanjorer som av någon anledning långt före man

Transportsträcka
torsdag 22 juni 2017 - Belorado, Kastilien och León, Spanien

Fötterna tejpade, axlarna fått sin aloe vera dos, värme/solplitorna mycket bättre och kroppen känns bra. Perfekt utgångsläge. Då börjar vattenslangen att läcka! Vet inte om jag har kunnat fixa den idag. Jag vill ju helst ha vattnet i mig och inte på mig, när jag går.Idag kändes det

Alert

I morse vaknade jag pigg och alert!Det innebar att jag kom iväg drygt 1 timme tidigare än föregående dagar. Jag hoppade över frukosten och när jag kom till första byn, köpte jag en baguette och en kaffe. Efter den obligatoriska backen gick det riktigt bra. Idag förändrades de gröna

Vad hände nu?
tisdag 20 juni 2017 - Nájera, La Rioja, Spanien

När jag läste informationen om , hur jag skulle ta mig ur Longrono, en stad med 245 000 invånare med gator och gränder, blev jag lite bekymrad.  Det stod att det kunde vara svårt med markeringarna och tvära vändningar. Kollade vid frukosten om det var någon jag kunde gå tillsammans med.

Besök på apotek
måndag 19 juni 2017 - Logroño, La Rioja, Spanien

Ja, nog var det en tuff dag. Många stannade i Vaiana ca 11 km från Longrono. För mig var det bara att fortsätta. Värmen var även för mig lite för mycket. Nu åskar och regnar det, så hoppas det blir lite friskare luft i morgon. Idag har jag inte träffat så många på vägen. Leden var

Självförtroendet har fått en törn
söndag 18 juni 2017 - Los Arcos, Navarra, Spanien

Så var dag sex avklarad. Stämningen på frukosten och längs vägen, har varit lite dämpad idag. Kanske lite trötthet, blåsorna kommer och det är väldigt varmt.Förstod idag att jag hade fått ett hotell i början av staden. En behaglig backe på en timme. Ja, så tänker jag nu, när det

Rutiner
lördag 17 juni 2017 - Estella, Navarra, Spanien

Vandringen idag var behaglig, varm (32 ) och som vanligt kuperad. Jag har upptäckt att alla byar ligger högt uppe. I den första byn var det en del gator som jag fick vika överkroppen som  en backhoppare för att komma upp.Innan jag kom till nästa by gick jag på delar av Via Trajana .  En

Sällskap
fredag 16 juni 2017 - Puente la Reina, Navarra, Spanien

Två saker som är omöjliga i Pamplona1. Veta vad jag beställt för mat. Frågade jag om kyparen kunde engelska blev det si, si och sedan en störtflod av ord på spanska. Fick ihop en meny med hamburgare till slut.2. Få tag på frimärken. Jag blev skickad både hit och dit. Till slut gav jag

Bjuden på middag
torsdag 15 juni 2017 - Pamplona, Navarra, Spanien

I går kväll vid middagen blev en mycket trevlig stund. Ett par från Australien, två glada fransmän, en tjej från Schweiz ( stavas det så) och så Sören från Skövde. Sören hade dragit på sig blåsor första dagen och hade ont. Jag löste hans problem och som tack bjöd han på maten. I

El Caminon

El Caminon

12 juni 2017 - 5 juli 2017

Inga foton

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Gugge uppdaterar sin resa