Sista dagen
tisdag 4 juli 2017 - León, Kastilien och León, Spanien

Sista etappen in mot Leon, hade jag sällskap med min japanska vän. Det hände så mycket den här dagen. Kärt återseende av Silvia från Italien, som jag mötte dag tre. Nya möten, men också känslomässigt adjö.Hur gick det nu då för mig, att hitta mitt hotell i Leon? Det löste sig

Solrosor

Näst sista morgonen. Jag gick ut till en klar kall dag. Ingen vind och en sol som försökte ta sig igenom morgondiset. Det tog fem minuter att komma ut ur byn och sedan rakt in i en skimrande grå/blå horisont.  Helt fantastiskt. Ännu en pärla att trä på " må bra bandet". Långa stunder

Vilken morgon!

I går övernattade jag på ett fyrstjärnigt hotell. När jag i morse skulle gå till frukosten, så gick jag igenom svala lokaler med soft musik. Så kommer jag till frukosten och hamnar mitt bland en grupp kineser,  som är på bussresa i Europa. Det tog ett tag att komma fram till maten. Alla

Blåser kallt
fredag 30 juni 2017 - Sahagún, Kastilien och León, Spanien

Igår kväll blev det åter igen en trevlig samvaro. Vid middagen fick jag sällskap av vännen från Japan. Tror han heter Akito. Sedan satte sig Eddie från Sydafrika också vid vårt bord. Jag har sett Eddie många dagar på leden. Vi har inte gått tillsammans, för han går i ett snabbare

Vilo/siestadag

Hotellet igår låg lite utanför centrum,så jag beslutade att vara kvar där. Jag gjorde ett besök i kloster delen och tittade på utgrävningar man gjorde i kyrkan. Otroligt intressant. Sedan åt jag middag. Fantastisk miljö, servisen inget att klaga på. Maten var däremot den sämsta jag

Lite fel

I morse började det lite tungt. Det blåste mycket och regnet låg i luften. Sedan läser jag att Michael Nyqvist har gått bort. Nåväl dagens etapp har legat och grott lite ett par dagar. Det skulle finnas två alternativ att välja väg. Huvuddelen och så en alternativ (lummigare). Jag har

Tid för reflektioner
tisdag 27 juni 2017 - Frómista, Kastilien och León, Spanien

I morse när jag började gå, slog en luftfuktighet emot mig. Jag fick dessutom starta med att gå 90 steg uppför en trappa. Det hördes lång väg , när jag kom. Efter att ha kommit ur byn, skulle jag upp på en topp,för att sedan komma ut på mezetan. Underlaget var slätt (grus) så det var

Nu har den tittat fram
måndag 26 juni 2017 - Castrojeriz, Kastilien och León, Spanien

Dag två på mezetan gick lika bra. Det var ingen sol utan det började regna. Jag behöver väl inte tala om, vart jag hade regnjackan! Jag har nu två tidigare dagar kollat på väderappen. Den har sagt moln med två droppar. De här dagarna, har det inte funnits ett moln på himlen. Alltså tog

Mezetan dag 1
söndag 25 juni 2017 - Isar, Kastilien och León, Spanien

I morse när jag började gå. höll spanjorerna fortfarande på att festa! Dagens etapp gick mycket bra. Väderleken har förändrats. Från att ha startat med 30 gr, så var det 13 gr och lite blåsigt idag. Fick börja med extra tröja. Det var molnigt och en sval vind i ryggen..Jag fick med

Nu har det hänt
lördag 24 juni 2017 - Burgos, Kastilien och León, Spanien

Sträckan till Burgos gick bra, tills jag skulle ta mig igenom  staden  samt hitta mitt hotell. Det stod ingenstans att pilarna var utsatta som en  ketchupeffekt. Naturligtvis irrade jag bort mig. Till slut frågade jag en man som kom med sin lilla dotter i handen. Han tog mig i andra handen och

El Caminon

El Caminon

12 juni 2017 - 5 juli 2017

Inga foton

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Gugge uppdaterar sin resa