Sammanfattning Slott vin och champagne
torsdag 30 augusti 2018 - Fehmarn, Schleswig-Holstein, Tyskland

Första stopp i Loiredalen blev Chinon, främst för vinets skull.Campar på andra sidan floden med slottet som utsikt, över bron och vi är i centrum.Kommer fram en lördag, mycket folk på alla uteserveringar härlig stämning.Söndag ägnade vi åt vinprovning och vininköp och besökte en

Rosa Granit och god mat
söndag 19 augusti 2018 - Perros-Guirec, Bretagne, Frankrike

ÅI Bretagne hade vi turen att hamna på en camping mitt i byn Perros-Guirec100 meter till centrum, 100 meter till beachen kuperat och vackert. Fascinerande med ebb och flod. Höjdpunkten var vandringen längs rosa granit kusten, långt blev det 1 mil. Otroligt vackert och  fascinerande  att se

På tur igen
måndag 13 augusti 2018 - Moyaux, Normandie, Frankrike

Startade med en kort tripp ner till Lovsjöns camping, söder om Jönköping. En trevlig liten camping där vi fick en plats med fin utsikt över sjön.Dag 2 gick resan ner till Malmö. En härlig promenad på em i fina parken vid havet och Nikki fick kolla in sina kompisar kaninerna.. Natten blev

Crepes, ost, cider och calvados
onsdag 15 augusti 2018 - Normandie, Frankrike

Hade några lata dagar i Normandie. Avsmakade crepes, ost, cider och calvados. Alltid lika intressant  upplevelse att ge sig ut på franska landsbygden och dess små vägar. Visst vi fick plats men hur gör vi om vi möter en bil eller än värre en lastbil. Vi hade tur och mötena blev inte

Äntligen fransk mat och vin

Den kortaste sträckan blev den längsta dagen. Satt fast i 2,5 timmar på motorvägen. Skönt att ha husbil då finns både mat och dryck. Landade i Turckheim Alsace 16 tiden boxade in oss och gick upp till centrum för en efterlängtad fransk middag. Mätta och belåtna somnade vi gott.Morgonen

Bodensjön med blommor och en resa i tiden

Natt nr 4 hamnade vi mitt ute på Tyska landsbygden, vid en liten by som nästan helt var omringad av en flod. Byn var liten men där fanns 3 värdshus 4 pensionat en slakteributik och ett trämöbelsnickeri.Färden fortsatte genom det otroligt vackra sydtyskland ner till Bodensjön. Där parkerade

I morgon rullar vi igen
söndag 17 september 2017 - Fehmarn, Schleswig-Holstein, Tyskland

Det blev en extra natt på Fehman vid Wulfener Hals. Vi inväntar lite bättre väder söder ut.Här har idag varit rena sommar värme. Tog en lång promenad , slappade , läste och hade det skönt.Åt en god middag vid Östersjöns strand. Men som alltid i Tyskland alldeles för mycket mat.Mot

Resans avslutning
tisdag 20 juni 2017 - Uppsala, Uppsala län, Sverige

Lämnar Medelhavet kör genom Kroatiens och Sloveniens storslagna och vackra natur. Första övernattning i Malta Österrike en god middag på värdshuset innan vi knoppar in. Nästa dag styr vi mot Berchtesgaden och Alpstrasse. Skymtar Hitlers Örnnäste på bergstoppen, vi gör inget besök

Resans andra del vid Medelhavets strand
måndag 5 juni 2017 - Vrsar, Istrien, Kroatien

Nu styr vi mot Medelhavet. Det vi hittills har sett och upplevt av Kroatien är mycket positivt. Trevliga vänliga människor otroligt rent överallt. Landskapet vi färdades igenom magiskt vackert.Framme vid campingen , en stor nyrenoverad, får vi en super platsade havsutsikt åt båda håll. Vi

Första delen av resan bland berg och vattenfall
söndag 4 juni 2017 - Vrsar, Istrien, Kroatien

Första övernattningen i Malmö.Sen styrde vi genom Danmark  mot Gedser och färjan till Rostock. Hamnade på en naturcamp vid Malchow. Där träffade vi Björklingebor med gemensamma bekanta till oss.Tredje dagen blev en kortis. Kom till campingen tidigt och fick plats alldeles vid flodkanten av

Tulpaner tulpaner

Tulpaner tulpaner

18 april 2019 - 5 maj 2019

Rosa granit och slott

Rosa granit och slott

8 augusti 2018 - 1 september 2018

Utforska nya platser i Frankrike som vi varit nyfikna på och sluta med lite bubbel om tiden tillåter

Kort Hösttripp

Kort Hösttripp

16 september 2017 - 30 september 2017

Längtar efter fransk mat och vin Söker inspiration till trädgården.

Utforska nya länder

Utforska nya länder

19 maj 2017 - 18 juni 2017

Naturupplevelser, lata dagar, god mat och mycket vin

Vildmarksvägen

Vildmarksvägen

26 juli 2016 - 1 augusti 2016

vildmarksvägen och en snabbvisit till skellefteå

Rädda sommaren

Rädda sommaren

4 maj 2016 - 7 maj 2016

Höstresa med Nikki

Höstresa med Nikki

19 augusti 2016 - 18 september 2016

Har bestämt en rutt men vi vet inte hur det slutar eller vart vi hamnar.

Nikki premiär i Europa

Nikki premiär i Europa

13 juni 2015 - 5 juli 2015

Rundresa i främst Tyskland och Frankrike med en ny resekamrat nu kan vi vara borta längre.

Vi flyr vattning och ogräsrensning

Vi flyr vattning och ogräsrensning

20 juni 2014 - 5 juli 2014

Lata dagar vid adriatiska havet På hemväg som vanligt hämta några lådor Naturligtvis god mat och dryck

Tårna i sanden

Tårna i sanden

26 oktober 2013 - 2 november 2013

Slöa slappa dagar med mycket vila och läsning. Vi får inte glömma god mat och dryck

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Gunilla uppdaterar sin resa