Resans andra del vid Medelhavets strand
måndag 5 juni 2017 - Vrsar, Istrien, Kroatien

Nu styr vi mot Medelhavet. Det vi hittills har sett och upplevt av Kroatien är mycket positivt. Trevliga vänliga människor otroligt rent överallt. Landskapet vi färdades igenom magiskt vackert.Framme vid campingen , en stor nyrenoverad, får vi en super platsade havsutsikt åt båda håll. Vi

Första delen av resan bland berg och vattenfall
söndag 4 juni 2017 - Vrsar, Istrien, Kroatien

Första övernattningen i Malmö.Sen styrde vi genom Danmark  mot Gedser och färjan till Rostock. Hamnade på en naturcamp vid Malchow. Där träffade vi Björklingebor med gemensamma bekanta till oss.Tredje dagen blev en kortis. Kom till campingen tidigt och fick plats alldeles vid flodkanten av

What a beautiful dog!
onsdag 21 september 2016 - Uppsala, Uppsala län, Sverige

Det var den vanligaste kommentaren vi hörde denna resa. Vi tycker ju att vår lilla tjej är jätte vacker men det gör väl alla hussar och mattar. Att höra det från så många främlingar gjorde oss mycket glada och stolta. Vi har haft många härliga och intressanta möten med människor och

Moseldalen och lite Rehn
lördag 17 september 2016 - Koblenz, Rheinland-Pfalz, Tyskland

Lämnar Frankrike för denna gång och styr mot Moseldalen. Nu ska vi testa ställplatser. Har sett ut en som ligger vid en yachtklubb direkt vid Moselsstrand i Neumagen. Det finns platser men hu vad tätt, vi säger samtidigt Neeeee det här skiter vi i inget för oss. På andra sidan klubben

Vin och Champagne

Beaune Bodde med gångavstånd till centrum, promenerade in åt lunch flanerade lite och handlade. Hade tänkt besöka en producentvi köp vin av tidigare men snubblade över en vinproducent granne med campingen och riktigt goda viner så vi handlade där istället. Fortsatte till Epernay

Vila vid L'Ard'eche

På rullning igen efter några härliga dagar vid floden L'Ard'eche utanför Vallon-pont-d'Arc och campingen L'Ardechois. Morgon och fm tillbringade vi vid floden promenerade , badade och underhöll oss med kanotisterna som ständigt fastnade på stenarna. Em satt VII skuggan och läste eller bara

Annecy Venedig i miniatyr
torsdag 1 september 2016 - Vallon-Pont-d'Arc, Auvergne-Rhône-Alpes, Frankrike

Bodde högt upp i bergen ovanför Annecy. Vi hade bara 1,5 km ner till gamla stan och ner var det inga problem det gick fort. Men med våra magar fulla med god mat och vin gick det lite långsammare. Vi flåsade stönade och svettades, men den ansträngningen var väl värd att göra. Annecy

Underbara Alsace

Anländer till Alsace tidigt får en härligt skuggig plats på campingen, det behövs en bit över 30 grader. Blir glada när vi upptäcker att det bara är 300 meter till byns centrum och härliga promenadvägar bland vinrankorna som växer ända ner mot campingen. Eguisheim en mycket vacker by,

Första dagarna

Dag 1 Första stopp First Camp Malmö vid Öresundsbron. Blev mycket imponerad av parkområdena vid vattnet super fint och trevligt. Dag 2 Efter Danmark och en båttur styrde vi mot Soltau. Övernattade på en fin camping med bra restaurang och toppen promenad vägar för Nikki. Den campingen

Hemresa
måndag 1 augusti 2016 - Härnösand, Västernorrlands län, Sverige

Styr resan hem med övernattning i Härnösand. Underbar utsikt från vår plats. Imorgon hemma packa om husbilen för resa till Rättvik Dalhalla och Jill Johnsson

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Gunilla uppdaterar sin resa