Crepes, ost, cider och calvados
onsdag 15 augusti 2018 - Normandie, Frankrike

Hade några lata dagar i Normandie. Avsmakade crepes, ost, cider och calvados. Alltid lika intressant  upplevelse att ge sig ut på franska landsbygden och dess små vägar. Visst vi fick plats men hur gör vi om vi möter en bil eller än värre en lastbil. Vi hade tur och mötena blev inte

Äntligen fransk mat och vin

Den kortaste sträckan blev den längsta dagen. Satt fast i 2,5 timmar på motorvägen. Skönt att ha husbil då finns både mat och dryck. Landade i Turckheim Alsace 16 tiden boxade in oss och gick upp till centrum för en efterlängtad fransk middag. Mätta och belåtna somnade vi gott.Morgonen

Bodensjön med blommor och en resa i tiden

Natt nr 4 hamnade vi mitt ute på Tyska landsbygden, vid en liten by som nästan helt var omringad av en flod. Byn var liten men där fanns 3 värdshus 4 pensionat en slakteributik och ett trämöbelsnickeri.Färden fortsatte genom det otroligt vackra sydtyskland ner till Bodensjön. Där parkerade

I morgon rullar vi igen
söndag 17 september 2017 - Fehmarn, Schleswig-Holstein, Tyskland

Det blev en extra natt på Fehman vid Wulfener Hals. Vi inväntar lite bättre väder söder ut.Här har idag varit rena sommar värme. Tog en lång promenad , slappade , läste och hade det skönt.Åt en god middag vid Östersjöns strand. Men som alltid i Tyskland alldeles för mycket mat.Mot

Resans avslutning
tisdag 20 juni 2017 - Uppsala, Uppsala län, Sverige

Lämnar Medelhavet kör genom Kroatiens och Sloveniens storslagna och vackra natur. Första övernattning i Malta Österrike en god middag på värdshuset innan vi knoppar in. Nästa dag styr vi mot Berchtesgaden och Alpstrasse. Skymtar Hitlers Örnnäste på bergstoppen, vi gör inget besök

Resans andra del vid Medelhavets strand
måndag 5 juni 2017 - Vrsar, Istrien, Kroatien

Nu styr vi mot Medelhavet. Det vi hittills har sett och upplevt av Kroatien är mycket positivt. Trevliga vänliga människor otroligt rent överallt. Landskapet vi färdades igenom magiskt vackert.Framme vid campingen , en stor nyrenoverad, får vi en super platsade havsutsikt åt båda håll. Vi

Första delen av resan bland berg och vattenfall
söndag 4 juni 2017 - Vrsar, Istrien, Kroatien

Första övernattningen i Malmö.Sen styrde vi genom Danmark  mot Gedser och färjan till Rostock. Hamnade på en naturcamp vid Malchow. Där träffade vi Björklingebor med gemensamma bekanta till oss.Tredje dagen blev en kortis. Kom till campingen tidigt och fick plats alldeles vid flodkanten av

What a beautiful dog!
onsdag 21 september 2016 - Uppsala, Uppsala län, Sverige

Det var den vanligaste kommentaren vi hörde denna resa. Vi tycker ju att vår lilla tjej är jätte vacker men det gör väl alla hussar och mattar. Att höra det från så många främlingar gjorde oss mycket glada och stolta. Vi har haft många härliga och intressanta möten med människor och

Moseldalen och lite Rehn
lördag 17 september 2016 - Koblenz, Rheinland-Pfalz, Tyskland

Lämnar Frankrike för denna gång och styr mot Moseldalen. Nu ska vi testa ställplatser. Har sett ut en som ligger vid en yachtklubb direkt vid Moselsstrand i Neumagen. Det finns platser men hu vad tätt, vi säger samtidigt Neeeee det här skiter vi i inget för oss. På andra sidan klubben

Vin och Champagne

Beaune Bodde med gångavstånd till centrum, promenerade in åt lunch flanerade lite och handlade. Hade tänkt besöka en producentvi köp vin av tidigare men snubblade över en vinproducent granne med campingen och riktigt goda viner så vi handlade där istället. Fortsatte till Epernay

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Gunilla uppdaterar sin resa