DAX IGEN för årets resa
hemstad Stockholm, Stockholms län, Sverige
Senast aktiv - från Södermalm, Stockholm, Stockholms län, Sverige
Kambodja
torsdag 24 januari 2008 - Siem Reap, Kambodja

HejGHar nu hamnat i Kambodja efter en rolig, osanolik resa med buss fran bankok till siem Reap 16 timmar tog det fem timmar till gransen, tre timmar i gransen, 8 timmar till i en buss pa gamla grus vagar aldrig fortare en femtio km/tim 14 mil var det frean gransen till siem reap. Har hittat ett

tips om vad vi skall göra tack
lördag 18 januari 2014 - Norrtälje SO, Stockholms län, Sverige

Vi är nybörjare på stor städer och behöver tips och råd, har bokat hotell vid time squere. puss göran

Äntligen framme
lördag 2 februari 2013 - Coron, MIMAROPA, Filippinerna

nu är vi äntligen framme!vi var ju jätte mycket försenade från början och förseningen tilltog i Helsingfors så när vi till slut landade i Hongkong hade vi förstås redan missat planet till Manila med god marignal.vi kom med ett plan som landade mitt i natten på Filippinerna. vi fick en

start
lördag 26 januari 2013 - Helsingfors, Nyland, Finland

hej har äntligen kommit iväg, men kom inte så långt,nu sitter vi i HELSINGFORS OCH VÄNTAR PÅ ETT FÖRSENAT FLYGPLAN TILL hongkong.Stora och små bokstäver blandar sig hejvilt men det är tröttheten som gör sig påmind.vi kommer att missa vårat flyg till Manilla,då trodde vi att vi skulle

mera plan
tisdag 20 november 2012 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Har nu bokat en båtresa från ön Busuanga, resan startar 3 feb och pågår 5 dagar och 4 övernattningar den slutar i El Nido på ön Palawan. Vi har bokat med Tao Philippines (www.taophilippines.com) resan går genom Bacuit skärgård och man bor på olika öar i bungalows vid stranden. Vi

Planen lagd,
torsdag 13 september 2012 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Resan till Filipinerna börjar ta form, Manila för några dagar, sedan fira min födelsedag på ön Bohol, sedan åker vi nog till ön Palawan och staden El Nido (typ 5600 inv)där vi ska ö-hoppa och snorkla. Det är här dom har spelar in robinsson. SOL, BAD, MOPPETURER, SNORKLING, SLAPPA,

tillbaks i singapore
onsdag 15 februari 2012 - Singapore, Singapore

lite mer bilder

bilder
lördag 11 februari 2012 - Phan Thiet, Vietnam

lite bilder från moppe turen igår till fiskebyn vidare till sand dynor röda och vita sanddynor vidare till ett tempel som ligger högt upp på ett berg, man tar först kabin lift upp sedan får man gå ca 250 trappsteg. hel dag med ont i rumpan. Avslutade kvällen med att äta italiensk på good

en liten rundtur
onsdag 8 februari 2012 - Phan Thiet, Vietnam

Ilördags kom taxin och hämtade oss kl 7 på morgonen för att ta oss till hamnen.Vi skulle åka båt från Phu Quoc till fastlandet,till Ha Tien.Det var en liten håla som gud glömmt,vi hade också glömmt att beställa taxi när vi kom fram.Alla som beställt taxi försvann och kvar blev jag o

Ingen FB
torsdag 2 februari 2012 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Jag skriver ett till. Socialistiska republiken Vietnam har stränga regler på internet har vi förstått. Vi har bara uppkoppling ibland. Ingen Facebook , men Göran har hittat en väg att ta sig in via Hotspott. Snacka om invand FBare. Tillbaka till Gs födelsedag, efter en power nap på

The apple

The apple

19 mars 2014 - 25 mars 2014

Smiter från Maries 50 års dag och gör New York

Filipinerna

Filipinerna

26 januari 2013 - 17 mars 2013

Så nu är resan bokad och betald, den här gången så är det Filipinerna som får besök av Marie och mig. Manila, Bora cay, Bohol, Palawan står på schemat. Bora cay med fest och beach, Bohol med choklad bergen, Palawan med underbar ö värld, det är ju där Expedition Robinsson spelas in. El Nido ska vara super läckert.Mer kommer

Singapore-vietnam

Singapore-vietnam

20 januari 2012 - 18 februari 2012

Rean börjar med att besöka kompisen Gustaf i Singapore i några dagar sedan vidare till Saigon ( Ho shimin city). Och sedan resa runt i södra Vietnam, lite strand, tunnlar, Mekong deltat.

österut 2011

österut 2011

2 januari 2011 - 12 mars 2011

Ja nu har det blivit malaysias tur att få besök.

Västerut

Västerut

5 november 2010 - 28 november 2010

Åker västerut för att gå på bröllop mellan vänner från Canada som bestämt sig för att gifta sig på Dominikanska Repupliken. Startar med 17 dagar i Florida sedan en vecka på D R

Via Kina

Via Kina

27 december 2009 - 5 mars 2010

Först en månad i Thailand bara för att vila sig lite när Marie kommer åker vi till Laos och sedan vietnamn på vägen hem stannar vi en vecka i Peking för lite kultur och chopping.

spa helg

spa helg

15 maj 2009 - 18 maj 2009

Spa helg med kryssning på andra sidan östersjön, födelsedags present från Marie

Backpacking Laos,

Backpacking Laos,

8 januari 2009 - 24 januari 2009

Backpacka mig runt i Laos. Men blir kvar nagra extra dagar i Thailand, det blir bara en vecka i Laos.

Thailand jul & nyår

Thailand jul & nyår

12 december 2008 - 7 januari 2009

Jul & nyår i värmen, först koh pangang sedan koh Lanta och fira jul & nyår med persons pack.

Thailand-Kambodja

Thailand-Kambodja

12 januari 2008 - 14 februari 2008

Börjar med en vecka i Thailand för att sedan ta oss till Kambodja, Sianokville, Siam Rep med nkor Wat.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Göran uppdaterar sin resa