Din del av världen
tisdag 28 april 2009 - Quito, Pichincha, Ecuador

De tre snabbaste månaderna i mitt liv har nu passerat. Det är nog en bra indikation på att vi haft ganska roligt. Vi har mot alla odds lyckats ta oss ända till Sverige efter en tämligen intensiv sista vecka. Ecuador visade sig vara ett land fullt av möjligheter och vi fick välja med omsorg

Dom Kallar Oss Gringos
fredag 17 april 2009 - Cuenca, Azuay, Ecuador

Vi har funderat over vilken del av varlden som kommer bli nasta stora turisthype efter att Medelhavet, Sydostasien, Karibien och (uppenbarligen aven) Sydamerika tomts pa alla naturresurser och jamnats med marken. Afrika ar en kandidat. An sa lange har de tillrackligt mycket malaria, matbrist och

Indianer
fredag 3 april 2009 - La Paz, Bolivia

Stranderna ar nu langt borta och vi befinner oss i den del av varlden dar medellangden ar en och femtio och dar en regnbagsfargad kladsel inte behover betyda att du ar aktiv i Pride-rorelsen. Vi ar i Anderna. Bortsett fran att temperaturen har pa 4000 meters hojd paminner om en vardag i Sverige sa

Jakten pa den perfekta stranden
tisdag 24 mars 2009 - Panama City, Panama

Jakten pa den perfekta stranden borjade i O-gruppen Bocas del Toro vid Panamas karibienkust vilken vi nadde efter en natts bussresa foljt av en liten battur. Forsta dagen lyckades vi samla en tajt liten grupp soldyrkare och akte tillsammans till en narliggande o for att finna The Wizard Beach.

Slut pa kapitel 1
tisdag 10 mars 2009 - Panama City, Panama

Vi har nu lamnat Brasilien och Sydamerika for en tva veckor lang avstickare till Karibien innan vi flyger vidare till Peru. For utomstaende kan valet av resvag i detta avseende anses en liten smula jattekonstig. Men det beror pa att vi bokade ett flyg mellan Rio och Lima (i Peru) som visade sig

Samba
fredag 27 februari 2009 - Foz do Iguaçu, Paraná, Brasilien

Hej alla Amerika ar en stor kontinent. Rakade snegla pa en karta idag och insag att vi knapp kommit nanstans trots att vi aker hela tiden. Uruguay ar dock lagom litet och greppbart. Efter tva natter i Montevideo, som for ovrigt (nast efter Zagreb) maste vara varldens mest avslagna huvudstad,

Kust till kust
söndag 15 februari 2009 - Montevideo, Uruguay

Tankte skriva nagra rader igen Vi har nu korsat hela kontinenten fran vast till ost och befinner oss i Uruguay, kallat Sydamerikas Schweiz av vissa (och kanske nat annat av andra). Fran Pucon dar vi befann oss senast tog vi en lyxig nattbuss (de har valdigt lyxiga nattbussar) tillbaka till

Det stora aventyret
söndag 1 februari 2009 - Pucón, Araucanía, Chile

Hejhopp Den forsta veckan pa resan har nu forflutit har i Chile och det borjar bli dags for oss at lamna landet (vi har ett tight schema). Fran Santiago dar vi befann oss sist, tog vi en buss till Valparaiso 2 timmar osterut. En stad som rekomenderats starkt av alla som varit dar. Att komma till

En annan del av varlden

For er jag glomt beratta det for sa kan jag sammanfatta lite kort: Jag har akt till Sydamerika med min kompis David for att agna tre manader at att uppleva sant vi inte upplevt forrut, bearbeta skoltrotthet/jobbtrotthet och slippa vintern (ty har pa andra sidan jorden har dom sommar nar Sverige har

Yr och yrare gör Sydamerika

Yr och yrare gör Sydamerika

24 januari 2009 - 26 april 2009

Tanken är att göra nåt roligt innan det är dags att ta ett jobb och börja pensionsspara. Det där Amerika ska vara fint sägs det...

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Gustav uppdaterar sin resa