Mount Cook
onsdag 18 april 2018 - Mount Cook, Canterbury, Nya Zeeland

Pga regn brann alla planerade stopp mellan Lake Tekapo och Mount Cook inne. Vi kom iallafall fram till vårt boende  Mount Cook Alpine Lodge och det var helt OK med en liten uteplats. Vi trotsade regnet och tog en promenad upp till Tasman Glacier och den blå sjön strax intill. Sedan mat på

Flygresan
lördag 14 april 2018 - Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland

Vi startade från Arlanda med flyg till Doha. Det var Quartar flygbolag och att det blev just det berodde på pris och att tiden passade oss. Hade bävat lite för denna flygresa. Det blev många timmar på flyget.I Doha hade vi ca 4 timmar innan planet till Sydney skulle avgå. Vi var en timma

Lake Tekapo
måndag 16 april 2018 - Lake Tekapo, Canterbury, Nya Zeeland

Efter en natt på Jucy Snooze och en god frukost i Christchurch hämtade vi hyrbilen och startade resan mot Lake Tekapo. På vänster sida! Woohoo!Vi hade ca 22 mil att köra och det var fina vägar. Fikastopp på vägen där Mats god fudge som kommer räcka hela resan. Promenad vid sjön,

Nya Zeeland

Nya Zeeland

16 april 2018 - 29 april 2018

NZ har aldrig funnits i våra reseplaneringar men så började dottern studera i Aus och vi skulle såklart hälsa på. Då blev det ett par veckor till Sydön på NZ. Vi var lite för nära för att kunna låta bli... Här kommer vår dagbok från resan... ett stöd för vårt minne men kanske även inspiration för någon som funderar på att besöka NZ.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Marie uppdaterar sin resa