Surf & Sol
fredag 21 april 2006 - Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland

Hej på er! Jag är nu som sagt i Mt Maunganui strax norr om Tauranga på den norra av öarna. Här är vadret lika fint som igår med strålande sol och en bit över 20 grader i skuggan. Härligt med värme. Igår provade jag och Fredan på surfning för första gången. Man kan sammanfatta det

Vandring 2
fredag 14 april 2006 - Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland

Hej! Nu sitter jag vid datorn alldeles utvilad med en nyäten frukost i magen. Allt är bara bra och jag ska nu göra ett försök att med hjalp av bilder sammanfatta de sista dagarna för er. Vi har namligen varit ute på en fyradagarsvandring i Rees- och Dartvalley. Totalt gick vi runt sex mil

Hopp&Lek
söndag 9 april 2006 - Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland

Tjenamoss! Då var det dags för lite bilder igen då....

Bildbehandling
fredag 7 april 2006 - Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland

Hallå där! Nu ska ni få se lite av det vi hittills gjort under resan,hittade ett bra Internetcafe dar jag har suttit allt for lange aven denna gang. Ska ga och fa en bit mat i magen nu. / Henrik

Vandring
torsdag 6 april 2006 - Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland

Hej! Har precis kommit ner från en vandring i bergen där jag och Freddolas övernattade tillsammans med ett tiotal andra vandrare. Vi hade tur med vädret och fick uppleva den härliga miljön som fanns runt omkring oss. Vistelsen i stugan överträffade mina förväntningar då vi hade blivit

Bilder
fredag 31 mars 2006 - Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland

Hej på er! Har nu suttit alldeles för länge på ett internetcafe med målet att visa resans start med hjalp av lite bilder. Har dock brått, ska ut och äta middag med de andra 6 skogisar som finns kvar här i Chriestchurch. Imorrn åker även vi iväg på äventyr inöver landet. Vårt sikte

Warren forestry
torsdag 30 mars 2006 - Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland

Hej! Idag har vi fått en guidad tur av en mycket trevlig man som är delägare i företeget Warren forestry. Foretagets affärsiden är att med hjälp av lånad mark erbjuda investeringsmöjligheter i skogsplantager. Vi besökte ett par unga plantager som låg ungefär 10 mil nordost om

Chriestchurch
onsdag 29 mars 2006 - Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland

Hallå igen! När vi väl kommit av planet och nådde passkontrollen stötte man på resans första hinder, att överhuvudtaget komma in i landet! Jag fick massor av frågor, tex vad jag skulle göra på N-Z, var jag skulle bo, hur jag skulle transportera mig mm. Här ville den unga damen se

Singapore-Sidney-Chriestchurch
onsdag 29 mars 2006 - Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland

Hej på er! Har nu hunnit anpassa mig efter den tidsförvrängning man varit med om under resan och mår allmänt bara toppen. Jag ska har göra en liten tillbakablick från dagarna som passerat och kommer såsmåningom lägga upp lite bilder, det lovar jag. Jag förstår att det är just bilder

Grattis Marie!
måndag 27 mars 2006 - Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland

Grattis! Jag får lov att i efterhand gratulera dig på födelsedagen Marie, hoppas att den har varit trevlig. Om jag hade en bild på de landskap jag snart kommer att uppleva skulle du fått en egen just här, jag vet ju att du gillar Nya-Zeeland. Ha det bra och hälsa de andra familjemedlemmarna.

Nya-Zeelandsresan

Nya-Zeelandsresan

25 mars 2006 - 26 april 2006

Hoppas kunna fånga Nya-Zeelands härliga natur både med näthinnan och kamerasensorn.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Henrik uppdaterar sin resa