hemma i sverige..
söndag 9 augusti 2009 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Hellu allihopa! Nu är jag på svensk mark igen, hemma tillslut.... Separationsångesten är 100% men det går nog ner snart! När vi mönstrade av i Singapore fick vi ett hotellrum på en shoppinggata, men det blev ingen shopping. De flesta i besättning tog tunnelbanan in till Raffle's hotell

Fremantle
lördag 1 augusti 2009 - Perth, Perth, Western Australia, Australien

Hellu!! Inatt lämnade vi kajen i Fremantle och är just nu påväg norrut mot Singapore! Vid 17tiden igår låg vi fastknutna och vid 19 så gick jag iland och hade fått lite ledigt så jag skulle vara tillbaka vid 22. Vi gick till en pub som hette Railway hotel, å just den kvällen så var det

Langång och landgång
söndag 26 juli 2009 - Melbourne, Victoria, Australien

Hellu! Nu har jag precis kommit tillbaka till båten efter några timmar på stan i Melbourne, tyvärr hittade jag inga skor vilket var mitt stora mål. Gick med tre killar som tyckte det var lagomt kul att springa runt i skoaffärer! Jag klippte mig iallfall så nu är det fräscht i topparna

Australien! ! =)
torsdag 23 juli 2009 - Brisbane, Queensland, Australien

Hellu! I skrivande stund så ligger vi och puttrar mellan Brisbane och Port Kembla, som ligger alldeles strax söder om Sydney. I Brisbane hann jag inte gå iland nånting, eller rättare sagt, jag skulle ha hunnit men jag valde att sova istället! Jag gick på min vakt 0000 och lotsen kom ombord

Auckland och stormvindar!
måndag 20 juli 2009 - Auckland, Nya Zeeland

Hellu allihopa! Idag är det måndag här och det har vart en intensiv helg. På lördag morron när jag gick på vakten vid 08 så blåste det som bara den, vi hade ett max på 50 knop när det var som värst. Och lösa order om att vi helst inte skulle gå ute på däck. Det blåste verkligen

Snart framme i Nya Zeeland!
fredag 17 juli 2009 - Auckland, Nya Zeeland

Hellu! Nu var det länge sen igen jag skrev sist igen. Men det har fortfarande inte hänt så mycket alls. Vi hade brand- och flotteövning idag iallfall så lite händer det ju. Annars, ja, inte så mycket nytt. Vi kommer fram till Auckland imorrn (lördag) runt 15-16-tiden och lastar och

Ingen nytt på horisonten (haha)
fredag 10 juli 2009 - Callao, Peru

Hellu! Sorry för lite dålig uppdatering men det händer inte så mycket spännande här ombord som är värt att skriva om. Lite smågrejer bara som mest är roliga när man är med om dom som tex en ytterst fin dag när jag stog nere på backen och kollade ut över vattnet och ett stimm

DOP!!!
lördag 4 juli 2009 - Callao, Peru

Hellu! Idag är dagen efter dagen D. D som i dopdag! Dopet kan sammanfattas som rolig japansk förnedringstv hahaha Först så kom "poliserna" och rövade bort oss och satte på mig hals"kätting" och handklovar och satte oss i fylle/fripassagerar/fängelset. Vi var tvugna att lägga av oss alla

Yay! Mot auckland!
torsdag 2 juli 2009 - Callao, Peru

Hellu! Nu är vi äntligen påväg från Peru över Stilla Havet till Auckland! Natten som gick var minst sagt jobbig! Igår kväll gick jag på vakten som vanligt vid 20 och då kom kapten upp också och vi skulle ju ha gått till kaj vid 22, sen blev det mer och mer försenat. Så vid tolv när

Fortfarande till ankars...
onsdag 1 juli 2009 - Callao, Peru

Kan ni fatta att det redan är Juli??! Det har gått himlans snabbt! Jag har vart ombord i nästan en månad nu! Jag har verkligen kommit in i lunket och livet ombord. Känns verkligen som man bor här nu. Jaa som sagt, situationen har inte ändrats. Vi ligger fortfarande utanför Callao (Lima,

Praktik!

Praktik!

5 juni 2009 - 8 augusti 2009

Praktik på bilbåt lite jorden runt! =)

Rom

Rom

11 maj 2006 - 14 maj 2006

Födelsedagsresa, en långhelg !

Segling till Karibien via canarieöarna, Kap verde över atlanten =)

Segling till Karibien via canarieöarna, Kap verde över atlanten =)

1 december 2006 - 7 februari 2007

Segling med skolan =)

APU i Thailand!

APU i Thailand!

8 mars 2006 - 13 april 2006

Apu i Thailand! :) Jag kommer försöka skriva så ofta jag kan! [b]=) =Dx [/b] Mitt thailändska telefonnummer: [b]+6640552514 [/b]

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Matilda uppdaterar sin resa