Hemma
tisdag 18 juli 2017 - Ferievägen 12, Hallands län, Sverige

Och så blev det tisdag igen. En vecka går fort.Vi checkar ut från Fiona Blair´s MacDonald Guesthaus och startar vår färd mot Edinburgh´s flygplats.Bilen ska lämnas med tanken full och den börjar närma sig reserven, men det ska klara sig. Det bör ju finnas en tankstation i närheten av

Cairngorm National Park
söndag 16 juli 2017 - Aviemore, Skottland, Storbritannien

Idag är det söndag. Vi måste ut och rasta bilen, så vi kör ner till Aviemore, en liten trevlig by vid foten av Cairngorm. Därifrån kör vi uppför Cairngorm Montain, upp till stationen för Funicar-banan.Vi tänkte kanske att vandra upp den sista biten och ta rälsvagnen ner, men vi insåg

Orkneyöarna med buss
måndag 17 juli 2017 - Orkneyöarna, Skottland, Storbritannien

Idag startade vi med 2 timmar och 40 minuter i buss norrut utmed kusten upp tillJohn o' Groats, där färgan över till Orkneyöarna går. Efter en ganska blåsig och guppig tur på 40 minuter, kommer vi fram och där står nästa buss och väntar. Under 6 timmar guidas vi rund av en Orkneybo, som

Highland Games 2017
lördag 15 juli 2017 - Inverness, Skottland, Storbritannien

Det småregnar så vi klär oss i extra tjocka kläder och regnkläder. För säkerhets skull, lånar vi också paraplyer. Vi följer Ness Walk ner till Bught Park, där Inverness Highland Games går av stapeln. Det är ju lite som en friidrottstävling med diverse löpgrenar, men de som vi allra

Inverness
lördag 15 juli 2017 - Inverness, Skottland, Storbritannien

Igår gjorde vi inte så mycket. Var uppe på slottet. Vi gick upp i tornet för bättre utsikt. Lunch på golfrestaurangen, efter en del krångel att ta sig dit. ///Hans

Långtur med bilen
fredag 14 juli 2017 - Skye of Curr, Skottland, Storbritannien

Vid niotiden idag startade vi vår tur ut till Skye, som tillhör de Innre Hebriderna. Vi kör söderut utmed Loch Ness. Det är en smal, men fin väg med utsikt över sjön. I mitten krusar sig vattnet i den för övrigt stilla sjön. Kan undra varför?Efter ett tag tar vi av västerut genom det

Mot Inverness
onsdag 12 juli 2017 - Inverness, Skottland, Storbritannien

Efter en god frukost men blackpudding och tveksam bacon...meningarna var delade om det var bacon, kassler eller kotlettskivor som vi fick. Jag tyckte de smakade gott fast det var tjocka skivor, startar vi vår färd mot Inverness.I gps-en skriver vi in Edrador Destillery. Vi ska köpa 2

Hyrbilen igen
tisdag 11 juli 2017 - Perth, Skottland, Storbritannien

Efter mycket strul med hyrbilen,  som blev en BMW 520, har vi kommit fram till Perth. Vi bor på ett mysigt Guesthaus som heter Heidl. Dan har varit ute och handlat Tonic och efter en GT gick vi till en restaurang och åt bl.a Haggis och Tattis till förrätt.  Det var riktigt gott.Imorgon tar vi

Snart packat.
måndag 10 juli 2017 - Ferievägen 12, Hallands län, Sverige

Hej,Nu är allt framtaget. Ska bara knö ner det i resväskorna. Leathermannen ska INTE ner i handbagaget denna gången.Klockan 0900 i morron startar färden mot Kastrup och Edinburgh där hyrbilen väntar. Vi ska köra till Perth, där vi övenattar en natt. Sen tar vi oss sakta upp mot

Hyrbilen
måndag 12 juni 2017 - Apelviken, Hallands län, Sverige

En månad kvar och bilen ska betalas.

INDONESIEN 2017

11 september 2013 - 18 september 2013

MALAYSIA 2012

MALAYSIA 2012

17 november 2012 - 12 december 2012

Storstad, djungel, ö-luff och bad

THAILAND 2011

THAILAND 2011

24 januari 2011 - 23 februari 2011

Med bas på Tanawit Hotel i Hua Hin, gör vi utflykter mot norr och söder. Inge, Elwin, John, Karina, Viktoria, Niklas, Linda, Michella, Anne och jag.

CYPERN 2004

THAILAND 2002

THAILAND 2002

3 december 2002 - 17 december 2002

Jan´s 50-årsdag

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Hans uppdaterar sin resa