Hemresan
tisdag 12 mars 2019 -

Vår taxichaufför dök upp precis som avtalat; 0530 på morronen. Hon tyckte att det räckte. Det tar ungefär en timma till KLIA från innersta´n, utan trafikstockningar. RM 130 hade vi kommit överens om. Och vi kom fram i så god tid att vi hinner med att äta frukost också.Vi startar den

Transportdag

Det blev ytterligare några härliga snorkeldagar på Koh Lipe, innan det blev dags att ta sig hemåt.Klockan 0830 packar vi flakmopederna som ska ta oss över ön till färjeläget. Flakmopederna är snarare mopeder med sidovagn, med plats för baggage och passagerare. I färjeläget startar så

Trädgårdsmästaren
torsdag 7 mars 2019 - Satun, Thailand

Idag har jag ansat en palm. Ingen här på resorten verkar att bry sig om sådant. Nu var det ju i eget intresse som jag tog fram sågen och kapade de nedersta grenarna. De var ju ändå döda och uttorkade. Så nu kan jag ställa min solstol under palmen och få en härlig skugga.Skillnaden mellan

Snorkling till Koh Kra
onsdag 6 mars 2019 - Satun, Thailand

Äntligen lite riktig snorkling.Wapi Resort ligger på Sunrise Beach. Resort låter ju ganska "flådigt", men så är det inte. Pengarna vi betalar för att bo här, är för att våra bungalows ligger på stranden.  I övrigt är det en ganska vanlig backpackerstandard.Igår intog vi en mycket

Gränspassage
måndag 4 mars 2019 - Satun, Thailand

Hej,När vi kommer till Telaga Harbour för att åka över till Koh Lipe i Thailand, startar en pass och tullprocedur som är lite speciell.Vi fyller i immigrationspapper som ska lämnas till Thailändarna och en del när vi reser tillbaka. Sen kontrolleras våra pass tre gånger inom loppet sv 10

Sol och bad
söndag 3 mars 2019 - Langkawi, Kedah, Malaysia

Ja, det är vad det hela går ut på. Sol och bad.Igår provade vi frukost på den andra restsurangen, Spice  Market Restaurant.Den är mer inriktad på asiatis/kinesisk frukost. Ingen av oss tyckte väl att detta var en höjdare. Mycket med nudlar, ris, curry och potatis. Men vi blev mätta. Nu

Strandhäng
fredag 1 mars 2019 - Langkawi, Kedah, Malaysia

Hej,Idag blev det stranden.Vi occuperar 4 stolar på vägen till frukostrestaurangen. Det finns 2 stycken att välja på. Även jag smakade på "champagnen" vilket visade sig vara en Brut Cuvee från Australien. Skit samma, det var inte så dumt iallafall. Vi har ju fått vår bungalow så långt

Nattmarknad
torsdag 28 februari 2019 - Langkawi, Kedah, Malaysia

Rättelse! Det var inte vaniljsmak i cigarrerna, men de var goda ändå.Vi hann även med ett besök på en av Taxfreebutikerna igår. Langkawi är ju ett taxfritt område, så här finns många så'na butiker. Vi var ju tvungna att bunkra upp men gin och öl. Och priserna är riktigt bra. Då blir

Poolhäng
onsdag 27 februari 2019 -

0700 ringer den 👹 klockan. Vi ska iväg. Frukost bestående av kaffe, riktigt gott kaffe, omeletter, bröd, ost, ägg mm. mm.  Små, i dubbel bemärkelse, söta "wienerbröd", åker ner. 4 st.Jaja, jag sa ju att dom var små.Förbeställd taxi till flygplatsen. KLIA2 är den rätt så nya

Etapp 3

Hej,Nu har vi kommit fram tillConcorde Hotell i hjärtat av Kuala Lumpur. Petrona Tower ståtar utanför vårt fönster och Menara Tower på andra sidan gatan.Nu är klockan över midnatt och i cigarrbaren gjorde vi  upp en tänkbar plan för morrodagen, över varsin Tigeröl. Dock utan

MALAYSIA 2019

Bussresa Antalya till Kappadokien

THAILAND 2018

THAILAND 2018

18 februari 2018 - 4 mars 2018

Slöa, slappa och va´ likgiltig.

INDONESIEN 2017

11 september 2013 - 18 september 2013

MALAYSIA 2012

MALAYSIA 2012

17 november 2012 - 12 december 2012

Storstad, djungel, ö-luff och bad

THAILAND 2011

THAILAND 2011

24 januari 2011 - 23 februari 2011

Med bas på Tanawit Hotel i Hua Hin, gör vi utflykter mot norr och söder. Inge, Elwin, John, Karina, Viktoria, Niklas, Linda, Michella, Anne och jag.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Hans uppdaterar sin resa