Parkvakterna
måndag 5 mars 2018 - Apelviken, Hallands län, Sverige

En lite lustig episod under snorkelturen.Vi hade precis kastat ankar utanför ap-ön, när en liten gummibåt med en 40 hästars utombordare kommer farande. 2 parkvakter skriker åt våra besättningsmän på thailänska. Vi vet ju inte vad det är frågan om,  men de låter väldigt upprörda och

Snorkeltur
fredag 2 mars 2018 - Hua Hin, Prachuap Khirikhan, Thailand

Igår skulle vi ut på en snorkeltur. Det var iallafall vad jag och några till trodde. Minibussen tar oss till den skitiga hamnen, där träskeppet Mai Thai ligger. Vi blir inte fler än 17 stycken, så det verkar lovande. 0900 tuffar vi sakta ut ur hamnen, riktning söderut. Det blir en riktigt

Halvdagsutflykt
torsdag 1 mars 2018 - Prachuap Khirikhan, Thailand

I onsdags skulle vi ut på tur för att se på sköldpaddor. Det var iallafall vad jag och några till trodde.Den arrangerades av danska bekanta till andra danska bekanta...🤔.Nåväl, vi hänger på. 2 tuktuk tar oss till mangroveträsken söder om Hua Hin. Där går vi på träspångar genom

Några dagar senare.
söndag 25 februari 2018 - Hua Hin, Prachuap Khirikhan, Thailand

Så har det gått några dagar igen. Nu är vi 10 stycken i gruppen. 2 mer har stött till. Vi.bor i ett kedjehus, kan man väl kalla det. På en sidogata från huvudgatan genom Hua Hin. C:a150 meter till vår pool och havet.På första våningen är köket, stor entre och vardagsrum, samt en

Handla in
onsdag 21 februari 2018 - Hua Hin, Prachuap Khirikhan, Thailand

Hej allaHär händer det inte så mycket att skriva hem om. Idag skulle vi ut och handla in mat för lunch och middag.Det började med en tur till "kyllingemanden".Han har "alltid" stått med sin vagn utanför snabbköpet och friterat kycklingben. Han sken upp som en sol när han fick syn på oss,

Sista natten i Indonesien.
fredag 29 september 2017 - Sanur, Bali, Indonesien

Så var vi då framme vid resans slut. Imorron startar hemresan.De sista 5-6 dagarna har vi inte gjort många knop. Stranden och så stranden. Vill man ha liv och rörelse ska man nog välja Kuta eller Seminyak. Här på Prama Sanur Beach Resort har det varit väldigt lugnt. Vattnet och stranden

Tillbaks på Bali.
måndag 25 september 2017 - Sanur, Bali, Indonesien

Så är vi tillbaks på Bali igen.Det är inte mer än 3 minuters promenad, egentligen bara över gatan, från Exotic Komodo, till flygplatsen.Vi går över för att vara i god tid. Just när vi ställer oss i Garuda Airlines incheckningsdisk, sätts det upp en lapp om att vår flight är försenad

Komodovaraner
lördag 23 september 2017 - Labuan Bajo, Nusa Tenggara Timur, Indonesien

Vi startar från Gili T klockan 7 på morronen. Vi tar "arbetarbåten" över till Lombok  där vår buss ska hämta oss på Bunga Bunga Cafe.Vi hinner med bananpannkaka ock Lombok-kaffe. Bussen kommer och vi kör iväg. Efter cirka 5 km kommer guiden på att det saknas 2 st.Tillbaks igen. På

Snorkeltur
onsdag 20 september 2017 - Gili Trawangan, Nusa Tenggara Barat, Indonesien

Nu är rekordet slaget igen! 9 (nio!) utombordare på en och samma båt.Det vimlar av "resbyråer" här på gatan. Vi har fått en ny vän i Mr Ulum, på Sea Star. Han fixar allt åt oss.En snorkeltur på 4 1/2 timma för 70:-. Då ingår utrustning och allt vatten man kan dricka.Första stoppet

Bada
måndag 18 september 2017 - Gili Trawangan, Nusa Tenggara Barat, Indonesien

Ni har vi tillbringat 3 dagar på Gili T.Stranden, ja det finns bara en strand, men den går runt hela ön. Sanden är fin, men i vattnet är det fyllt av döda koraller så det är svårt att bada. Det skiljer c:a en meter på ebb och flod, så vid ebb är det nästan omöjligt.Gili T är ett

TURKIET, Kappadokien 2018

TURKIET, Kappadokien 2018

26 maj 2018 - 2 juni 2018

Bussresa Alanya till Kappadokien

THAILAND 2018

THAILAND 2018

18 februari 2018 - 4 mars 2018

Slöa, slappa och va´ likgiltig.

INDONESIEN 2017

11 september 2013 - 18 september 2013

MALAYSIA 2012

MALAYSIA 2012

17 november 2012 - 12 december 2012

Storstad, djungel, ö-luff och bad

THAILAND 2011

THAILAND 2011

24 januari 2011 - 23 februari 2011

Med bas på Tanawit Hotel i Hua Hin, gör vi utflykter mot norr och söder. Inge, Elwin, John, Karina, Viktoria, Niklas, Linda, Michella, Anne och jag.

CYPERN 2004

CYPERN 2004

10 maj 2004 - 14 maj 2004

Anna-Karin´s födelsedag

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Hans uppdaterar sin resa