Snorkeltur
onsdag 20 september 2017 - Gili Trawangan, Nusa Tenggara Barat, Indonesien

Nu är rekordet slaget igen! 9 (nio!) utombordare på en och samma båt.Det vimlar av "resbyråer" här på gatan. Vi har fått en ny vän i Mr Ulum, på Sea Star. Han fixar allt åt oss.En snorkeltur på 4 1/2 timma för 70:-. Då ingår utrustning och allt vatten man kan dricka.Första stoppet

Bada
måndag 18 september 2017 - Gili Trawangan, Nusa Tenggara Barat, Indonesien

Ni har vi tillbringat 3 dagar på Gili T.Stranden, ja det finns bara en strand, men den går runt hela ön. Sanden är fin, men i vattnet är det fyllt av döda koraller så det är svårt att bada. Det skiljer c:a en meter på ebb och flod, så vid ebb är det nästan omöjligt.Gili T är ett

Resdag
fredag 15 september 2017 - Gili Trawangan, Nusa Tenggara Barat, Indonesien

Klockan 1100 hämtades vi på Sarinande. Vi ska hämta upp fler personer som ska med till Gili T. Jag har egentligen ingen aning om var hamnen ligger men någonstans öster om Denpasar ligger den väl.Efter tre timmar kommer vi fram till hamnen i Padangbai.Båten har väntat på oss för vi var

Stranden igen.
torsdag 14 september 2017 - Seminyak Beach, Bali, Indonesien

Idag har vi varit på stranden igen. Vågorna var större och ripströmen var starkare än tidigare.Vid knähögt vatten fick man anstränga sig för att stå kvar. Den var verkligen stark. Det fanns en anledning till att det var röd flagga och förbjudet att simma. Bada och surfa var det många

Dagsutflykt
onsdag 13 september 2017 - Kintamani, Bali, Indonesien

Jag säger det igen. Hyr inte scooter eller bil här på Bali! Långt ut på landsbygden kan det kanske vara ok att  köra, men inte i Denpasar eller Ubud. Hyr bil med chaufför. Trafiken är helt vansinnig. Drygt 4 miljoner invånare och 2 - 3 scootrar per familj gör minst 2 miljoner scootrar ,

Stranden
tisdag 12 september 2017 - Seminyak, Bali, Indonesien

I förrgår var det en heldag på stranden.Vi har c:a tre minuter dit från där vi bor, Sarinande Hotel. Ett jättemysigt, men något slitet litet hotell, med 28 rum vända mot den lilla poolen.Stranden ligger en liten bit ifrån den värsta smeten, så här är det lugnt och skönt.Killen som

Telefonnummer
måndag 11 september 2017 - Seminyak, Bali, Indonesien

Hej igen,Så var det ju det här med Telia som inte har något avtal med någon teleoperatör I Indonesien, vilket gör att våra telefoner inte fungerade.Nu har vi skaffat ett Indonesiskt abonnemang, så om någon vill ha tag på oss via telefon, får Ni be oss om telefonnumren.Skulle ju ha tänkt

Inget
måndag 11 september 2017 - Bali, Indonesien

HejIdag har vi inte gjort speciellt mycket. Startade med en frukost på poolkanten. Sen fick Anne fotmassage innan vi strosar ut på stan. Vi ska söka upp en Supermarknad som säljer sprit.Vi saknar en gin  i vår bar.På vägen dit hinner det bli luncha och vi går in på en restaurang och får

Utsövda
måndag 11 september 2017 - Seminyak, Bali, Indonesien

Här kommer jag varken att köra bil eller scooter. Vilken trafik. Värre än nå'n annanstans vi varit. Men det ska inte heller behövas, det finns ju gott om chaufförer.Det blev inte så mycket sömn på vägen hit, så igår föll  vi i sömn sittande i varsin stol på verandan. Men först var

Hemma
tisdag 18 juli 2017 - Ferievägen 12, Hallands län, Sverige

Och så blev det tisdag igen. En vecka går fort.Vi checkar ut från Fiona Blair´s MacDonald Guesthaus och startar vår färd mot Edinburgh´s flygplats.Bilen ska lämnas med tanken full och den börjar närma sig reserven, men det ska klara sig. Det bör ju finnas en tankstation i närheten av

INDONESIEN 2017

11 september 2013 - 18 september 2013

MALAYSIA 2012

MALAYSIA 2012

17 november 2012 - 12 december 2012

Storstad, djungel, ö-luff och bad

THAILAND 2011

THAILAND 2011

24 januari 2011 - 23 februari 2011

Med bas på Tanawit Hotel i Hua Hin, gör vi utflykter mot norr och söder. Inge, Elwin, John, Karina, Viktoria, Niklas, Linda, Michella, Anne och jag.

CYPERN 2004

THAILAND 2002

THAILAND 2002

3 december 2002 - 17 december 2002

Jan´s 50-årsdag

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Hans uppdaterar sin resa