Beaches and hoes
lördag 15 augusti 2009 - Rio de Janeiro, Volta Redonda, Brasilien

”Gar man pa Copacabana har man havet till vanster” sjong Cornelis for lange sedan, ett ganska dumt uttalande eftersom det faktiskt beror pa at vilket hall man gar. Jag har provat att ga langs Copacabana och vet saledes att jag har ratt i detta. Efter en vecka i Sucre styrde vi kosan tillbaka

En vecka i Bolivia
onsdag 29 juli 2009 - Potosi, Uyuni, Bolivia

Sa ja, nu har vi spenderat en knapp vecka i Bolivia och befinner oss for tillfallet i vad som sags vara varldens hogst belagna stad, Potosí, som ar en vacker stad med manga gamla kullerstensgator och vackra hus. Den ar dock mest kand for sin gruvdrift, under spanska kolonialvaldet lag har varldens

Strejk!
tisdag 21 juli 2009 - Puno, Puno, Peru

Okej, sa det har skulle egentligen varit den forsta dagboken fran Bolivia, med lite funderingar kring skillnader och likheter mallan landerna, lite om hur det ar nagot billigare att leva i Bolivia, och nagot mindre turistigt. Att vi gillat Peru men att det ska bli spannande att aka vidare. Nu blev

Djungler, berg och Machu Picchu
lördag 11 juli 2009 - Cusco, Urubamba, Peru

Vi ar tillbaka i Cuzco efter fem dagars djungeltrek, dar slutmalet var Machu Picchu. Det var en pa manga satt helt underbar liten resa-i-resan aven om vara, och sarskilt Annas ben, varit veritabla smorgosbord for djungelmyggorna. Pa tal om Anna och djur sa ar jag fortfarande riktigt imponerad av

Hälsningar från Lima
söndag 28 juni 2009 - Breña, Lima Region, Peru

Dags for en liten uppdatering igen. Cuenca var en valdigt vacker stad, dar mycket av den spanska kolonialarkitekturen var intakt, sa att ga runt i stadskarnan var valdigt mysigt eftersom det fanns vackra gamla byggnader i nastan varje kvarter. Staden ar ocksa centrum for en av Ecuadors storsta

Första intryck
onsdag 10 juni 2009 - Quito, Pichincha, Ecuador

Nu har vi spenderat ett par dagar i Ecuadors huvudstad Quito, en stad som kanns som tva valdigt distinkta platser ihopbakade till en. Det finns den del av stan som kallas Centro, eller gamla stan om man sa vill, dar gamla kyrkor och spanska kolonialbyggander delar plats med nyare betongkomplex i de

Sveda i axlar och plånböcker
lördag 7 juli 2007 - Hội An, Quang Nam, Vietnam

Hanoi var som att komma tillbaka till vanner man inte sett pa lange, som har nya saker att beratta, men som anda ar sig lika, pa ett bra satt. Ni vet, nar man kan sjunka ihop i soffan, slappa ut magen, knappa upp oversta knappen pa skjortan och saga skont att se dig. Hoi An kanns betydligt mer

Hälsningar från Himalaya
lördag 23 juni 2007 - Lhasa, Tibet, Kina

Vi overlevde hojdsjukan. Visst kande vi av huvudvark, latt illamaende och valdig matthet i tva dagar men sedan hade vi acklimatiserat oss. Eftersom vi inte visste exakt nar och hur hojdsjukan skulle visa sig borjade vi redan i ankomsthallen kanna av symptom pa oss sjalva. Jag kande mig matt,

Efter en seg tågresa
söndag 17 juni 2007 - Chengdu, Sichuan, Kina

Efter besoket vid terrakottakrigarna, som var riktigt maktiga, lamnade vi Xi'an. Vi har nu tagit oss till Chengdu, huvudstad i den kinesiska provinsen Sichuan, kand for sin chilirika och darmed starka mat. Vara forsta intryck av den kinesiska maten bestod smakmassigt framst av olja och soya, har ar

Sista timmarna i Beijing
onsdag 13 juni 2007 - Peking, Kina

Vi ar fortfarande kvar i Beijing, lamnar stan ikvall via tag till Xi'an, dar en viss terrakottaarme vantar oss. De senaste dagarna har vi anvant till att kolla pa de storsta sevardheterna haromkring. Nagra hundra meter fran vart hotell ligger himmelska fridens torg, med den forbjudna staden precis

Sydamerikaresan

Sydamerikaresan

6 juni 2009 - 18 augusti 2009

Sydamerika ska upptäckas och upplevas under två och en halv månad.

Röda horisonter

Röda horisonter

9 juni 2007 - 14 juli 2007

Kina - Tibet - Vietnam

Homesick and happy to be here

Homesick and happy to be here

26 september 2004 - 18 december 2004

Thailand - Laos - Vietnam - Kambodja - Thailand

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Fredrik uppdaterar sin resa