Julresa 2, 2009, till Hong Kong, Vietnam, Cambodja och Thailand
hemstad Eslöv, Skåne län, Sverige
Senast aktiv - från Ruhengeri, Northern Province, Rwanda
Auf det Heimreise 2, på vägen hem 2
söndag 4 januari 2015 - Ruhengeri, Northern Province, Rwanda

3/1-2015 Jag hoppas att resdagboken fungerar idag, så jag kan publicera detta. Ännu en dag I trucken, på vägen mellan Jinja och Eldoret. Kommande natt är sista natten med gruppen. Det känns faktiskt lite vemodigt, eftersom många från gruppen var väldigt trevliga. Jinja var verkligen

På väg hem, Auf der Heimreise
söndag 4 januari 2015 - Ruhengeri, Northern Province, Rwanda

1/1-2015 Till att börja med önskar jag er alla en god fortsättning på det nya året 2015. Vi sitter nu igen i trucken på väg mot Jinja, en av Nilen källor. Där kommer vi att ha WiFi igen, då kan jag publicera det jag skriver ihop nu under resan. Igår körde vi till Lake Mburo

Gorillas- Gorillas
tisdag 30 december 2014 - Ruhengeri, Northern Province, Rwanda

28/12-2014 – 30/12-2014 Den 27/12, på lördag förflyttade vi oss från Queen Elisabeth Nationalpark till nästa ställe, som skulle vara Lake Bunyonyi, men planerna blev ändrade eftersom en chaufför från Intrepid blev skjuten där för några veckor sedan. Han överlevde, men han blev

På väg till gorillorna, aug dem Weg du den Gorillas
måndag 29 december 2014 - Ruhengeri, Northern Province, Rwanda

26/12 Nu sitter vi I trucken igen efter en spännande juldag. Lillejulafton och julafton satt vi mycket I trucken och förflyttade oss mot huvudattaktionen I Ruhengeri I Rwanda. Igår kunde vi sova lite längre än vanligt, åt en god frukost vid campingen. Under förmiddagen begav vi oss på en

Kampala
tisdag 23 december 2014 - Kampala, Central Region, Jamhuri ya Uganda

Lake Nakuru 21/12-2014 Imorse startade vi tidigt med gruppen, åkte med trucken i nordvästlig riktning mot lake Nakuru. Vi kom iväg, som vi hade räknat med, exakt kl 07.00. Markus var snabb med att ta en bra plats i trucken. Resan gick på delvist rätt dåliga vägar. Vi passerade en del byar,

Träff med gruppen, Treffen mit der Gruppe
lördag 20 december 2014 - Nairobi, Kenya

Nu har vi träffat gruppen, vi skall resa med. Vi är 22 personer + guide, chaufför och kock. De allra flesta är från Australien, tre personer från USA och så vi, som de enda, som inte har engelska som modersmål. Markus är yngst och ag är äldst. Det blir nog jättebra i alla fall. Heute

Nairobi
fredag 19 december 2014 - Ruhengeri, Northern Province, Rwanda

Nu har vi hittat till hotellet med. Vi landade enligt planen I Nairobi, fixade visa och hade turen att kunna köpa östafrikavisum, nu behöver vi inte tänka på detta, när vi reser till Uganda och Rwanda. Och så kostade det mindre än vad vi hade räknat med, skönt. Istället för 150 $ var

Äntligen Nairobi, endlich Nairobi
fredag 19 december 2014 - Röstånga, Skåne län, Sverige

Snart är vi framme I Nairobi efter en lång och seg flygresa. Vi var tvungna att gå igenom säkerhetskontrollen tre gånger, det fanns inga vanliga transitgånger utan kontroll. Väntetiderna var alldeles ok, nästan lite korta med tanke på kontrollerna. I Abu Dahbi var det riktigt varmt, men

Abu Dahbi
fredag 19 december 2014 - Röstånga, Skåne län, Sverige

Nu är vi på väg, har kommit till Abu Dahbi flygplats, allt har gått enligt planerna. Om en timme går flyget vidare till Nairobi. Die Reise ist angefangen. Wir sitzen gerade in Abu Dahbi am Flugplatz und warten darauf dass der nächste Flieger uns nach Nairobi bringt.

Upplevelser vid Stonetown, Erlebnisse bei Stonetown
torsdag 29 december 2011 - Zanzibar Town, Sansibar, Västra Zanzibar, Tanzania

Idag är det sista dagen med gruppen, fast vi knappt har sett något av dem idag, imorgon reser vi norrut mot Nungwi, vårt sista resmål innan hemfärden. Zanzibar är egentligen fel namn på ön, som egentligen heter Unguja och är den största ön i ögruppen Zanzibar, som består av Unguja,

Östafrika/Ostafrika Julen/Weihnachten 2014

Östafrika/Ostafrika Julen/Weihnachten 2014

18 december 2014 - 6 januari 2015

Kenya, Uganda och Rwanda Jul/Nyår 2014/2015, Denna gång reser bara halva Familien Hagström, Markus och Margit. Kenia, Uganda und Ruanda Weihnachten/Neujahr 2014/2015. Markus und Margit reisen in Afrika.

Kenya och Tanzania Julen 2011 Kenia und Tansania Weihnachten 2011

Kenya och Tanzania Julen 2011 Kenia und Tansania Weihnachten 2011

10 december 2011 - 8 januari 2012

Ännu en gång en julresa tillsammans med familjen, denna gång blir det en för oss ny kontinent i Söder. Vi skall tillbringa knappt fyra veckor i Kenya, Tanzania och på Zanzibar. Resan är till stor del organiserad av Intrepidtravel, men vi har planerat en liten del själv. Vi startar i Nairobi och beger oss med en grupp sörderut, via Arusha, Serengeti, Ngorongoro krater till Dar es Saalam. Därifrån bär det vidare till Zanzibar. Noch eine Reise über Weihnachten/Neujahr zusammen mit der Familie. Dieses Jahr besuchen wir einen für uns neuen Kontinent im Süden. Wir reisen während vier Wochen in Kenia und Tansania und auf der Insel Sansibar. Der grösste Teil der Reise ist organisiert von Intrepidtravel, einen kleinen Teil haben wir selbst geplant. Wir starten in Nairobi und reisen Richtung Süden über Arusha, besuchen den Nationalpark Serengeti, den Ngorongorokrater. Weiter geht es nach Dar es Saalam, Tansanias Hauptstadt und von dort aus weiter zu der Insel Sansibar.

Indochina Julen 2009, Indochina Weihnachten 2009

Indochina Julen 2009, Indochina Weihnachten 2009

14 december 2009 - 12 januari 2010

2009-års julresa går först till Hongkong, där vi stannar i två dagar, därifrån skall vi ta oss till Hanoi i Vietnam. I Hanoi kommer vi att träffa våra medresenärer, som kommer att åka tillsammans med oss under 14 dagar. Vi skall resa med en organiserad familjeresa till Halongbukten, till skräddarstaden Hoi An, till Ho Chi Minh City, tidigare Saigon, vidare till Phnom Penh, Siem Reap med Ankor Wat, där den organiserade gruppresan slutar Nyårsdagen. Vi kommer att fortsätta på egen hand till Thailand, där vi kommer att tillbringa några avkoppklande dagar på öarna Koh Chang och Kho Kood. Innan hemresan till Sverige den 11/1 skall vi även titta på Bangkok i två dagar. [b][b]Deutsche Ausgabe[/b]:[/b] Weihnachten und Neujahr verbringen wir dieses Jahr in Indochina. Wir starten unsere Reise am 14 Dezember und begeben uns vom Kopenhagener Flugplatz Kastrup über London nach Hongkong. In Hongkong haben wir einen zweitägigen Aufenthalt, wohnen dieses Mal mitten in der Stadt. Von Hongkong reisen wir weiter am 17.12. nach Hanoi in Vietnam. Am 18. Dezemer beginnt unsere Familientour mit einer Gruppe von höchstens 14 Personen + Reiseleiter durch Vietnam mit einer Boottour in der Halong-Bucht und Aufenthalt in Hoi An und Ho Chi Minh City (früheres Saigon). Eine Vorraussetzung um an dieser Reise teilnehmen zu können ist, dass man Kinder dabei hat. Von Ho Chi Minh City geht's weiter nach Kambodja, zuesrt nach Phnom Penh und von dort aus weiter nach Siem Reap, der Ausgangspunkt zu der riesigen Tempelanlage Angkor Wat. Dort ist nach einer zweitägigen Besichtigung der tempelanlage Endstation für unsere Gruppenreise. Am 1.1.2010 reisen wir allein weiter nach Thailand, wo wir uns auf der Insel Koh Chang zwei Hütten direkt am Meer gemietet haben. Wir machen auch einen Ausflug auf eine andere Insel Koh Kood für einige Tage. Hier wollen wir baden und ausruhen. Kultur haben wir wahrscheinlich genug gehabt. Die letzten zwei Tage verbringen wir in Thailands Hauptstadt Bangkok. Am 11.1.2010 geht der Flug zurück über Hongkong und London nach Kopenhagen.

Julresa Hong Kong, Borneo och Singapore

Julresa Hong Kong, Borneo och Singapore

19 december 2007 - 13 januari 2008

Vi som åker är familjen Hagström från Röstånga, Pappa Christer, Mamma Margit och killarna Jonas, 13 år och Markus 11 år. Resan startar den 19/12 då vi beger oss till Hong Kong daär vi tillbringar 4 dagar. Julafton fortsätter vi till Kota Kinabalu, den malaysiska delen av Borneo. Vi kommer att resa runt en del och fortsätter den 8/1 2008 till Singapore. Där kommer vi också att stanna i 4 dagar. Die Familie Hagström aus Röstånga fliegt nach Asien. Wir, das sind Papa Christer, Mama Margit und die beiden Jungen Jonas, 13 Jahre und Markus, 11 Jahre. Am 19.12. begeben wir uns nach Hong Kong und verbringen dort vier Tage. An heilig Abend fliegen wir weiter nach Kota Kinabalu, im nördlichsten Borneo. Von dort fangen wir eine Rundreise an, die uns zu den meisten highlights im Bezirk Sabah bringt. Am 8.1.2008 fliegen wir nach Singapore und verbringen dort die letzten vier Tage.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Margit, Christer, Jonas & Markus uppdaterar sin resa