Julresa 2, 2009, till Hong Kong, Vietnam, Cambodja och Thailand
hemstad Eslöv, Skåne län, Sverige
Senast aktiv - från Ruhengeri, Northern Province, Rwanda
Zanzibar
måndag 26 december 2011 - Zanzibar Town, Sansibar, Västra Zanzibar, Tanzania

Idag kom vi efter en stressig och mycket varm förmiddag till första anhalten på Zanzibar, ett mycket trevligt hotell utanför Stonetown, Zanzibars huvudstad. Här är det väldigt varmt, men underbart. I Lushoto gjorde vi dagen efter ankomsten en mycket trevlig vanding med en lokal guide, som

Usambara mountains
torsdag 22 december 2011 - Lushoto, Tanga, Tanzania

Idag startade vi tidigt på morgonen från Marangu och åkte i några timmar med trucken till Usambara mountains. De senaste dagarna har som tidigare varit mycket spännande, vi har lärt oss mycket om landet, kulturen och traditionerna. Marangu, där vi campade två nätter, ligger vid foten av

Mto Wa Mbo
måndag 19 december 2011 - Karatu, Manyara, Tanzania

Idag kom vi tillbaka till byn Mto Wa Mbo efter att ha upplevt Ngorongorkratern och Serengeti. Vi startade safarin in denna by med en kulturvadring, en guidad tur genom byn, där vi fick lära oss mucket om kuluren, allt från att dricka bananöl till hur en gos middag ser ut och smakar. Vi

Andra och tredje dagen, Tag 2 und 3 in Nairobi
onsdag 14 december 2011 - Nairobi, Kenya

Jambo! Igår morse blev vi hämtade vid hotellet av en kvinna, som hette Florence och hennes förare. Först åkte vi till barnfondens kontor, fick massor med information om hur barnfonde jobbar, sedan åkte vi tillsammans med en kvinna Agnes och hennes förare med namnet John söderut i en

Andra dagen i Nairobi, der zweite Tag in Nairobi
måndag 12 december 2011 - Nairobi, Kenya

Ja, då har vi kommit på plats på hotellet. Svårt att sova, eftersom problemet med bagaget gnagade hela tiden i huvudet. Imorse tog vi oss efter ett kort telefonsamtal, där vi inte kunde få någon information över huvud taget, direkt till flygplatsen efter frukosten. På flygplatsen gick det

Ankomst i Kenya, Ankunft in Kenia
söndag 11 december 2011 - Nairobi, Kenya

Imorse anlände vi väldigt tidigt på Jomo Kenyatta airport, allt gick mycket bra i början, men när vi skulle hämta våra väskor, fanns bara min på bandet, Christer, Markus och Jonas fick ta sig till hotellet utan bagage. Vi hoppas att allt ordnar sig imorgon, när nästa plan från Istanbul

hemma igen - wieder zuhause
tisdag 12 januari 2010 - Bangkok, Thailand

Nu har vi kommit hem till Sverige igen, fryser hur mycket som helst. För att komplettera dagboken ville jag bara berätta lite om vad som hände efter Koh Kood, där vi stannade i fyra dagar och nätter. Koh Kood var helt enkelt en underbar ö. Efter fyra dagar tog vi speedbåten tillbaka till Koh

Koh Kood
onsdag 6 januari 2010 - Ko Kut, Trat, Thailand

Nu har vi kommit till vår sista anhalt inför hemresan. Koh Kood är en ö som ligger en bit söder on Koh Chang och den är faktiskt Thailands 4:e största ö efter Puket, Koh Samui och Koh Chang. Vi har en liten stuga alldeles vis en underbar fin sandstrand. Havet är kring 26 grader och

Koh Chang
lördag 2 januari 2010 - Bangkok, Thailand

Igår eftermiddag anlände vi till ön Koh Chang i Thailand. Vi har sagt adjö till den andra familjen från Australien och vår trevliga guide Hanh från Vietnam. Ankor Wat är bara en liten del av en gigantisk tempelanläggning, som är helt obeskrivlig. Vi var där sammanlagd två dagar, såg

Siem Reap
tisdag 29 december 2009 - Siem Reap, Kambodja

I eftermiddags landade vi i Siem Reap, en stad med 1000 000 invånare och en massa turister, som alla är här för att titta på Ankor Watt, en gigantisk tempelanläggning, som byggdes under 11hundratalet. Siem Reap var en gång i tiden Kampudscheas huvudstad. Här är luften mycket bättre, det

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Margit, Christer, Jonas & Markus uppdaterar sin resa