Flygvärdinnor
söndag 13 januari 2008 - New York, USA

Simon har följande att säga om New York; Han gillar staden skarpt, förutom det där med att man inte får gå upp i Frihetsgudinnan, och de där med de två husen. Men, när han blir stor och polis, då ska han jaga fatt på den där "ledaren" som hittat på allt, och köra in en jumbojet i

Ny kanal
fredag 11 januari 2008 - New York, USA

Även Elsa har en bebis i magen - en tjej. Den i Helenas mage är döpt till Rock'n Roll Ettan, emedan Elsas har samma namn men med olika ordningstal. Det började som Trean, gick raskt över till Sjutton. Den hette länge så, men bytte härförleden till Rock'n Roll Tretton. Igår bytte den namn

Äpplet
tisdag 8 januari 2008 - New York, USA

Resan gick bra - men nuförtiden måste man vara på flygplatsen så förbålt tidigt i USA. Vi bodde fem minuter från LAX men tvingades gå upp tre timmar före avgång för att hinna med allt. Sedan fick vi sitta på LAX i 1,5 timmar och bara glo. Flygresan var helt händelsefattig, förutom en

Hoppsan!
tisdag 8 januari 2008 - Los Angeles, Kalifornien, USA

Det gick fort idag vid "Immigration" i LA. Barnfamiljer fördes åt sidan och vi fick en egen kö, så vi såg ut att komma ut på nolltid. Icke - Hans' passnummer var liknande en person som amerikanska myndigheter var intresserade av att tala med - den personen skulle inte ngn av oss vilja vara!

På g igen
måndag 7 januari 2008 - Sydney, New South Wales, Australien

Efter att Simon toppade med 40,2 häromdagen har nu febern gått ned. Men han är ännu inte återställd. Vi tog det därför lugnt i Sydney och igår turistade vi riktigt ordentligt med en harbour-kryssning. Det var kul, men vi blev solbrända. Nu är vi på gång till LA med avresa om 1,5

Bagaget åter
onsdag 2 januari 2008 - Wellington, Kiriwhakapapa, Nya Zeeland

Så, efter ett nyårsfirande med fina fyrverkerier i Sydney är vi nu i Wellington. Fint väder för ovanlighets skull och inte helt blåsigt. Och till slut kom även det sista kollit bagage fram ... Idag var vi och klättrade på en inomhusvägg, vilket barnena gillade skarpt. Simon har dock

Sverige 2008

Sverige 2008

31 december 2007 - 2 februari 2008

En lång jordenruntresa

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Hhse uppdaterar sin resa