Stefan och jag, Margareta, kommer från Orsa och nu när vi båda är pensionärer passar vi på att hälsa på några av våra vänner, som bor spridda i världen. Det blir faktiskt en riktig jorden-runt-resa det här med stopp i USA (MN,Kansas, Ill. och CA), Papua Nya Guinea, Australien, Kambodja och Thailand. Vi räknar med att vara tillbaka i Sverige den 9 mars 2011. Vi startade resan den 22 sept. 2010
hemstad Orsa, Dalarnas län, Sverige
Senast aktiv - från Orsa, Dalarnas län, Sverige
Hemma igen!
lördag 9 april 2011 - Orsa, Dalarnas län, Sverige

Sedan precis en månad(9 mars)är vi hemma igen efter en underbar resa. Vi är så tacksamma för allt vi fått vara med om, för alla fina människor vi fått möta och för den inre resa vi också fått göra. Att byta miljö så rejält har varit välgörande och vilsamt. Vi är också

Resan förlängd till 9 mars! Nu i Thailand.
fredag 4 mars 2011 - Thap Tai, Prachuap Khirikhan, Thailand

Sedan den 22 feb. har vi varit i Thailand. Utresan från Cambodja blev något dramatisk, eftersom vår biljett inte längre fanns på incheckningsdatorn i Phnom Penh. "Exchanged" stod det vid den biljett vi beställt och betalt hemma i Sverige mellan PP och BKK. Efter många förvecklingar rusade

Bland khmer- och bunongfolk i Kambodja
torsdag 17 februari 2011 - Dak Dam Commune, Mondulkiri, Kambodja

Den 22 januari landade vi i Kambodjas huvudstad Phnom Penh och där fick vi känna på vilket land vi nu kommit till: massor av människor, trafikkaos, marknader,kungapalats, tortyrfängelse från Pol Pot-tiden m.m. Nästa dag reste vi med minibuss till Mondulkiri, som ligger i höglandsområdet i

Tillbaka i Känguruland och nu på riktigt
fredag 21 januari 2011 - Sydney, New South Wales, Australien

Oj, så fort veckorna går! Redan sista kvällen i Australien! Här har vi bott hos vår goa vän Anna,som jag träffade första gången som 15-åring i Örebro. Sedan snart 14 år är hon gift med en australiensisk man, Tim, och de har fyra härliga barn, Benjamin 12 år, William, 10 år, James, 9

Nu är vi i Ukarumpa på Papua Nya Guinea
tisdag 21 december 2010 - Kainantu, Eastern Highlands, Papua Nya Guinea

Ja, nu är vi verkligen i Ukarumpa! Nästan en hel vecka har gått, sedan det lilla planet med två motorer och sex passagerare tog oss hit från Port Moresby. När jag försökte skriva Ukarumpa här i resdagboken under rubriken "Var är vi nu?" så blev det "Ingen träff" och då föreslog Sören

I kängurulandet
tisdag 14 december 2010 - Sydney, New South Wales, Australien

Vill bara tala om att skuttet från San Francisco till Sydnye, Australien GICK JÄTTEBRA och vi är så tacksamma. Vi skrev ju häromdagen att vi var lite pirriga inför den långa resan på 14 timmar i planet. I morgon bitti hämtar en minibuss oss vid hotellet kl 6.10 för att ta oss till vårt

I soliga Californien
lördag 11 december 2010 - Sacramento, Kalifornien, USA

Nu har vi lämnat vintern och är sedan söndagen den 5 dec.hos Don och Faye McFarland,våra nära vänner sedan 1960-talets slut.De bor i Sacramento och här är det svensk sommar - grönt,soligt, några regnskurar då och då. Det har varit så GOTT att vara här tillsammans med Don och Faye och

Adjö till breezy Point!
tisdag 30 november 2010 - Breezy Point, Minnesota, USA

Nu är det inte många dagar kvar på vår underbara tid här i Breezy Point i Minnesota. På söndag morgon skjutsar en av våra fina grannar oss till Brainerd, där vi tar en minibuss till flygplatsen. Halv fyra lyfter planet till Californien om det går som beräknat! Där väntar Don och Faye

Nu har vi gått i ide en månad i Breezy Point
torsdag 11 november 2010 - Breezy Point, Minnesota, USA

Efter en tid med många härliga människor och upplevelser är det nu så skönt att vara stilla i "vårt" hus vid Pelican Lake.Här läser vi, försöker få ordning på vårt adressregister,sover och promenerar och tar det riktigt lugnt.På bilden med Stefan i fåtöljen, ser du en bit av vårt

Bland vänner i Cambridge,Minnesota,USA
tisdag 2 november 2010 - Cambridge, Minnesota, USA

Sedan vi skrev sist har vi besökt goa släktingar i Rockford och Elgin i Illinois, haft en rolig dag i Chicago,återvänt till Breezy Point för några dagars vila och sedan givit oss ut på ytterligare en resa, den här gången till Minneapolis och Cambridge,MN. Sedan en vecka tillbaka bor vi

Stefan och Margareta

Stefan och Margareta

22 september 2010 - 3 mars 2011

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Margareta uppdaterar sin resa