Stad vs landet
onsdag 29 oktober 2014 - Takayama, Gifu prefektur, Japan

2014-10-26 TOKYO, Ikebukuro Sitter i skrivande stund på ett "Maidu café" någonstans i Ikebukuro. En något märklig upplevelse. Ni får googla maid café om ni inte hajar begreppet ;-P I korthet kan jag säga att det är ett café, oftast med ett tema, där man blir extra uppassad av personalen

Aaaargh!
onsdag 22 oktober 2014 - Tokyo, Hachioji, Japan

Titeln visar min frustration over resdagbokens hemsida som Karin redan registrerat verkar ha problem! Har forsokt gora ett inlagg nu i flera dagar men har inte ens lyckats logga in... Nu sitter jag framfor en stationar dator med japanskt tangentbord. Gar sadar... Hoppas ni kan tyda bokstaverna utan

Nijo, Gion och Arashiyama...
torsdag 9 oktober 2014 - Kyoto, Kyoto prefektur, Japan

Vi har varit flitiga kan ni tro. Tappat räkningen på alla tempel vi har sett... Det ena vackrare än det andra. Vi har även beskådat slott med näktergalsgolv, vallgravar med koifiskar, bladguldsbetäckta fasader och statyer med hakklappar... Gravplatser, bambuskog, berg och altare...listan kan

Andra natten i Japan
tisdag 7 oktober 2014 - Kyoto, Kyoto prefektur, Japan

Vi kom igår men OJ vad vi hunnit se mycket. Känns det iaf som. Vi åkte in till Kyoto idag och bor nu inneboende hos en urtrevlig japanska. Hennes hus ligger uppe på en kulle (Kirseberg släng dig i väggen...)med utsikt över staden och en vacker guldfiskdamm i trädgården. Himmelriket! Har

Osaka
tisdag 7 oktober 2014 - Osaka, Osaka prefektur, Japan

Vi kom fram igår, utan problem. Skriver mer sen nu när jetlagen börjar lämna oss. Nu bär det av mot Kyoto!!! Kramar

6 timmar till...
söndag 5 oktober 2014 - Malmö, Skåne län, Sverige

Hej mina allra käraste vänner och familj! Inte många timmar kvar nu! Väskorna är packade, Jeanette är laddad! Inga inställda flyg än så länge så jag håller tummarna att vi kommer längre än till Finland. Helsingki är väl helt ok att semestra i...men i 31 dagar? Let's face it, det

Phanfone vs Ontake
torsdag 2 oktober 2014 - Malmö, Skåne län, Sverige

[b][u]ONTAKE:[/u][/b] Danger continues... Experts have warned that the eruption is ongoing. Seismologists had noticed increased seismic activity on Mount Ontake ahead of the eruption, but were still unprepared for what ensued. The mountain, which is about 200km (125 miles) west of Tokyo, is one of

1, 2, 1, 2, testing testing.
måndag 22 september 2014 - Malmö, Skåne län, Sverige

Favorit i repris! X-D Tänkte se om mina inlägg når ut och om ni kommer vilja ha dem såklart..? Inte många dagar kvar! Jag tänkte försöka skriva ett par rader när tillfälle ges. T ex under kaffe-pausen på en av maratonshoppingturerna eller på kvällen efter obligatoriskt Pocky frosseri.

Countdown!
måndag 15 september 2014 - Malmö, Skåne län, Sverige

19 dagar kvar. Resfebern börjar sakta stiga...

Reality check
fredag 19 januari 2007 - Malmö, Skåne län, Sverige

Back in Sweden, greeted by the cold wind and rain. Isn't life just grand...? -.- It's nice to be back in our own beds and to see our families. But if someone would offer us a new ticket back... we wouldn't hesitate too long. Hahaha. (*wink wink*) Thank you all for reading our diary and a special

日本

日本

5 oktober 2014 - 6 november 2014

Drömresa till Japan - äntligen! Tyvärr inte ackompanjerad av min bättre hälft, men av betydelsefullt sällskap trots allt; Sara. Min bättre kvart. X-D Eller Storasyster#2. Vi delar detta äventyr tillsammans i två veckor innan hon bangar ur och åker hem till Maya. Hoppas kunna förmedla lite av de upplevelser och erfarenheter vi förvärvar under vår vistelse i detta "Midnattssolens Land". Längtar...

Down Under

Down Under

27 november 2006 - 17 januari 2007

This is an attempt to keep all you sorry buggers updated with our (Jeanette's and Charlotte's) adventures in the lands down under. xD We take off from Copenhagen, head for [b]New Zealand[/b] - where we meet up with Nathalie - and end our journey in [b]Melbourne, Australia[/b]. We will try to post as often as we can and hope you will find it interesting enough to read.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Jeanette uppdaterar sin resa