Min 11 årsdag
tisdag 21 april 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

HejIdag kom mamma, pappa, Sigge och Sanna in till mig på morgonen och sjöng och gav mig presenter. Av Sigge fick jag en rosa solfjäder och av Sanna fick jag korsstygn. Av mamma och pappa fick jag en surfbrädda, en bikini och när allt öppnar upp så kommer jag att få ta

Påskveckan
måndag 13 april 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Veckans Corona uppdateringEtt antal hotell och hostels har under veckan stängt ned och gästerna har flyttat till två av myndigheterna utsedda karantänhotell.Bron till ön stängs: Enligt beslut av guvernören i Krabi stängs bron från fastlandet till Lanta från långfredag till den 30/4.

Att vara i lockdown på Lanta
onsdag 22 april 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Vi älskar stranden, och den är fortfarande öppen! Men, det är ju mycket som blivit märkligt här på Lanta, precis som det blivit på de flesta ställen i världen...Kim (Journalist och vår guide i verkligheten här på Koh Lanta) skrev också ett inlägg på vår Facebook-grupp som summerar

Svettkörtlar - bättre begagnade, till salu
måndag 20 april 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Annandag Påsk började med ett besök till klinikenEn annan titel på detta inlägg skulle kunna vara.."Fan vad kul det här blev då...."Jag började i påskhelgen känna två svullnader på baksidan av vänster ben, den ena satt mitt på hamstring och den andra precis under skinkan. Ömheten

Our new normal: Perspektiv från första fulla veckan med hemskola
måndag 6 april 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

The Times They Are A-Changin'. Det var inte så länge sedan jag skrev ett inlägg om hur vardagen ser ut för oss här på Lanta.Ovanstående inlägg var från slutet av Januari. Det har hänt en hel del sedan dess; eller rättare sagt det har hänt löjligt mycket sedan dess. En nyhet från den

En galen vecka - Skolan stänger helt, undantagstillstånd i landet och Facebook glöder
måndag 30 mars 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Måndag 23/3 Nu kör vi på med nya skolan! ...och dagen avslutas med skrivarkurs och nya regeringsbeskedMånga av familjerna på skolan har nu valt att lämna i förtid. Dock inte vi...Nu hade vi studerat hemma en halv vecka sedan föregående onsdag. Det var dags att förbättra rutiner, samt att

Sjätte veckan i skolan
fredag 14 februari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Det har varit en späckad vecka med aktiviteter enligt barnen och lärarna. Sigge har varit lite krasslig och fick stå över veckans gympa.Malin skriver så här om vad Saga och Hajen har gjort"Denna veckan hände det mycket och den blev inte riktigt som vanligt eftersom jag var sjuk

Nu tar vi till högre makter. Sannas feber skall bort!
tisdag 11 februari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Daterat: Tisdag 11 FebruariNu tar vi till högre makter. Sannas feber skall bort!Penn har bestämt sig. Ipren och Alvedon kan bara få så många chanser. Nu är det munkarna och Buddha som tar över.Natten till måndagen var den åttonde natten med hög feber för Sanna. Hennes allmäntillstånd

En lyckad fiskedag i gott sällskap
torsdag 13 februari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Daterat: Februari 13Idag landade vi huvudingrediensen till fredagens barbecue på Lanta Complex.Ibland får man vara snabb att ändra planerna. Jeff frågade igår kväll om jag ville följa med och fiska. Efter snabb överläggning var det inte mycket att fundera på. Har alltid velat det på

Koh Lipe & Langkawi
onsdag 4 mars 2020 - Phiman, Satun, Thailand

Woah...vilken natt och morgon!Sitter på en minivan på väg från Satun i sydvästra Thailand. Vi har gjort vår första visa-run under 5 dagar. Vi är nu på väg mot Trang där vi ska byta minivan och sedan åka vidare "hem" till Koh Lanta. ..Och nu kräks Sanna igen i sätet framför. .Dag 5:

Thailand Episode X - Två skolbarn och en bebis

Thailand Episode X - Två skolbarn och en bebis

3 januari 2020 - 4 juli 2020

Vi gör det igen! Saga är 10 år, Sigge 6 år och Sanna 1,5 får göra sin första långresa. Helt nya förhållanden denna gången. Vi stannar 4,5 månad på Koh Lanta där Saga och Sigge går en hel termin på Lilla Svenska Skolan. Därefter luffar vi vidare till östkusten tänker vi nu. Hoppas ni hänger med...

Thailand runt i 6 månader

Thailand runt i 6 månader

21 september 2014 - 14 mars 2015

Thailand runt i 6 månader med Saga (5 år) och Sigge (1 år).

Öluff i Thailand 2010. Med Saga 16 månader...

Öluff i Thailand 2010. Med Saga 16 månader...

27 augusti 2010 - 9 november 2010

Första långa resan med vår dotter Saga. Hon kommer att fylla 16 månader strax innan avresa. Hon har tidigare klarat av en långhelg till Paris och en charter till Turkiet. Så vi vet att hon klarar värmen...;-). Resan kommer att gå till Koh Samui, Koh Phangan och Koh Tao; men inte nödvändigtvis i den ordningen. Om någon har några bra tips vad gäller boende, favorithak etc...så tveka inte att meddela oss!

Sumatra runt -08

Sumatra runt -08

19 juni 2008 - 19 juli 2008

4 veckors dykning och natur på Sumatra!

Indonesien -07

Indonesien -07

17 juni 2007 - 11 augusti 2007

Start i Singapore. Därefter dykning, dykning och dykning på Sulawesi och Flores i Indonesien.

Sydostasien runt -05

Sydostasien runt -05

30 januari 2005 - 17 september 2005

Sydostasien runt

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Hanna uppdaterar sin resa