Sanna's gang - Mio Min Mio. Living La Vidar Loca. Och Tompa.
måndag 17 februari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Daterat: Fredag 31/1"När alla vännerna gått hemoch festen är slut för länge senoch man ligger ensam i sin sängNär alla vännerna gått hemNär alla vännerna gått hemoch dörren har stängts igenoch mörkret det skrämmer igenNär alla vännerna gått hemDå börjar man tveka att ta nya

Fjärde veckan i skolan
söndag 16 februari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Stina skriver följande om Mangon's vecka"Vi har haft Ää som veckan bokstav. Vi började leta ord som har bokstaven Ää i sig. Sedan har vi arbetat med bokstäverna på olika sätt. Denna gång gjorde vi bokstaven i modellera och en del hann till och med skriva sitt namn med lera.På matten har

Tredje veckan i skolan
söndag 9 februari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

En vecka går snabbt när man har roligt, och det verkar både Sigge och Saga ha just nuMalin skriver följande om vad Saga och de andra Hajarna har gjort:"Det har varit en händelserik vecka med två nya projekt. Vi har startat upp veckan med ett skrivprojekt. Barnen fick varsitt boardingpass och

En typisk dag för oss här på Koh Lanta
torsdag 13 februari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Daterat: Januari 2020Rutiner blir en självklarhet när barnen går i skolan. En typisk dag ser ut ungefär så här. Klockan ringer 07.30. Väckningen pågår fram till ca 08.00, samtidigt som Hanna har börjat ställa fram frukost. Frukosten består normalt av youghurt, musli, juice, rostat bröd

Tredje veckan. Livet utanför skolan
onsdag 12 februari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Daterat: January 27Tredje veckan. Vad hände utanför skolan, fotbollen och besöket på Svenska Kyrkan som vi inte redan skrivit om? Inte så ofta jag skriver om otrevligheter, men låt oss diska av det. Vår vän Ramtin krockade med motorcykel i veckan, med sin mor på fordonet också. Det gick

Kristi Frid
tisdag 11 februari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Daterat: Söndag 26/1Men alltså det här blev ju lite pinsamt  ...Igår var vi på högmässa på Svenska Kyrkan som ligger en bit bort på gatan och upp på höjden  mot djungeln. Vi gick upp ganska sent på morgonen, fick i oss lite frukost och traskade sedan iväg. Solen var riktigt stark

Match med English Soccer School International
måndag 10 februari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Daterat, lördag 25 JanuariVarje tisdag och fredag morgon är det tidig uppstigning vid 06.30...för att bli upphämtad av skolbussen för transport till fotbollsplanen som ligger cirka 20 minuters bussresa bort. Där väntar tränaren Tom Hawkins och hans fru Nin som är assistent till Tom. De

Andra veckan. Livet utanför skolan.
torsdag 6 februari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Daterat: Januari 2020Här en liten summering av vad som hände under vår andra vecka, utanför skoltid.Det blir en dag på stranden. Men barnen stannar i poolen.Efter skolan bär det av till stranden. På veckodagarna är det framförallt Bambies och Cha-Ba som gäller. Vi träffar ofta Sannas

Andra veckan i skolan
onsdag 5 februari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Daterat: Januari 2020Nu har barnen gått sin första hela vecka, och det är spännande att se hur de lär känna sina nya kompisar. På skolgården är det full fart varje rast, speciellt kul är det att se att barnen leker så mycket mellan klasserna och genom alla åldrar. De spelar fotboll,

Första veckan. Många nya vänner
måndag 3 februari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Daterat: Januari 2020Vi har fått jättetrevligt umgänge från första början. På vårt hotell bor flera svenska barnfamiljer som vi umgås mycket med. Framförallt familjer som har småbarn. Vi har Lina och Ramtin. ett par från Stockholm, Åkersberga. De har en glad kille som heter Mio som är

Thailand Episode X - Två skolbarn och en bebis

Thailand Episode X - Två skolbarn och en bebis

3 januari 2020 - 4 juli 2020

Vi gör det igen! Saga är 10 år, Sigge 6 år och Sanna 1,5 får göra sin första långresa. Helt nya förhållanden denna gången. Vi stannar 4,5 månad på Koh Lanta där Saga och Sigge går en hel termin på Lilla Svenska Skolan. Därefter luffar vi vidare till östkusten tänker vi nu. Hoppas ni hänger med...

Thailand runt i 6 månader

Thailand runt i 6 månader

21 september 2014 - 14 mars 2015

Thailand runt i 6 månader med Saga (5 år) och Sigge (1 år).

Öluff i Thailand 2010. Med Saga 16 månader...

Öluff i Thailand 2010. Med Saga 16 månader...

27 augusti 2010 - 9 november 2010

Första långa resan med vår dotter Saga. Hon kommer att fylla 16 månader strax innan avresa. Hon har tidigare klarat av en långhelg till Paris och en charter till Turkiet. Så vi vet att hon klarar värmen...;-). Resan kommer att gå till Koh Samui, Koh Phangan och Koh Tao; men inte nödvändigtvis i den ordningen. Om någon har några bra tips vad gäller boende, favorithak etc...så tveka inte att meddela oss!

Sumatra runt -08

Sumatra runt -08

19 juni 2008 - 19 juli 2008

4 veckors dykning och natur på Sumatra!

Indonesien -07

Indonesien -07

17 juni 2007 - 11 augusti 2007

Start i Singapore. Därefter dykning, dykning och dykning på Sulawesi och Flores i Indonesien.

Sydostasien runt -05

Sydostasien runt -05

30 januari 2005 - 17 september 2005

Sydostasien runt

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Hanna uppdaterar sin resa