Lanta Toughest, och en trevlig kväll med Jenny och Tommy
fredag 28 februari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

I morse var det dags för Lanta Toughest arrangerat av Slowdown Resort som också driver Lilla Svenska Skolan. Efter frukost tog Sigge, Saga och jag en tuktuk bort till Slowdown. Det var samling för alla löpare 09.00. Stina samlade ihop sina små Mangos, och Saga hittade Malin och sina kompisar

En riktig lusdag
onsdag 26 februari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Arghhhh....Det har aldrig hänt oss hemma trots alla gånger det gått löss på skolan. Men nu var det alltså dags här på Lanta!UpptäcktenRedan i går tisdag upptäckte vi två misstänkta kryp i Sannas fjuniga hår och efter lite googlande kunde vi konstatera att det var två fullvuxna kräk.

Igår åkte Sigges kompis Frank hem
lördag 8 februari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Daterat: Lördag 8 FebruariTiden går fort när man har roligt. Grabbarna fick fem veckor tillsammans, eller vi borde säga att familjerna fick. Det har varit en supertrevlig bekantskap där vi haft mycket kul diskussioner under många kvällar och eftermiddagar tillsammans med Emelie och

Avslutning på en händelserik femte vecka
söndag 9 februari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Det känns som det hände mycket den här veckan, och mycket är redan berättat. Sanna är sjuk, middag med vänner från Mölndal, grillkväll på Lanta Complex, koncert med Job2Do, en härlig onsdagkväll på Relaxed Bay, eftermiddagsbad med kompisar, full fart i skolan med lektioner, bakning,

Femte veckan i skolan
fredag 7 februari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Hej igenDenna veckan har det varit full fart i skolan, både i klassrummet och de har även haft aktiviteter utanför. Saga har bakat kakor och Sigge har bakat thaigodis. Saga och kompisarna hade också livräddning på schemat på idrotten.Tråkigt nog var det också Frank's sista dag i skolan på

Ett virtuellt nedslag i Mölndal, ett besök på kliniken, en grillkväll och så lite reggae på toppen
lördag 8 februari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Det är lördag förmiddag. Sigge och jag sitter bredvid varandra i en bambuhydda på Bambie's, jag med en kaffe i handen och Sigge med en läsplatta. Han har just fått lov att installera Minecraft på den. Det är en lycklig kille. Sanna sover, Saga och Hanna kom precis ned till stranden. Saga

Jonny får min fried rice och 50 Baht
torsdag 6 februari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Nu sitter jag på Bambies med en kaffe framför mig. Klockan är halv-ett, Sanna sover i sin vagn och Hanna har en lunchdate med Emelie (Franks och Liams mamma). Det blev en väldigt liten lunch för mig på grund av Jonny, men mer om det på slutet.Dagen har börjat bra trots att Sanna haft en

Sanna är sjuk
tisdag 4 februari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Idag har vi inte gjort många knop. Eller det kanske bara känns så eftersom vi faktiskt inte varit på stranden över huvud taget. Anledningen är att Sanna åkt på influensa och hade sin andra natt med hög feber. Det var en jobbig natt för henne och Hanna och jag sov därför inte heller

Fjärde veckan. Livet utanför skolan
måndag 3 februari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Veckorna går snabbt nu tycker vi...Vår fjärde vecka provade barnen på thaiboxning direkt efter skolan på onsdagen. Det var kul att se. I början var Sigge och Saga väldigt försiktiga och hängde inte riktigt med i svängarna på hur man skulle röra sig och vilken hand eller fot de skulle

En lång, märklig söndag med poolhäng, Mello och Muay Thai
söndag 2 februari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Igår var en märklig och händelserik söndag ....En långsam startSanna sov lite längre än vanligt, ingen behövde gå upp förrän strax före åtta. Hanna och Sanna gick iväg och inhandlade kompletterande saker till frukosten medan jag skrev dagbok. Det har väl märkts att inläggen kommer

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Hanna uppdaterar sin resa