Match med English Soccer School International
lördag 25 januari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Varje tisdag och fredag morgon är det tidig uppstigning vid 06.30...för att bli upphämtad av skolbussen för transport till fotbollsplanen som ligger cirka 20 minuters bussresa bort. Där väntar tränaren Tom Hawkins och hans fru Nin som är assistent till Tom. De driver International English

Tredje veckan i skolan
fredag 24 januari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

En vecka går snabbt när man har roligt, och det verkar både Sigge och Saga ha just nuMalin skriver följande om vad Saga och de andra Hajarna har gjort:"Det har varit en händelserik vecka med två nya projekt. Vi har startat upp veckan med ett skrivprojekt. Barnen fick varsitt boardingpass och

Andra veckan. Livet utanför skolan.
måndag 20 januari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Daterat: Januari 2020Här en liten summering av vad som hände under vår andra vecka, utanför skoltid.Det blir en dag på stranden. Men barnen stannar i poolen.Efter skolan bär det av till stranden. På veckodagarna är det framförallt Bambies och Cha-Ba som gäller. Vi träffar ofta Sannas

Andra veckan i skolan
lördag 18 januari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Daterat: Januari 2020Nu har barnen gått sin första hela vecka, och det är spännande att se hur de lär känna sina nya kompisar. På skolgården är det full fart varje rast, speciellt kul är det att se att barnen leker så mycket mellan klasserna och genom alla åldrar. De spelar fotboll,

Första veckan. Många nya vänner
fredag 17 januari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Daterat: Januari 2020Vi har fått jättetrevligt umgänge från första början. På vårt hotell bor flera svenska barnfamiljer som vi umgås mycket med. Framförallt familjer som har småbarn. Vi har Lina och Ramtin. ett par från Stockholm, Åkersberga. De har en glad kille som heter Mio som är

Första dagen och veckan i skolan
torsdag 16 januari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

09.00 på onsdag morgon den 8/1 samlades alla barn, elever och lärare i "Salan". Salan är en ute-Aula där alla stora samlingar äger rum och där eleverna kan sitta och jobba utomhus i lite skugga. Alla 180 elever presenterades tillsammans med sina nya lärare och vi fick den information vi

Avresa, ankomst och inskrivning i skolan
onsdag 15 januari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Daterat: Khlong Dao Beach, Koh Lanta, Januari 2020Tåget från Ronneby till Kastrup gick snabbt, största anledningen till det var såklart att Sanna sov nästan hela vägen. Sigge och Saga fick ha sina läsplattor det mesta av tiden, och njöt av lugnet efter allt bus över julhelgen. På Kastrup

En hel höst med förberedelser, samt konsten att hyra ut och packa ned ett hus trots en bebis i huset
tisdag 14 januari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Daterat: Khlong Dao Beach, Koh Lanta, Januari 2020Vi hänger ju hela dagarna nere på stranden så just nu är vi ensamma i väntan på att barnen slutar skolan klockan 14.00. Sanna har just somnat. Hanna sitter i solen och läser och jag har precis avslutat en löprunda på stranden. Mio och

Farmor och farfar i Thailand - Episod 3
onsdag 4 februari 2015 - Ko Tao, Surat Thani, Thailand

Mor och far har precis stigit in innanför dörren hemma i Ronneby efter en 32 timmars lång hemresa via Singapore, London, Köpenhamn. Själv kom jag precis in på rummet efter lite egenstund på puben. Barcelona mot Villareal. Tack för att ni kom kära föräldrar! Det blev tomt när ni åkte.

Kuala Lumpur - några dagar utan stranden

Tidig uppstigning utan frukost. Taxin väntade på oss utanför lobbyn och resan till Krabis flygplats tog bara tjugo minuter. Vi landade i Kuala Lumpur runt elva lokal tid och eftersom vi hade ätit dåligt började vi med en tidig lunch. Återbesök på Pastamania och en god kopp kaffe på

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Hanna uppdaterar sin resa