hemstad
Senast aktiv - från Gifford, Illinois, USA
Gifford
fredag 25 maj 2018 - Gifford, Illinois, USA

Fredag 2018-05-25.Sista Amerika brevet ( för den här gången )I morse åkte vi bort till Rodeon för att kolla lite och det var bara träning och tillridning på förmiddagen men det fanns också försäljare där.En av dom blev lite lyckligare för Kim hjälpte till så att de inte hade lika

Chicago - Gifford
torsdag 24 maj 2018 -

Torsdag 2018-05-24.Vi startade dagen med ett besök i Andersonville, en förort till Chicago där många Svenskar valde att bosätta sig i det nya landet. Vi tittade in på Swedish American museum där de beskrev hur det var att komma till New York som immigrant från Sverige. När man hade fått

Indianapolis - Chicago
onsdag 23 maj 2018 - Chicago, Illinois, USA

Onsdag 2018-05-23.Efter frukosten så åkte vi downtown för att åka på en guidad tur på Segway,s ( en 2 hjulig motorburen skateboard på tvären som man försöker hålla balansen på och samtidigt åka och styra ) Det var både roligt och enkelt och det blev en jättetrevlig tur på nästan 2

Cincinnati - Indianapolis
tisdag 22 maj 2018 - Indianapolis, Indiana, USA

Tisdag 2018-05-22.I dag började vi med att åka till Newport Aquarium i Cincinnati, ett stort akvarium som tog hela förmiddagen att titta igenom. De hade byggt upp det jättfint och de hade ett enormt utbud av ödlor, hajar, alligatorer, fiskar och alla tänkbara vattenlevande varelser. Sedan

Louisville - Cincinnati
måndag 21 maj 2018 - Cincinnati, Ohio, USA

Måndag 2018-05-21.I morse skulle damerna plaska i poolen för vi hade ingen brådska i dag eftersom vi inte hade hittat något i Louisville som vi ville se. Det är måndag och inget speciellt var på G som intresserade oss så vi åkte vidare österut mot Cincinnati i Ohio. Vi tog US 42 East och

St Louis - Louisville
söndag 20 maj 2018 - Louisville, Kentucky, USA

Söndag 2018-05-20.Efter frukosten åkte vi ner till the River boats och åkte ut en sväng på Mississippi på en timmes båttur och sen åkte vi upp i en båge som var hög som bara den. Gateway Arch St Louis. 630 feet / 192 meter och tittade ut över St Louis. Det drog över ett stort mörkt

Kansas City - St Louis
lördag 19 maj 2018 - Saint Louis, Missouri, USA

Lördag 2018-05-19.I morse regnade det lite så vi valde bort en bilträff som vi tänkt åka till och åkte till en westernbutik istället som Kim ville besöka och som låg i ett köpcentrum. Där fanns det gott om butiker och vipps så vaknade inventeringslusten hos damerna. Eftersom vi tog bort

Omaha - Kansas City
fredag 18 maj 2018 - Kansas City, Missouri, USA

Fredag 2018-05-18.I dag fortsatte resan söderut genom Nebraska ner till Topeka som ligger i Kansas där vi gjorde ett besök på en ranch som också naturligtvis hade en "westernstore". Det var nog därför som Kim hade hittat den och hon hittade också något som hon måste köpa till sin pålle.

Souix Falls - Omaha
torsdag 17 maj 2018 - Omaha, Nebraska, USA

Torsdag 2018-05-17.Efter frukosten lämnade vi South Dakota för att åka till Sioux City som ligger i staten Iowa och där var det en flodångare som heter Sergeant Floyd som skulle besökas och därefter var det en marknad i Nebraska i staden Omaha som skulle hedras av vårt besök. Old Market

Fargo - Souix Falls
onsdag 16 maj 2018 - Sioux Falls, South Dakota, USA

Onsdag 2018-05-16.I dag började vi med att åka till BonanzaVille, där hade de byggt upp en liten stad från 1800 talet som det såg ut med bostäder, smeden, banken, kyrkan, sheriffen, ja allt som var i en liten stad på den tiden, de hade dessutom museum med en byggnad med gamla bilar, en

Kim, Tommy och Eva i Usa 2018

Kim, Tommy och Eva i Usa 2018

12 maj 2018 - 27 maj 2018

En road tripp i Svenskbygderna i Amerikanska mellanwestern 2018

Kim o Tommy i Usa 2016

Kim o Tommy i Usa 2016

6 juni 2016 - 28 juni 2016

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Tommy uppdaterar sin resa