Jag är 55 år och har jobbat i IT-branschen i drygt 30 år. Fritidsintressen förutom att resa är att åka motorcykel, spela golf, umgås med goda vänner och pyssla med sånt som gör livet värt att leva gärna med ett gott skratt.
hemstad Stockholm, Stockholms län, Sverige
Senast aktiv - från Södertälje SV, Stockholms län, Sverige
Hemma igen
måndag 20 juni 2011 - Södertälje SV, Stockholms län, Sverige

Väckarklockan ställdes på 5.45 så att vi skulle kunna utnyttja frukostbufén innan vi anlöpte Trelleborgs hamn 7.30. Genom att få en riktig frukost på morgonen så skulle vi kunna åka ett antal mil direkt på morgonen innan vi tar den första rasten. Det var rätt skönt att kläderna

Travemunde, Tyskland
söndag 19 juni 2011 - Lübeck, Schleswig-Holstein, Tyskland

Den tyska punkligheten fick sig en knäck då tåget blev 1,5 timmar sent till Hamburg, å andra sidan spelade det ingen roll att vi var framme klockan 9 i stället för 8.30. Körsträckan till Travemunde är endast ca 80 km och det var det ju inga problem att hinna då färjan inte går förrän

Örnnästet, Obersalzburg, Tyskland
lördag 18 juni 2011 - Berchtesgaden, Bayern, Tyskland

I dag lördag vaknar vi upp med att regnet står som spön i backen, men tuffa hojåkare som oss har det ingen inverkan på. Efter en tidig frukost vart det bara att lasta på alla grejor och sätta på sig regnstället inför vårt nästa mål Kehlsteinhaus. Huset som ligger i Obersalzburg är

Grossglockner
fredag 17 juni 2011 - Grossglockner, Tyrolen, Österrike

Tyvärr har regnet hunnit i kapp oss och nu inväntar vi att molnen skall skingras så att vi kan ta oss upp till toppen. Vi sitter just nu på ett Gasthof vid namn Hubertusstube i orten St Johann Pandau. Väntetiden har nyttjats till att uppdatera Resdagboken så nu skall dagboksinläggen ha

Church of Bones

Dagens mål är 'Church of Bones' i Kutna Hora, Tjeckien. Kyrkan var häftig att se och vi spenderade ett par timmar där som inkluderande lunch. De flesta benknotor och skallar härrör från ett krig som ägde rum 1421-1424. Ronnie hittade en själsfrände som han fick packeterad i en kartong så

Auschwitz, Polen
tisdag 14 juni 2011 - Oświęcim, Lillpolen, Polen

Dagens första etapp blir till Auschwitz som ligger ca 60 km från Krakow. Vi ger oss av vid den planerade tiden för avfärd klockan 09.00 och tar ut ur Krakow med hjälp av GPS'n som programmerats med de ställen vi planerat besöka. Vi hamnade lite fel fast rätt ändå genom att vi hamnade vid

Ankomst till Krakow
måndag 13 juni 2011 - Kraków, Lillpolen, Polen

Vi kom fram till Krakow vid 20.30-tiden och hittade efter ett par försök ett hotell vars namn var Apis. Dagens tur var på 450 km så vi ligger inom vår plan vad det gäller avverkade kilometrar. Efter incheckning och lite tvagning så gick vi för att äta en bit mat vilket var lätare sagt en

Lämnar Klaipedia
söndag 12 juni 2011 - Piątnica, Podlasiens vojvodskap, Polen

Efter ett antal dagar på träffen så känns det uppiggande att nu startar vår resa söderöver och det är väl bara att hoppas att de senaste dagarnas låga molnhöjd och fuktiga luft lättar. Tid för avfärd är tänkt till kl 10 efter att ha packat ihop tält och nyttjat våra

Framme i Klaipedia
lördag 11 juni 2011 - Klaipėda, Klaipėda län, Litauen

Först en kort resume fram till dags datos morgon. Färden till Värtahamnen efter att fyllt hojen vid Kungens Kurva gick utan några problem förutom att det är stora vägarbeten på Valhallavägen vilket gjorde att mycket tid gick i dessa köer, men det var aldrig någon fara för att vi skulle

Avfärd
tisdag 7 juni 2011 - Södertälje SV, Stockholms län, Sverige

Hallå där! Då börjar det dra ihop sig för en liten reseberättelse igen. Den här gången blir det varken flyg eller buss utan det tillkommer ett nytt färdmedel, nämligen färja (men det är hoj som gäller). Resan började planeras i vintras när vi bestämde oss för att besöka

Resa i österland

Resa i österland

7 juni 2011 - 23 juni 2011

En resa på MC tillsammans med Rolle, Lotta, Chrille L, Christer E och Ronnie samt Doris som följer med på den första delen. Resan går genom Balticum, Polen, Tjeckien, Österrike och hem genom Tyskland.

Jul & Nyår 2010-11 LA, CA

Jul & Nyår 2010-11 LA, CA

10 december 2010 - 15 januari 2011

Passar påatt fira Jul och Nyår med min dotter Lotta och min svärson Micah. De har precis flyttat ner till Santa Monica, 8 min cykelväg från stranden. Känns ganska bra slippa snön en stund i alla fall.

HDCS Roadtrip 2010

HDCS Roadtrip 2010

9 juli 2010 - 20 juli 2010

Världens största oberoende HD-klubb firar sin 40-åriga existens genom att göra enresa genom landets alla distrikt. Hemsida: www.hdcs.se

Right across Amerika

Right across Amerika

2 maj 2009 - 7 juli 2009

En resa kust till kust på våra egna motorcyklar. Start i Montreal, Kanada med avslut i Vancouver via amerikanska mellanvästern. Besöka HD-museet i Millwauke, vi kommer också att åka en del på Route 66. Ett antal National parker kommer också att besökas. Det är ingen ide att räkna upp allt som vi tänkt se utan det kommer efter hand.

Galapagos + Rosa Bussarna

Galapagos + Rosa Bussarna

19 november 2004 - 25 januari 2005

Kryssning vid Galapagos-öarna + Bussresa med Rosa Bussarna från Equador via Peru, Bolivia, Paraguay, Argentina till slutmålet i Rio de Janeiro i Brasilien.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Åke uppdaterar sin resa