Halvtidsvilan var i natt
torsdag 16 november 2017 - Las Vegas, Nevada, USA

Morron eller kväll?Fråga de som fastnade i festandet i natt! Jag förvånas fortfarande av hur "kreativa" människor frivilligt kan utsätta sig för denna plåga/combo; öronbedövande musik och bedövningsmedel.Jag kan å det varmaste rekommendera hörselskydd, se bild, även om rediga kåpor

Första konferrensdagen
tisdag 14 november 2017 - Las Vegas, Nevada, USA

Hej. Berättade för barna att jag går i skola och om inte annat så ger det bambakänsla när 10.000 pers ska in i matsalen :)För övrigt så är det fem hela plan inklusive balrummet ocn mässhallarna som upptas av detta event. Stort stort i Las Vegas

AU orientation meeting
måndag 13 november 2017 - Las Vegas, Nevada, USA

Hej Så mycket kreativa människor och så lite förståelse av Skaparen.Redan innan jag reste visste jag att jag skulle få brottas med min tro här. Visst hör man att Las Vegas är ett syndens mecka och citat som "what happens in Vegas stay's in Vegas" nämns hela tiden. Men det som stör min

Landar efter försenad och lång flygning
lördag 11 november 2017 - Las Vegas, Nevada, USA

Hej alla som läser.Jag inleder egentligen denna dagbok den 13e men kommer att fylla på med händelser och bilder så att ni är med riktigt från starten. (Fast detta är det inlägg som kommer att publiceras först)Först Stora Bamsekramar till hela familjen, d v s alla på Åland och alla på

Svea Konungarike igen!
lördag 28 januari 2012 - Sharm el-Sheikh, Janub Sinai, Egypten

God kväll o god natt! Vi har välkomnats av flygvärdinnan till konungariket Sverige. Det känns skönt att vara åter av skäl som: familj, vänner, riktig juice (hotellets var kraftigt sötad), svensk mat, goda efterrätter - har inte varit ett dugg sugen på deras dignande efterrättsbord. De

Hotellserver! men glad jag är ändå...
torsdag 26 januari 2012 - Sharm el-Sheikh, Janub Sinai, Egypten

Ack, då var det sista dagen med hela gänget. Idag åker Björkarna hem till Landvetter. samtidigt så har hotellservern fått för sig att resedagboken inte ska funka (allt annat gör?!) så detta skrivs i efterhand... Till skillnad från oss så skulle Hasse, Vivi och barna lämna hotellet

Regn!
onsdag 25 januari 2012 - Sharm el-Sheikh, Janub Sinai, Egypten

God Morgon! :) Våra barn vaknar tidigt.När vi gick iväg vid 6.30 till frukosten var himlen rosig, solen hade ännu inte visat sin fina skiva. Fåglarna kvittrade och luften luktade ovanligt fräscht och friskt. Senare fick vi förklaringen till den härliga doften. Vi var allra först till

En annorlunda syn på tillvaron
tisdag 24 januari 2012 - Sharm el-Sheikh, Janub Sinai, Egypten

Ja, så var det kväll igen och ute sjunger cicadorna sin entoniga sång. Barnen har somnat efter en lång dag på stranden. Natanja har officiellt simmat i Röda Havet medan Jonathan bestämt anser att polen räcker så bra såå. :) Men, sanden är helt sanslös. Den skulle gå som 0-5 eller

Måndag
måndag 23 januari 2012 - Sharm el-Sheikh, Janub Sinai, Egypten

Idag lämnade jag in en bunt vykort som vi fick köpt i Old town. Försökte köpa frimärken i butiken på hotellområdet. Mannen i affären ville inte sälja några frimärken till mig, då jag inte hade köpt vykorten i hans affär. Ok, tur att de i receptionen är så hjälpsamma. De tog

Me Nice You
söndag 22 januari 2012 - Sharm el-Sheikh, Janub Sinai, Egypten

En arbetare sa så: Me Nice You, med det menades: Jag tycker om dig/er. Så Me Nice You som läser dessa rader :) Ska försöka fatta mig kort denna gång, då internet hippsom happsom lägger av. Idag var havet dag. Barnen lekte med medhavda hinkar o spadar. Vi vuxna turades om att snorkla. Det

US #1

18 maj 2012 - 20 maj 2012

The land of the King of the South

The land of the King of the South

14 januari 2012 - 28 januari 2012

Tänka sig, en resa til Egypten....

Sista minuten

Sista minuten

24 februari 2011 - 4 mars 2011

Den här resan dök upp som en stor välsignelse och allt klaffa i sista minuten. Hittad tis. reste tors. morgon.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Fam uppdaterar sin resa