Turist i storstaden Bangkok
söndag 8 mars 2015 - Ko Samui, Surat Thani, Thailand

Söndag 8 mars Fabians födelsedag och Internationella Kvinnodagen Vaknade upp av musik i parken utanför hotellet. Där håller många thailändska ungdomar på och tränar. Finns ett utomhusgym där. Förstår att de går upp tidigt och tränar eftersom nu är det inte lika varmt som mitt på

Bangkok here we come !
lördag 7 mars 2015 - Ko Samui, Surat Thani, Thailand

Lördag 7 mars Ny resdag idag. Från Koh Samui till storstaden Bangkok. Kom fram till vårt hotell i Bangkok vid sextiden. Vi hade bokat ett "paket" från Koh Samui till Bangkok. Startade imorse från First Residence kl 8.00. Blev upphämtade av en Van och totalt blev vi 8 personer. Vi blev körda

Sista dagen på Koh Samui - vemodigt
fredag 6 mars 2015 - Ko Samui, Surat Thani, Thailand

Fredag 6 mars Sista hela dagen på Koh Samui. Molnigt men 28 grader på morgonen. Scootrarna hade vi parkerat i hotellets garage i natt för vi fick höra att det stulits några utanför hotellet förra veckan. Norrut valde vi idag, vår sista dag på Koh Samui. 45 minuters körning så kom vi

Snorkling vid Koh Tan
torsdag 5 mars 2015 - Ko Samui, Surat Thani, Thailand

Torsdag 5 mars Upp tidigare. Hämtade med bil från hotellet 8.45 för avfärd till Tong Krut där båten väntade. Sju australiensare och ett engelskt par gjorde oss sällskap i bilen. Sedan på båten var det blandade nationaliteter. Ett danskt par, ett tyskt par, ett österikiskt par och ett

Nikki Beach och Thailändsk marknad
onsdag 4 mars 2015 - Ko Samui, Surat Thani, Thailand

Onsdag 4 mars Sol, sol som varje dag. Tyckte så mycket om Nikki Beach så vi valde att återvända dit även idag. Ett stop på Chilli för en mango shake efter ett par mil stärkte oss. Nikki Beach Sea Valley - där väntade samma plats som igår med parasoll och två sköna stolar mellan hav

Från öst till västkust på Koh Samui
tisdag 3 mars 2015 - Ko Samui, Surat Thani, Thailand

Tisdag 3 mars Solen och värmen tröttar! Vi sover så gott i våra sängar. Blir 7-8 timmar per natt och ibland en kort slummer på stranden. Tiden går fort. Nu är det bara fyra dagar kvar här på Koh Samui. Vi åkte idag över från östra sidan där vi bor till den västra. Först åkte vi

Friska fläktar i det varma Thailändska klimatet
måndag 2 mars 2015 - Ko Samui, Surat Thani, Thailand

Måndag 2 mars Utan våra scootrar skulle tillvaron inte vara densamma. När vi susar fram i 40-50 km/timme så fläktar det så skönt. Så fort vi stannar så blir värmen enorm. 30-35 grader i skuggan och ibland utan vind. Vi klagar inte men vi har lärt oss att ha det drägligt! Alltid massor

Så har vi bokat resan från Koh Samui till Bangkok
söndag 1 mars 2015 - Ko Samui, Surat Thani, Thailand

Söndag 1 mars Sol och moln igen. Temperaturen är hela tiden mellan 30-35 grader. Tur att det blåser. Speciellt när vi kör med våra scootrar. Härlig fläkt! Stannar man så står luften stilla och vattenflaskorna kommer väl till pass. Efter frukost åkte vi till Bangkok Airways för att

Lördag på Koh Samui - planering för återfärd till Bangkok nästa vecka
lördag 28 februari 2015 - Ko Samui, Surat Thani, Thailand

Lördag 28 februari Soligt. Vaknade vid åtta och åt frukost runt nio. Mycket mer gäster i frukostrummet. Som vanligt en god omelett med ost, tomat och champinjon. Frukt, flingor och grönsaker. Vi hade bestämt att ligga på vår beach på förmiddagen och sedan göra utflykter. Innan vi gick

Uppstigning till 635 meters höjd
fredag 27 februari 2015 - Ko Samui, Surat Thani, Thailand

Torsdag 26 februari Strålande sol vakande vi till och gick upp vid åtta. Tidig frukost och mycket folk i frukostrummet! Packade för trip norrut längs Chaweng kusten. Igår hittade vi en ny väg hem som inte är så trafikerad så den tog vi nu. Lugnt körde vi längs en väg nära havet. Vi

Thailand runt

Thailand runt

15 februari 2015 - 9 mars 2015

Startade i Stockholm söndag morgon 15/2 och landade i Bangkok sent söndag kväll och övernattade nära flygplatsen. Nu väntar Hua Hin och Koh Samui Resan avslutades med en heldag i Bangkok söndagen den 8 mars. Fabians födelsedag och Internationella Kvinnodagen! En lyckad avslutning på en fantastisk semester.

Khao Lak, Thailand

Khao Lak, Thailand

20 mars 2014 - 4 april 2014

Våren är på väg här hemma. Äntligen. Till helgen kan det bli snö igen. Känns skönt att få komma iväg till värmen. Nu blir det Khao Lak, Thailand.

Singapore - Filippinerna - Singapore - Stockholm

Singapore - Filippinerna - Singapore - Stockholm

21 mars 2013 - 12 april 2013

Torsdag 21 mars lyfter vi, Hans och Görel, mot öst med Qatar Airways och landar i Singapore efter 16 timmar. Från minus 8 till plus 30 !! Vilken skillnad! Längtar!!!

Singapore - Indonesien - Singapore - Thailand - Singapore

Singapore - Indonesien - Singapore - Thailand - Singapore

19 februari 2012 - 13 mars 2012

Längtar efter sol och värme och att få träffa vår dotter Emelie i Singapore.

Asien rundtur

Asien rundtur

17 februari 2011 - 12 mars 2011

En rundtur i Asien med start och mål hos Emelie och Christian i Singapore.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Hans uppdaterar sin resa