Kraschlandning hemma med kraftig jetlag och karantän
söndag 13 februari 2011 - Timrå NV, Västernorrlands län, Sverige

Hej alla medföljare på vår resa! Har nu tillgång till Å, Ä och Ö igen. Hade hellre varit utan, det vill säga vara kvar därnere alltså. Från hotell till dörren hemma tig det hela 48 timmar att ta oss hem! Två tolvtimmarsflighter mer eller mindre på raken plus väntetid på Heathrow,

Tomas skriver :
måndag 3 januari 2011 - Auckland, Nya Zeeland

Hej alla vanner ! ! ! Nu ar vi snart hemma. . . Jag skriver en sista gang i fran vart hostel i Parnell,men vi ska housesitta dom sista tva veckorna. Vi traffade ett par pa playgroupen som skulle pa semester pa syd on, sa vi far lana deras lagenhet dom sista tva veckorna. Det ar den riktiga nya

Onskar er alla ett riktigt gott nytt ar!
fredag 31 december 2010 - Auckland, Nya Zeeland

Vi har nu varit inne tio timmar redan pa det nya aret. Haft tur som tokiga, pa playgroup igar sa berattade ett av paren att vi kunde lana deras lagenhet nar de reste bort. Sa imorgon flyttar vi dit och kan stanna till var nast sista dag dar. Pa eftermiddagen motte vi Julie o Helen i en lekpark sa

Nya bilder fran idag!
onsdag 29 december 2010 - Auckland, Nya Zeeland

Idag kollade vi vart nya Hostel som vi ska till efter nyar. Sag bra ut, mitt i centrum o nara till allt. Sen bjod Julie oss pa en battur till Newport dar vi latade oss pa stranden o barnen lekte i vagsvallet. helmysigt. Tack igen till alla som kampar pa med snon darhemma! Horde att Tore kort

God Jul till alla!
fredag 24 december 2010 - Auckland, Nya Zeeland

Onskar er alla en God Jul! Stort tack!!! till alla som far kampa pa med att skotta sno hos oss. Kan inte vara sa kul nu nar det ar sa kallt som vi horde per telefon att det ar hemma nu. Pappa skoter det mesta under helgerna sa ni kan agna er at julfirandet. Vi har haft en helmysig dag med Vildas

Nyaste bilder har jag axa hunnit lagga ut!
söndag 19 december 2010 - Thames, Waikato, Nya Zeeland

Ta en titt vetja :)

Julruschen down under...
söndag 19 december 2010 - Thames, Waikato, Nya Zeeland

Har surfar tomten runt i kortbyxor, ser ganska kul ut! Julgranar och pynt i bade fonster och langs gatorna. Nastan som hemma, men varmare. Vi ar inne pa sista varvet med lilla bilen och pa tisdag landar vi vart hus i stadsdelen parnell i Auckland och dar blir vi over jul och nyar. Skot om er alla

Andra regniga dagen sedan vi kom hit i borjan av november
torsdag 16 december 2010 - Whitianga, Waikato, Nya Zeeland

Vi hade bokat en battur idag med glasbottenbat sa att man kan se allt vackert under ytan. Men nu blev det installt sa vi tog er tur till centrum och fonstershopping och bibliotek med lekhorna och internet. Toppenbetyg till all varldens bibliotek alltsa!!! Ser lika ut hemma som har. Funkar lika

Tomas skriver:
onsdag 8 december 2010 - Auckland, Nya Zeeland

Helt otroligt , , , Varan forsta helt lata dag sedan vi landande har pa andra sidan eller som dom sager har "overseas". Vi gick till en lall (lekpark)sa lilla vilda fick ruscha av sig. Alla mar bra

Alla bilder till o med 5 dec ar ute!
måndag 6 december 2010 - Auckland, Nya Zeeland

Helt otroligt nog sa hade de en bra bra dator pa vart nya hostel sa jag kunde ladda upp alla bilder ganska snabbt. Kanns jattebra! Jag har inte hunnit fylla i alla platser korrekt och de mesta bilderna pa Vilda ar mest for att mor o farforaldrarna ska kunna kanna sig lugna att Vilda mar bra och

Till Malta som ungdomsledare

1 december 1998 - 30 mars 1999

Nya Zeeland Med Vilda

Nya Zeeland Med Vilda

2 november 2010 - 18 januari 2011

Vi reser en månad med husbil och resten av tiden luffar vi runt med allehanda medel :)

1985. M/S Ingrid Gorthon - Gorthons Rederi AB

1985. M/S Ingrid Gorthon - Gorthons Rederi AB

1 december 1985 - 1 februari 1986

1985 SEP -1986 FEB 5 månader. DU-Praktik - Motorman ombord på MS/ Ingrid Gorthon.

1984. Praktik #2 på M/S Tunadal

1984. Praktik #2 på M/S Tunadal

10 november 1985 - 30 november 1985

1984. Praktik på M/S Tunadal igen. Nu under Drift och Underhållstekninska Gymnasieutbildningen.

1981. Semester till Paris.

1981. Semester till Paris.

15 juni 1985 - 5 juli 1985

1981. Tvingade mina föräldrar att åka till Frankrike så att jag fick öva på min Franska som jag läst första terminen i sjuan. Fortsatte tre år med franskan, men har inte haft mycket nytta av språket...

1982. M/S Tunadal - Tilbury, Rouen, Kielkanalen - Praktik/pryo Årskurs 9

1982. M/S Tunadal - Tilbury, Rouen, Kielkanalen - Praktik/pryo Årskurs 9

1 oktober 1985 - 16 oktober 1985

1982. Mönstrade 15 år gammal på min första båt M/S Tunadal som pryoelev. Två spännande veckor längs Sveriges, Tysklands, Frankrikes och Englands kuster.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Helene uppdaterar sin resa